Jukset seg til ungdomsbillett

Jeg lurer på hvordan man kan "lyve seg" til billige ungdomsbilletter?
Må man ikke legitimere seg?

Dette er ikke noe enkeltilfelle...
Har hørt om folk som spekulerer i dette når de er ute å flyr, fra de bestiller billetten på nett til de sitter i flyet trenger de strengt tatt ikke snakke med et eneste menneske ansatt hos SAS...

Har nevnt reising på ungdomsbillett tidligere...

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=57247

hurvert.

Forøvrig er det verste jeg hører "dere i nord skal bare være glade til fordi atte *insert teit årsak*".

Akkurat den går nok begge veier ;):p

Klart han skal få bonuspoengene sine MEN da må han først betale korrekt pris for billettene takk.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ante at det å reise på ungdomsbillett man ikke er berettiget til skulle kunne gi fengselsstraff! Virker utrolig spør du meg.

Bonuspoeng? Innenriks? :lol:

Anyways - disse kommer vel kanskje fra andre reiser. Men kombinert med reiseforbudet han sikkert får i SAS og Star er neppe disse til særlig nytte lenger ...

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ante at det å reise på ungdomsbillett man ikke er berettiget til skulle kunne gi fengselsstraff! Virker utrolig spør du meg.

Dette er dokumentforfalskning/svindel og slikt er i høyeste grad straffbart.

Heldigvis har DY brutt monopolet på AES slik at nå kan mannen fly billig allikevel, uten å bekymre seg for ungdomsbilletter som hører fortiden tid.

Akkurat det du ja. Du er vel ikke student selv går jeg ut ifra..?

Jeg forsvarer på ingen måte svindel, men dersom det er så lett å jukse betyr det sannsynligvis at dette er et ganske utbredt problem.
SAS burde få på plass rutiner for å unngå dette, ellers har de på mange måter seg selv å takke.

Jeg forsvarer på ingen måte svindel, men dersom det er så lett å jukse betyr det sannsynligvis at dette er et ganske utbredt problem.
SAS burde få på plass rutiner for å unngå dette, ellers har de på mange måter seg selv å takke.

Det gjelder forsåvidt alle litt spesielle billettyper. Mann sitter ikke akkurat på innsjekk og se om noen har en vanlig billett, honnørbillett, ungdomsbillett eller hva det måtte være. Det er lett å svindle.

Det gjelder forsåvidt alle litt spesielle billettyper. Mann sitter ikke akkurat på innsjekk og se om noen har en vanlig billett, honnørbillett, ungdomsbillett eller hva det måtte være. Det er lett å svindle.
Ergo vet ikke SAS hvor utbredt denne formen for svindel er, men det er vel sannsynlig at de taper ganske mye penger på ikke å ha et kontrollsystem på plass.

Back