Jippi det er fredag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Snart ut døren for å benytte meg av lobbykontoret. Fredag betyr en tur innom gutta på Sjømaten…gleder meg allerede. Best fredag ønskes!

Mornings fra Asker. Ble besluttet gjemmekontor i dag. Alt levert i barnehagen, og får vel etterhvert sende neste ut døren og til skolen. Bortsett fra en løpetur er kalenderen merkelig tom. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Skal nok klare å finne noe å gjøre i dag også, men først en tur på lokalsykehuset for å kvitte seg med litt blod

God morgen fra Forus. Godt å være tilbake her etter 11 uker med fødselspermisjon og pleiepenger. Klinker til med en helg på jobb fra starten av. Satser på at den forløper rolig og at jeg får god tid til å drikke kaffe og lese gjennom 200 e-poster.

Ha en fin dag forumister!

Mornings fra Jåttåvågen,
Morgenmøte ferdig her , det blir litt kontorering før fredags avslutning etter lunsj.
6 grader ute på morgenkvisten er ikke mye å skryte av her over i sørvest.
Ha en fin dag

God morgen fra toget... det vil si... altså... noen har bedt om et møte på bortekontoret kl 10. Sug på den

10 om morran??? Det er sjukt. Elefanten vurderte å ringe NAV-Aprilpatruljen, men har istedenfor nøye seg med å løpe opp og ned i toget og skrike. Hele veien inn.

Kl 10... hallo (!??!??)

Mulig det blir et sjømatsveip på meg også på vei hjem. Time lyt show.

Ha en bedre fredag uten møter kl 10

God morgen fra kontoret. Litt sen i dag da det var "medarbeidersamtale" med junior på skolen. Et ganske spennende kundemøte litt senere og så blir det vel tidlig helgen i dag.. Barna har bestilt hvit pizza og mor og far skal ha Centra-middag.

God helg.

God fredag fra Parkveien. Få møter, men en del etterslep etter en hektisk uke. Til Gausta i ettermiddag for sesongavslutning. Det blir digg. Ha en bra fredag.

God morgen fra toget... det vil si... altså... noen har bedt om et møte på bortekontoret kl 10. Sug på den

10 om morran??? Det er sjukt. Elefanten vurderte å ringe NAV-Aprilpatruljen, men har istedenfor nøye seg med å løpe opp og ned i toget og skrike. Hele veien inn.

Kl 10... hallo (!??!??)

Da har man vel normalt sett vært på jobb i et par timer?

God frifredag herifra. Sov litt lenge for en gangs skyld. Stort sett ingen andre planer enn å vente noen timer på å bli plukket opp av en kompis, før vi finner vegen til Kongsvinger for en matbit og konsert med dobbel headliner og greier. Vi er der nok mest pga. den ene, men har et åpent sinn når det gjelder hu andre også.

Ha en god en :)

a90ddfa5c804f7730b5be9c9c97b7897.jpg

God dag fra Kongsberg.

Stille og rolig her i dag. Fremdeles forkjølet og sår hals. Planen var å besøke nyankomne barnebarnet på sykehuset i går, men jeg måtte slå det fra meg siden formen er ikke var på topp. Sykehuset ønsker forståelig nok ikke smitte på nyfødt avdelingen. Men de kommer hjem i dag så da blir det en tur bortom og hilse på barnebarnet.

Ellers kom søkertallene for høyere utdanning i dag. Det ser ikke så lystelig ut for søkningen til lærerutdanning med en markant nedgang. Ikke bra. Fortsetter det slik er det ingen til å undervise ungene våre om noen år. Det går jo også utover driften ved Universitet. Min jobb er heldigvis trygg, da de er manko på matematikere, men det er nok folk innenfor andre fagfelt som ikke føler seg like trygge på fremtiden ved USN. dessverre.

God dag fra Kongsberg.

Stille og rolig her i dag. Fremdeles forkjølet og sår hals. Planen var å besøke nyankomne barnebarnet på sykehuset i går, men jeg måtte slå det fra meg siden formen er ikke var på topp. Sykehuset ønsker forståelig nok ikke smitte på nyfødt avdelingen. Men de kommer hjem i dag så da blir det en tur bortom og hilse på barnebarnet.

