• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Juleblot

Replying to Topic 'Juleblot'

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by LN-HAT

Eldhusrøykt Smalahove – sjølve manndomstesten som mange har lært å kjenna på skikkelege vinterblot i Vosse-traktene.

Akkurat. Skikkelige Vinterblot. Som utvilsomt involverer store mengder alkohyl. Saa Moskva-Marit blir pen og sauehue smaker godt ... :cheers: :baeh :cheers:

Kan anbefale ett besøk hos Ivar Løne på Voss, der er slettes ikke noe "fyllekule" men en stor matopplevelse !!! Og kultur !!!

Originally posted by LN-MOW

Eldhusrøykt Smalahove – sjølve manndomstesten som mange har lært å kjenna på skikkelege vinterblot i Vosse-traktene.

Akkurat. Skikkelige Vinterblot. Som utvilsomt involverer store mengder alkohyl. Saa Moskva-Marit blir pen og sauehue smaker godt ... :cheers: :baeh :cheers:

Kan anbefale ett besøk hos Ivar Løne på Voss, der er slettes ikke noe "fyllekule" men en stor matopplevelse !!! Og kultur !!!

Pappa var der forrige uke og han ble full!

Men nå har jeg testet stedet vi møtes onsdag 14/12... Meget bra... Gled dere!!!

Hei EB!
Jeg skal en tur til Oslo på Lørdag og blir nesten en uke så kanskje jeg kommer innom en liten tur for en drink?

Jeg har ikke planer om noen hvite dager - så dette høres da hyggelig ut...

Originally posted by LN-KOG

Originally posted by GFL

Da har jeg betalt, så da skulle jeg fått fikset noen annet rakfisk ;) Siden jeg ikke spiser sånt..

Jeg trodde du kom fra innlandet og var en herdet hedmarking, jeg :jumpin

hehe, vel. Får da være grenser for hva men spiser for det ;) Har forsatt noen minner angående råtten fisk, og når man legger til lukta blir det ratt ikke noe bedre...

Da foreslår heg en tur til Island for å smake harsk hai! Lukter mer enn helvete og må skylles ned med Black death...

Hei:)

En "spesialitet" jeg prøvde i Thailand var sprøstekte gresshopper. Og sprø var de men med litt krydder smakte det faktisk ok. Det eneste problemet for min del var at vingene satt seg fast mellom tennene.

Farmer, har du smakt gresshopper? :D

Ganske interressant dette også.....

Attachments

• Bilde 005.JPG
    Bilde 005.JPG
    56.6 KB · Views: 26

så du mener at om man faktisk (som meg) setter pris på airline-food er man troende til å spise det meste??

Den harske haien har jeg lest om - frister ikke veldig (og svartadaudir har jeg smakt... hakket værre enn grappa (nå kommer FBU4EVER og slår meg igjen))

Hva med egg som har ligget i formaldehyd? Ble litt nachspiel-moro av det en gang. Det er komplett umulig å svelge, det har konsistens som en sprettball...:up:

Ganske interressant dette også.....

Concorde -
HVOR I HULESTE fikk du servert disse ekle kjøttgreiene? Hvis man får noe sånt i frokost-tid tar man retning for "the bathroom" for å si det på amerikansk!

Opplevde en morgen på et flyselskap i midt-østen: Fikk omelett med søte små NYRER fra et-eller-annet lite dyr. Togulykke er da et mildt begrep. Gh.

Froskelår og snegler i hvitløk blir rene barnematen i en sånn sammenheng.

Bob Hoover fortalte meg på et flyshow engang at han hadde vært i det fjerne ønsten og ble ærbødig servert egg som hadde vært nedgravd i jorda i tre måneder. Han lukket øynene og svelgte unna ved hjelp av Tanqueray Gin, som han alltid krevde på stedet slik artister gjør...

:love

Jaja - håper da at det ikke var kjøtt fra UGANDA eller noe sånt, som importeres for å holde prisene her på et nivå som fattige nordnmenn kan leve med...

:p :p :p :p :p :p :

Skal ha med meg en skikkelig burger imorgen på SK904 fra EWE til ARN for å være sikker..
Det morsomme var at uansett hvordan maten smaker på flyet til NYC så hadde jeg rakafisk i bagen som kunne luktet verre enn det jeg fikk ombord:devot:
Jeg er glad det finnes et Tysk selskap som heter Lufthansa!

Er det her man melder sine ønsker i matveien? Blå ønsker pinnekjøtt fremfor lutefisk eller rakfisk. :)

By the way: Dresscode?

Det er ikke så mye snakk om dresscode som money code. Den som ikke har betalt på forhånd, kommer ikke inn. :naughty:

LN-REF er trygg - i motsetning til de aller fleste andre som har meldt seg på. Etter de siste par gangene har det vist seg vanskelig å få inn utlegg man har gjort, derfor er vi dessverre blitt vanskelige å ha med å gjøre - no pre-pay=no entry. Og vi tar ikke kort eller lovnader om å betale. Alle har fått kontonummeret.

Det var dagens snerpete, men osv... Ellers klær man seg som seg hør og bør i dannet selskap.

Er det mulig å få en bekreftelse fra kontoens innehaver eller rette vedkommende når betaling/korrekt sum er mottatt? Eksempelvis per @-mail, eller her på forumet.

Back