God 14.desember!
10 dager igjen, og luke 14 er et bilde som illustrerer et av de selskapene som har fløyet fast på både FBU og OSL, og åpnet rute til Oslo i 1960.
DC-9-51 var den flytypen som hadde flest landinger for Finnair på FBU, fra første gang i 1977 til siste dag 7.oktober 1998.
OH-LYP ble levert i februar 1976 før den fra juni 1977 ble leid ut til Toa Domestic i Japan i over et år. Tilbake i Finnair oktober 1978 og var så i bruk til wfu mai 2003. Fløy deretter som UR-CCT for UM Air i ca 5 år før den ble satt på bakken i Kiev i 2009.
Her er den på vei inn til gate 38 på FBU som AY 653 fra Helsinki en lørdag morgen i juni 1998, og av de mer spesielle ting var den et av to fly som fikk en logo for Stockholm som kulturhovedstad i 1998.
Finnair DC-9-51 OH-LYP at ENFB/FBU 20-06-1998 by Ole Johan Beck, on Flickr
10 dager igjen, og luke 14 er et bilde som illustrerer et av de selskapene som har fløyet fast på både FBU og OSL, og åpnet rute til Oslo i 1960.
DC-9-51 var den flytypen som hadde flest landinger for Finnair på FBU, fra første gang i 1977 til siste dag 7.oktober 1998.
OH-LYP ble levert i februar 1976 før den fra juni 1977 ble leid ut til Toa Domestic i Japan i over et år. Tilbake i Finnair oktober 1978 og var så i bruk til wfu mai 2003. Fløy deretter som UR-CCT for UM Air i ca 5 år før den ble satt på bakken i Kiev i 2009.
Her er den på vei inn til gate 38 på FBU som AY 653 fra Helsinki en lørdag morgen i juni 1998, og av de mer spesielle ting var den et av to fly som fikk en logo for Stockholm som kulturhovedstad i 1998.
