Lobbyist svina er i full gang ser jeg. Synd at media biter på så lett, og synd at folk bruker sin posisjon og "kunnskap" for å fremme egne politiske standspunkt.
Folk som står tungt i SV leiren bør faktisk henge på "....å forresten, jeg er Sv'er og over middels skeptisk til alt som kommer fra USA....." når man slenger med leppa i slike saker i media!
Lobbyist svina er i full gang ser jeg. Synd at media biter på så lett, og synd at folk bruker sin posisjon og "kunnskap" for å fremme egne politiske standspunkt.
Folk som står tungt i SV leiren bør faktisk henge på "....å forresten, jeg er Sv'er og over middels skeptisk til alt som kommer fra USA....." når man slenger med leppa i slike saker i media!
Er denne forskeren SV'er og over middels skeptisk til USA, og er dette for å fremme egne politiske standpunkter? Jeg aner ikke. Hva skjer med JSF om Kongressen sier at dette er ikke et prosjekt vi ønsker å finansiere? Det kan vel være legitimt å spekulere om det. Lobbyistsvina er nok like mye i gang på JSF-siden av debatten, iallefall om man skal tro det man leser i avisene.
Edit: Jon Bingen har tydeligvis vært sentralt plassert i AP og er tilhenger av både EU og NATO. Dvs. ingen utpreget SV-type.
Jeg er i hvert fall ikke mye i tvil om at NRK har en agenda her. Hvis dette svenske flyet er så bra, hvordan har det seg da at knapt noen land har kjøpt det ennå?
Alle som uttaller seg skråsikkert om framtidige politiske avgjørelser i USA (eller Norge), men leser man litt mer enn overskriftene så er forsvinner skråsikkerheten litt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.