Jobbreiser over 12 timer

Soft

ScanFlyer Blue
Hei alle dere som har denne type reiser.
i hvilken klasse reises det?, jeg sliter med
noe flyskrekk/klaustrofobi,
men sliter mer med å få forståelse for at jeg minimum ønsker economy pluss på denne type reise.

Re: Jobb reiser over 12 timer

Gå til lege og forklar problemene dine.
Han vil nok høgst sannsynleg skriva eit brev e.l. som du kan ta med til arbeidsgjevar at du bør/må fly på klasse med gode muligheter til å bevega seg osv.

Der jeg jobber har vi policy på at reiser over 10 timer (tror jeg det er) kan foretas i business. Ellers er economy gjeldende på kortruter.

Litt annen variant der hvor jeg jobber:

Norge: Y
Europa: Y +
Verden: C

Så i ditt tilfelle hadde jeg automatisk fått business.

Flott med svar!, la de komme :-)
Ang. lege, så har jeg fått flotte små tabletter, men vil helst slippe.

Arbejder i et stort firma - hvor ALLE - med undtagelse af de 5 øverste rejser Economy World wide, med mindre de har møder umiddelbart efter ankomst.

I Europa rejser alle economy.
Men vi beholder alle vore bonuspoint, og må gerne upgrade v.hj.a. point.
Mange får dog relativt upgrades iht status.

Her varierer det litt etter hvem kunden er, men stort stet vil feks 7+ timer være i biz.

En kunde som forlangte at selv 12+ timer skulle være økonomi fikk fort en annen levrandør. :p

-A

Litt annen variant der hvor jeg jobber:

Norge: Y
Europa: Y +
Verden: C

Så i ditt tilfelle hadde jeg automatisk fått business.

Hos oss så er Y og Y+ definert som det samme - noe som jo passer fint, da fleksible billetter hos SAS automatisk blir definert som "Premium Economy".

Hos oss så er Y og Y+ definert som det samme - noe som jo passer fint, da fleksible billetter hos SAS automatisk blir definert som "Premium Economy".

Jøss, gjør de det ?
Det visste jeg ikke, men det var jo kjekt ^_^

Samme her, men man skal jo vurdere om man trenger fleksibiliteten (velger som regel det på hjemreiser selv). Har forøvrig også gode avtalepriser på SAS plus.

Hei alle dere som har denne type reiser.
i hvilken klasse reises det?, jeg sliter med
noe flyskrekk/klaustrofobi,
men sliter mer med å få forståelse for at jeg minimum ønsker economy pluss på denne type reise.

Jeg har en kollega som i perioder reisete mye, og samtidig hadde/har flyskrekk. Det han gjorde for å redusere dette noe, er å hele tiden ha faste seter, om mulig. Dvs samme sete pr flytype, some for eks 12A på en 736 o.l.. Som han sa, han lærerte seg da alle lyder og bevegelser osv fra sine "faste" seter, så han visste "hva som var normalt". Kanskje det vil hjelpe ?

Har ikke snakket med han på en stund, og vet ikke hvordan han gjør det i dag. Tidligere var det jo færre som kunne forhåndsreservere seter, så det var kanskje lettere da. Men det hjelper jo å bestille tidlig.

Ellers har jeg hatt folk ved siden av meg, og bortsett fra å prate litt, har jeg anbefalt en "liten en", men det passer jo ikke for alle da. Husker en dame fra Paris engang som var svært nervøs, men jeg pratet med henne hele turen, og etter en del glass champagne var problemet i alle fall betydelig bedre. Hun takket meg for en av hennes "bedre" flyturer når vi forlot flyet.

Men det beste er kanskje et kurs som kan gjøre det lettere?

Samme her, men man skal jo vurdere om man trenger fleksibiliteten (velger som regel det på hjemreiser selv). Har forøvrig også gode avtalepriser på SAS plus.

Selvsagt, og selv om det ikke er eksplisitt uttrykt, så booker jeg ikke fleksible billetter med mindre jeg faktisk trenger dem. Så vidt jeg vet, gjør mine nærmeste kolleger det samme, for om wrapen er viktig så får vi den nok refundert på reiseregninga. ;)

Jeg har en kollega som i perioder reisete mye, og samtidig hadde/har flyskrekk. Det han gjorde for å redusere dette noe, er å hele tiden ha faste seter, om mulig. Dvs samme sete pr flytype, some for eks 12A på en 736 o.l.. Som han sa, han lærerte seg da alle lyder og bevegelser osv fra sine "faste" seter, så han visste "hva som var normalt". Kanskje det vil hjelpe ?

Jeg har hatt det samme med en venninne og også med en tidligere kollega.

For kollegaen min sin del så gikk redselen mer over i hvor mye kan kan vite om flyging uten å ha uniform, men det er en annen historie. :p

-A

Alt under seks timer er økonomi, over seks timer er det eco+, men hadde senest en kollega som var på tur I forrige (11 timers flight fra AMS) hvor eco+ var full booket da fikk han business. Ergo man blir ikke nedgradert når det er fullt (men man må stå på kravene)

Mvh
Fjordheim

Back