God morgen fra toget... det vil si... altså... noen har bedt om et møte på bortekontoret kl 10. Sug på den
10 om morran??? Det er sjukt. Elefanten vurderte å ringe NAV-Aprilpatruljen, men har istedenfor nøye seg med å løpe opp og ned i toget og skrike. Hele veien inn.
Kl 10... hallo (!??!??)
Da har man vel normalt sett vært på jobb i et par timer?
Nå skal det vel svært mye til å si opp noen i statlig sektor og særlig om man har en forskerstilling som om mulig har et enda sterkere stillingsvern enn en vanlig byråkrat.God dag fra Kongsberg.
Stille og rolig her i dag. Fremdeles forkjølet og sår hals. Planen var å besøke nyankomne barnebarnet på sykehuset i går, men jeg måtte slå det fra meg siden formen er ikke var på topp. Sykehuset ønsker forståelig nok ikke smitte på nyfødt avdelingen. Men de kommer hjem i dag så da blir det en tur bortom og hilse på barnebarnet.
Ellers kom søkertallene for høyere utdanning i dag. Det ser ikke så lystelig ut for søkningen til lærerutdanning med en markant nedgang. Ikke bra. Fortsetter det slik er det ingen til å undervise ungene våre om noen år. Det går jo også utover driften ved Universitet. Min jobb er heldigvis trygg, da de er manko på matematikere, men det er nok folk innenfor andre fagfelt som ikke føler seg like trygge på fremtiden ved USN. dessverre.
.... men har et åpent sinn når det gjelder hu andre også.
]
Jaja god ettermiddag. På vei hjem etter å ha passet på noen ha tentamen i ja faktisk matte R1. Etter ny læreplan i 2020 har jo disse fagene blitt radikalt endret. Den gang jeg gikk på vgs var Geogebra en kuriøs greie man ihvertfall ikke brukte på eksamen eller no sånn. Nå er det jo det man bruker på hele del 2. Og noen ting er jo tatt ut av pensum og , polynomdivisjon driver man ikke med i R1 faget men er flytta til 1T.
Det er lenge siden jeg holdt på med R1 eller 2MN som det het i gamle dager. Men jeg begynner å bli kjent med R1 pensum igjen og enda mye bedre kjent med det blir jeg kommende måned siden min datter skal ha eksamen i R1 i mai. Det blir nok en del henvendelser til far med spørsmål om hjelp tenker jeg.
Da har man vel normalt sett vært på jobb i et par timer?
Om ikke annet har hun et topp band. Bandlederen hennes, John Young, er ved siden å være en erklært flyentusiast og -spotter, også leder og låtskriver i Lifesigns, hvis du skulle få lyst til å lytte på litt annet. Tipper du finner sistealbumet Altitude på merch-disken.
Det er lenge siden jeg holdt på med R1 eller 2MN som det het i gamle dager. Men jeg begynner å bli kjent med R1 pensum igjen og enda mye bedre kjent med det blir jeg kommende måned siden min datter skal ha eksamen i R1 i mai. Det blir nok en del henvendelser til far med spørsmål om hjelp tenker jeg.
Bandet var jo innmari bra. Kan nok styre begeistringen litt mer for Bonnie.
Er John han med nesten samme sveis som Bonnie?
Hvor passer 2MX og 3MX inn i tidslinja her?