Jet Time goes cargo

Re: Jettime goes cargo

Nyeste fly til JT bliver en -300 QC (quick-change).

Man vil have en del af kagen, mht. fragtflyvning ud af CPH.
(så måske der bliver lidt færre russiske fragtfly at se på !).

http://www.jet-time.dk/index.php/fragtflyvning/cargo_specifications

Nu er der i forvejen faktisk inden ad-hoc russiske fragtflyvninger fra CPH - det er lang tid siden vi har haft nogle, så hvad det er Jettime lige vil overtage kan jeg ikke rigtig se...

Jeg tror det de bla. vil gå efter er nogle af forsvarets kontrakter, hvor der er behov for både pax og cargo ombord

Noen som vet hvilket individ det er snakk om? Flyr da ikke så allverdens mange QC'er rundt omkring i verden.

Hvordan er det med bagasjehyller i en -300QC? Ser for meg at standardhyllene ville være i veien for pallene?

Skudt CPH 09/03, Stadig all white !

l13293.jpg

JF. Tic Travel er endnu et B737-300 QC på vej en i flåden

QC (quick change) fragtfly har været en stor succes både til fragt og charter.
"Det er en vej vi gerne vil gå længere med."
Sådan siger Klaus Ren, direktør, Jet Time, som nu indstiller til bestyrelsen, at Jet Time får endnu et QC-fly.
Flyselskabet Jet Time har som de eneste i Skandinavien et Boeing 737-300 QC (quick change) fragtfly, som både kan flyve fragt med 16 tons, og meget hurtigt omstilles til at blive et normalt charterfly med passagerer.

http://www.tic.travel/news/06092011/jet-time-får-et-fly-mere

Igloene de bruker til frakt, passer under hatthyllene.
Håper de setter winglets på den.
Da vet jeg hva jeg skal bygge :-)

Erik.

Re: Jettime Cargo

OY-JTF er vel en Quick Change, som kan brukes til begge deler. Så da har de vel hatt stor suksess med frakt og trenger en ren cargo-maskin.

Re: Jettime Cargo

OY-JTF er vel en Quick Change, som kan brukes til begge deler. Så da har de vel hatt stor suksess med frakt og trenger en ren cargo-maskin.

Ja, og det er OY-JTH også, men jf. denne artikel er udnyttelsesgraden
for lille på fragt opgaver derfor dette dette rene fragtfly som nok ikke bliver
det sidste.

To af selskabets 14 fly er i dag særlige ”quick change”-udgaver af Boieng 737-flyene, som med en stor fragtdør forrest hurtigt kan laves om fra passager- til fragtfly. Men Quick change-flyene har den ulempe at hattehylderne ikke kan tages ud. Og det betyder, at flyene i fragtversion ikke kan tage de standard-containere, som fylder hele flykabinen ud, men kun kan benytte særlige quick change-containere.

”Det har betydet, at omkring 80 procent af flyenes opgaver har været passagerflyvninger, og kun 20 procent har været med fragt. Oprindeligt var det tanken, at det skulle have været omvendt,” forklarer Klaus Ren, der er direktør for Jet Time.

”Men de har skaffet os nogle gode kontakter på fragtmarkedet, og vi fik mange henvendelser fra firmaer, der gerne ville have os til at operere rene fragtfly for dem,” fortæller Klaus Ren.

Så da Jet Time fik et godt tilbud fra et leasingfirma, slog man til. At det nye fly er en Boeing 737-400 og ikke den mindre 737-300, som de to quick change-fly, betyder, at flyet kan tage 11 containere. Tre mere end ombord på de to

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=81052

Back