JKK1433/4

Jens W

ScanFlyer Crusty
Reg på dagens JKK1433?

Ser forøvrig at returen som JKK1434 er innstillt iflg Avinor?
 
Er ikke sikker på at noen av dem opererer .. finner hverken MVT eller LDM .. ei heller spor av noen ferryflight. Mistenker at oppstart er neste uke.
 
Last edited:
Nei, dette er første flight av en vinterserie .. tipper noen har lagt inn feil startdato.
 
Det er nok avinor som roter ja. Eller... roter gjør vel avinor og charterselskapene i samarbeid kan det virke som. Det er som LN-MOW sier at det er oppstart av vinterrutene som er kjernen her. MEN: I utgangspunktet var det Spanair som skulle gå, så skulle Air Europa starte neste uke. Men pga en ukjent årsak ble JK kanselert og AEA satt igang i stedet. Nytt av året er at både JK og AEA går på onsdagene i vinter.

Har en kompis på AEA664 idag, å har fikk utstedt JK1433 på billettene først. Fikk så mail om at det var byttet fly noen uker senere. Så avinor har vel lagt inn det de først fikk beskjed om i systemene sine. Nå skal det dog sies at avinor også roter endel. Bl.a. står det ingen charterturer til Tenerife fra TRD om man søker på direkteruter i oktober, men de har jo allerede gått noen turer.. :)
 
Nja .. det er handlingselskapene som oppdaterer flightinfo, så Avinor er vel relativt uskyldige ..
 
Nja .. det er handlingselskapene som oppdaterer flightinfo, så Avinor er vel relativt uskyldige ..


Ja det kan godt være. Men feil er feil, og utad virker det som at det er avinor som har gjort feil. Menige mann i gata sjekker vel avg/ank sidene, og leter ikke opp tlf nr til div handlingsselskaper.. Kanskje avinor kan ofre litt tid til å kvalitetssikre informasjonen sin en gang iblandt da... ;)
 
Vel, denne informasjonen kommer til handlingsselskapene, som så gir den videre til Avinor, så det blir litt vanskelig ... Selskapene sender handlingrequest og schedules til handlingselskapene, ikke Avinor.
 
Vel, denne informasjonen kommer til handlingsselskapene, som så gir den videre til Avinor, så det blir litt vanskelig ... Selskapene sender handlingrequest og schedules til handlingselskapene, ikke Avinor.

Jeg er enig i det du sier Andreas, ettersom at det er handlingselskapene som vidresender infoen som de har fått fra selskapene, så har avinor sitt på det tørre.

Men, mener fortsatt at avinor kunne ha hatt et bedre produkt når det gjelder sine nettsider. Vil de være bekjent med å ha en side med mange feil og mangler? Hvorfor ikke stille litt mere krav til nøyaktig informasjon fra sine kilder (handlingselskapene). Skjønner at det til tider kan være krevende å holde tritt med alle forandringer som skjer i denne bransjen, men det er langt fra umulig. Se bare på sidene til zurich lufthavn, hvor de i tillegg til all info om tider/rutenr/codesharenr osv, også klarer å få med regnr på flyene..

Jaja, det var bare en tanke...Ble vel litt mye OT dette kanskje.. :);)
 
Back
Top