Joachim Sandven's bildetråd

Re: Joachim Sandven's bildetråd

Takk Halvorsn, nå har jeg "bare" hatt kamera mitt siden 24. Desember ifjor og har måtte levere det inn 3 ganger siden jeg fikk det i julegave, men siden jeg fikk det tilbake for max 2 uker siden så har jeg tatt over 4600 bilder, fleste parten (les: rundt 4000) er kun flybilder.

Jeg vet jeg kommer til og bikke 5000 bilder iløpet av denne uken, ikke spør hvordan jeg klarer å ta så mange bilder, jeg bare peker og knipser. :P

Da håper jeg du legger dem inn på en ekstern harddisk?!

Utrolig flotte bilder!
Du har forbedret deg utrolig mye på bare noen uker! :)

Takk Erik, jeg gjør mitt beste..

LN-DYA (nytt fly på minnebrikken)
DSC05025.jpg

LN-RRG (nytt fly på brikken)
DSC04926.jpg

LN-ONP
DSC04974.jpg

Ahhhh... Når jeg ser igjennom bildene og leser litt her. Det var deg jeg traff i går på ZV altså. :)

Hyggelig å hilse på deg.

Som betyr at det ikke slippes så mye lys inn til sensoren i kamerahuset.
Og du vil ikke kunne bruke den skikkelig når det ikke er helt lyst, i det minste veldig vanskelig.

Jeg hadde ikke kjøpt den linsen der, for det første så vil du aldri trenge den på SVG, for det andre så klarer du deg lenge med en zoomlinse som går opp til 300mm.

Sier meg enig med deg Olav.

Linsa starter på 420 mm. Selv var jeg ute i går og testet 100-400mm, og selv det er plenty nok. Med tanke på å ha en linse som dekker ankomst/avgan/takse-bilder, så er det plenty med den linsa du har. Da slipper du å bytte hele tiden og få støv på sensoren. :)

sirpjalle: hyggelig å hilse på deg og. :)

Nye bilder, ca 6 timer før jeg hadde planlagt å stikke innom Sola

Marathon Oil Company
N540M
DSC05392.jpg

LN-TUK
DSC05149.jpg

PH-BGM
DSC05283.jpg

se her ja! nå snakker vi forbedring! Sas bildet var meget bra! Stå på, morro med en slik utvikling på kun 2-3 uker!

Nå må jeg bare få fjerna noe støv fra linsen (igjen), utenom det så liker jeg kamera mitt bedre å bedre, stikker muligens innom flymuseet på Sola senere iløpet av mnd.

Ang bildene så gjør jeg bare så godt jeg kan, men jeg trives på flyplassen og har møtt noen trivelige folk på spotter plattformen der.

Kveldens økt

OY-JTF
DSC05500.jpg

N872CA
DSC05695.jpg

RA-82074
DSC05572.jpg

Jeg tok flere bilder, men disse kom best ut.

Last edited:

Du er ikke den eneste som likte den! ;)

Siden jeg begynte å spotte så har jeg sett 1x747, 1xdc-8, 1xan-12 og 1xan-124 på under 10 dager!

Noe jeg ikke trodde var mulig, dette har nå styrket fly spottings interessen min til de grader! :D

Dagens batch!

Fyr på med kommentarer..
LN-YOT
DSC05802.jpg

LN-DYB
DSC05770.jpg

LN-NON
DSC05781.jpg

LN-OSN + LN-OLN
DSC06118.jpg

TL-BAH
DSC06247.jpg

LN-LTI
DSC06064.jpg

HA-LPM
DSC06165.jpg

LN-ACZ
DSC05958.jpg

Skydiving
DSC05984.jpg

"Smil til fotografen"
DSC05884.jpg

PH-BTF
DSC05842.jpg

Flott komposisjon på bildene dine, men kanskje en smule for mye fargemetning. Fint med mye farger, men det kan se feil ut hvis man overdriver.

Last edited:

oddi: var hyggelig å møte deg og
Kenneth: Takk for tips, jeg har nå justert fargemetningen på kamera fra +3 til +1 så får vi se om det hjelper, nye bilder kommer (muligens) senere..

Last edited:

Morsomt å se den store utviklingen din på såpass kort tid, du suger tydeligvis til deg alt av tips du får (= Bildet av Wizz er jo et godt eksempel, kunne vært tatt av hvem som helst av de "proffe" her inne ;)

Back