• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jet Time flyr for SAS

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg ser at Jet Time i det siste har fløyet noen rundturer mellom København og Dublin for SAS. Flyet som brukes er OY-JTF. Noen som vet noe mer?
 
EI-EEW har to turer for SAS og OY-JTB to turer også for SAS. Ser forøverig at EI-EEW, OY-JTC, OY-JTD, OY-JTZ og OY-JTY har flyd for Air Greenland. EI-EEW har fløyet en tur for Ryanair mellom Krakow og Roma.
 
Det är en tråd på Airliners.net om att danska kabinfacket har "groundat" x-antal CPH baserade MD-80 av någon anledning. Ingen aning om det stämmer...
 
Det är en tråd på Airliners.net om att danska kabinfacket har "groundat" x-antal CPH baserade MD-80 av någon anledning. Ingen aning om det stämmer...

Nei, men det er noen som har kommet med et rykte, som tilnå har visst seg å ikke stemme. Og det er heller ikke dansk cabin-fagforeningen, men CAA det er snakk om, som er luftfartsmyndighetene i Danmark.
 
Nei, men det er noen som har kommet med et rykte, som tilnå har visst seg å ikke stemme. Og det er heller ikke dansk cabin-fagforeningen, men CAA det er snakk om, som er luftfartsmyndighetene i Danmark.

CAA er jo mange steder lig med Cabin Attendents, men i DK hedder de CAU...
CAA er jo som skreveet myndighederne altsaa "Statens Luftfarts Væsen".
har ikke hørt noget om at MD80èrne er grounded
Hilsen Ole
 
Og ifølge sidste post på A.net flyver både OY-LN og SE reg MD80ère idag
Hilsen Ole
 
Kan der være sammenhæng mellem rygterne og de mange aflysninger SK har fra CPH idag. Birmingham, Amsterdam, Zürich, London, München, Kristiansand og Lyon er alle aflyst... Nogen der kender årsagen til så mange aflysninger?
 
Ut fra hva jeg kan se er situationen den at alle Md`er flyr som de skal bortsett fra en som har snag, og noen som er ute for vanlig vedlikehold. I tillegg er det 1 A321, samt en CRJ som er ute med snag i Danmark. Ikke mye recovery å snakke om, og da blir det kanseleringer. Jet time er et av flere selskaper som er spurt sannsynligvis for å dekke opp for egne fly med snag.
Ikke noe unormalt.
Skulle det derimot oppstå en situation hvor deler av flyflåten groundes MÅ dette meldes ut som en børsmelding, noe media også da får automatisk.
 
Ut fra hva jeg kan se er situationen den at alle Md`er flyr som de skal bortsett fra en som har snag, og noen som er ute for vanlig vedlikehold. I tillegg er det 1 A321, samt en CRJ som er ute med snag i Danmark. Ikke mye recovery å snakke om, og da blir det kanseleringer. Jet time er et av flere selskaper som er spurt sannsynligvis for å dekke opp for egne fly med snag.
Ikke noe unormalt.
Skulle det derimot oppstå en situation hvor deler av flyflåten groundes MÅ dette meldes ut som en børsmelding, noe media også da får automatisk.

Det forklarer jo meget godt rygterne på a.net omkring forespørgsler til andre selskaber - noget der jo, som du skriver, er helt normalt i perioder med lidt for meget tech.
 
Det forklarer jo meget godt rygterne på a.net omkring forespørgsler til andre selskaber - noget der jo, som du skriver, er helt normalt i perioder med lidt for meget tech.

Dette skjer fra tid til annen for alle selskaper.
SAS Norge har blandt annet fløyet noe for SAS Danmark de siste to ukene med en 737.
Men enkelte ganger, ved langvarig tech så kan man ikke dekke alt in-house.
Da må man ut, å snakke med andre som eventuelt har noe ledig kapasitet.
 
De gamle konkurrentene SAS og Braathens hadde et svært utstrakt samarbeid på dette feltet. Svært praktisk og kostnadseffektivt for begge parter.
 
Det er vel dette eg er offer for no. Er stranda på CPH på grunn av kanselering til SVG. Heldigvis er der ein fligth til i kveld.
 
Har sett mye kanselleringer på CPH-SVG i det siste. Ofte er det en av kveldsavgangene fra CPH som ryker slik at enten 0600 eller 0645 (tilbake til København) blir kansellert morgenen etterpå.

Det er vel dette eg er offer for no. Er stranda på CPH på grunn av kanselering til SVG. Heldigvis er der ein fligth til i kveld.

Har du connection videre fra SVG eller er det din endelige destinasjon? Siden det står du er fra Sunnmøre?
 
En trasig SK A321 stod på ARN igår kväll.
Den bogserades senare under kvällen upp till den stora blå SAS Tech hangaren.

Har Jet Time tagit leverans av någon 737NG ännu?
 
Har sett mye kanselleringer på CPH-SVG i det siste. Ofte er det en av kveldsavgangene fra CPH som ryker slik at enten 0600 eller 0645 (tilbake til København) blir kansellert morgenen etterpå.



Har du connection videre fra SVG eller er det din endelige destinasjon? Siden det står du er fra Sunnmøre?
Ender i SVG i dag. Skal eg heim så er det som oftast OSL som må til når det ikkhe går direkte.
 
Back
Top