To af selskabets 14 fly er i dag særlige ”quick change”-udgaver af Boieng 737-flyene, som med en stor fragtdør forrest hurtigt kan laves om fra passager- til fragtfly. Men Quick change-flyene har den ulempe at hattehylderne ikke kan tages ud. Og det betyder, at flyene i fragtversion ikke kan tage de standard-containere, som fylder hele flykabinen ud, men kun kan benytte særlige quick change-containere.
”Det har betydet, at omkring 80 procent af flyenes opgaver har været passagerflyvninger, og kun 20 procent har været med fragt. Oprindeligt var det tanken, at det skulle have været omvendt,” forklarer Klaus Ren, der er direktør for Jet Time.
”Men de har skaffet os nogle gode kontakter på fragtmarkedet, og vi fik mange henvendelser fra firmaer, der gerne ville have os til at operere rene fragtfly for dem,” fortæller Klaus Ren.
Så da Jet Time fik et godt tilbud fra et leasingfirma, slog man til. At det nye fly er en Boeing 737-400 og ikke den mindre 737-300, som de to quick change-fly, betyder, at flyet kan tage 11 containere. Tre mere end ombord på de to