Ellers kom søkertallene for høyere utdanning i dag. Det ser ikke så lystelig ut for søkningen til lærerutdanning med en markant nedgang. Ikke bra. Fortsetter det slik er det ingen til å undervise ungene våre om noen år. Det går jo også utover driften ved Universitet. Min jobb er heldigvis trygg, da de er manko på matematikere, men det er nok folk innenfor andre fagfelt som ikke føler seg like trygge på fremtiden ved USN. dessverre.
Nå skal det vel svært mye til å si opp noen i statlig sektor og særlig om man har en forskerstilling som om mulig har et enda sterkere stillingsvern enn en vanlig byråkrat.

Jaja god ettermiddag. På vei hjem etter å ha passet på noen ha tentamen i ja faktisk matte R1. Etter ny læreplan i 2020 har jo disse fagene blitt radikalt endret. Den gang jeg gikk på vgs var Geogebra en kuriøs greie man ihvertfall ikke brukte på eksamen eller no sånn. Nå er det jo det man bruker på hele del 2. Og noen ting er jo tatt ut av pensum og , polynomdivisjon driver man ikke med i R1 faget men er flytta til 1T. Lat som jeg er sendte jeg noen oppgaver gjennom ChatGpt bare for å ha noe å ta meg til. Fungerer fint det.

Uansett så blir det ut en tur i kveld for å se på litt kulturelle ting. Og på søndag er det å leke assisterende vikarierende under assistent på Ullevål igjen..

Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

.... men har et åpent sinn når det gjelder hu andre også.

]

Om ikke annet har hun et topp band. Bandlederen hennes, John Young, er ved siden å være en erklært flyentusiast og -spotter, også leder og låtskriver i Lifesigns, hvis du skulle få lyst til å lytte på litt annet. Tipper du finner sistealbumet Altitude på merch-disken.

G'morgen .. Ikke helt i form her i ødelandet i SC. Blir opptil flere lur'er ...

Jaja god ettermiddag. På vei hjem etter å ha passet på noen ha tentamen i ja faktisk matte R1. Etter ny læreplan i 2020 har jo disse fagene blitt radikalt endret. Den gang jeg gikk på vgs var Geogebra en kuriøs greie man ihvertfall ikke brukte på eksamen eller no sånn. Nå er det jo det man bruker på hele del 2. Og noen ting er jo tatt ut av pensum og , polynomdivisjon driver man ikke med i R1 faget men er flytta til 1T.

Det er lenge siden jeg holdt på med R1 eller 2MN som det het i gamle dager. Men jeg begynner å bli kjent med R1 pensum igjen og enda mye bedre kjent med det blir jeg kommende måned siden min datter skal ha eksamen i R1 i mai. Det blir nok en del henvendelser til far med spørsmål om hjelp tenker jeg.

Det er lenge siden jeg holdt på med R1 eller 2MN som det het i gamle dager. Men jeg begynner å bli kjent med R1 pensum igjen og enda mye bedre kjent med det blir jeg kommende måned siden min datter skal ha eksamen i R1 i mai. Det blir nok en del henvendelser til far med spørsmål om hjelp tenker jeg.

Da jeg holdte på med de greiene på vgs ja så spurte jeg min far også om spørsmål (han er utdannet fysiker opprinnelig). Så ja en far som kan litt sånt kan jeg skrive under på iallefall er kjekt å ha.

Om ikke annet har hun et topp band. Bandlederen hennes, John Young, er ved siden å være en erklært flyentusiast og -spotter, også leder og låtskriver i Lifesigns, hvis du skulle få lyst til å lytte på litt annet. Tipper du finner sistealbumet Altitude på merch-disken.

Bandet var jo innmari bra. Kan nok styre begeistringen litt mer for Bonnie.

Er John han med nesten samme sveis som Bonnie?

6678fcb14d71b6657ab1d644dede50c9.jpg

Hvor passer 2MX og 3MX inn i tidslinja her?

Bandet var jo innmari bra. Kan nok styre begeistringen litt mer for Bonnie.

Er John han med nesten samme sveis som Bonnie?

Stemmer det. Regner med at det var Lifesigns-trøya som avslørte ham. :p Det er heller ikke uvanlig at han opptrer med Boeing-trøye.

Hvor passer 2MX og 3MX inn i tidslinja her?

I gamle dager når jeg gikk på skolen hadde vi disse fagene

1MA - 2MN - 3MN
1MA - 2MS - 3MS

I 1994 ble det endret til

1MX - 2MX - 3MX
1MY - 2MZ - 3MZ

I Kunnskapsløftet i 2010 ble fagene

1T - R1 - R2
IP - S1 - S2

Fagene er regnet som likeverdige, altså 2MN = 2MX =R1 men det er like skjedd betydligere endringer opp gjennom årene. Det ble også mange endringer i 2020 med fagene beholdt samme navn.

Back