• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jet Airways til Norge?

De diplomatiske forbindelsene mellom Danmark og India er vel ikke de beste pga Niels Holck saken, dersom det kunne være et argument for at CPH skulle nedprioriteres.

Af denne årsag er Danmark ikke på listen over lande, hvor borgere har mulighed for at søge eTourist Visa (eTV), hvilket jo har indflydelse på adgangen til Indien.

Både Norge og Sverige er på listen ud over en række andre EU-lande som Tyskland, Frankrig, UK, Spanien, Polen, Estland, Letland, Litauen, Belgien, Holland, Luxembourg og Portugal.

Ja, Danmark og Italien er vel snarere undtagelser. Forbryderstater (i indiske øjne vel).

Check-in spekulerer i om OSL, med Jesper Spruit i spissen, forsøker å få Jet-Airways til å flytte sitt USA springpunkt fra Brussel til Oslo.

http://www.check-in.dk/indisk-flyselskab-paa-vej-til-skandinavien#.VjhZrUZqjL8

Uten tvil spennende, jeg personlig heier veldig på det, siden Mumbai er en by jeg har hatt stor glede av å besøke!

I den realistiske verden er jeg litt usikker på realismen i dette, men det er en helt annen sak, selv om storsirkelen til en viss gra spiller på lag!

Ser at flere nettsteder nå skriver at Jet Airways har løftet bladet fra munnen i Brussel og varslet om en reevaluering av navet i BRU, mtp videre operasjoner eller ikke. Jeg har ikke tidligere oppfattet at denne informasjonen var såpass offisiell.

Espen

Ser at Belgisk media melder at Jet skal legge ned BRU-hubben fra slutten av mars. Det minsker i hvertfall ikke muligheten for en DEL eller BOM rute til OSL?

SN har jo hatt codeshare med dem videre på BRU-OSL

Men jeg forstår ikke hvordan osl kan være bedre enn Bru? Trafikkgrunnlaget må jo være utrolig mye større fra Bru selv om det samme kan sies om konkurransen? Iallfall om planen er å fly videre til Usa.

Vet ikke om dette påvirker muligheten for en India-OSL rute for Jet, men de har nå inngått en avtale med KLM og Delta, slik at de flytter BOM-BRU og DEL-BRU flightene til AMS. Det gjelder også BRU-YYZ, mens BRU-JFK legges ned og ordnes via codeshare med KLM og Delta, som også dekker resten av USA

http://news.delta.com/delta-and-klm-partner-indias-jet-airways
Delta Air Lines and KLM Royal Dutch Airlines will launch a codeshare agreement with India’s Jet Airways that brings convenient new travel options for customers flying from Europe and the United States via Amsterdam Airport Schiphol to India and beyond.

Om ikke annet så frigjøres det en A330 som idag går BRU-JFK.

Taperen her er uansett BRU og SN som mister endel feed

Back