• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

JTG813 holder bare 22000 fot BDU-OSL

Glenn

ScanFlyer Gold
Aldri sett et fly holde 22000 fot i cruisehøyde på en så lang distanse før (BDU-OSL).

Hva er grunnen til at de ligger i denne høyden?
Andre fly rundt holder normal høyde.

'Normal' cruisehøyde er mellom 30-35000 fot for denne flytypen.
 

Attachments

  • jtg813.jpg
    jtg813.jpg
    93.2 KB · Views: 128
Last edited:
Tja, kan tenke meg at enten air bleed fra den ene motoren ikke virker eller at den ene av de to airconditioning packs ikke virker. I begge tilfelle vil man få en begrensning på flyhøyde (FL250) ifølge Minimum Equipment List.

I det første tilfelle vil man heller ikke kunne fly i kjente isingsforhold, så jeg regner med at det er airconditioning packs det er snakk om.

Just my 50 :68:...
 
Takk for svar, Stone.
Ser ut som dette ble fikset ganske raskt, for i dag flyr den i normal høyde.
 
Back
Top