• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jeres yndlingsflytype og hvorfor?

Av fly jeg har fløyet med:

1. B757
Desidert peneste flymaskin av de jeg har fløyet med. Lang, smal og elegant.

2. CRJ900
Morsom liten maskin, kun 2 seter ved siden av hverandre, store vinduer. Samt at jeg synes fly med motorer bak og vinge på toppen av halen er veldig pene fly.

3. DC9/MD80/90 varianter
Samme årsak som jeg liker CRJ900 sitt utseende. Samt at de har kun 2 seter på ene raden.

4. B727
Utseende som er nokså lik de to overnevnte
 
Jeg kan selv sige, at jeg er mest til Boeing 767-300 (med winglets, naturligvis). De store winglets er virkelig flotte og elegante.
 
Yndlingsflyet må vel være Concorde, grunnen er vel fordi det var det eneste sivileflyet som nådde en supersonisk hastighet. Kan forsåvidt nevne at fuglens design er helt bedårende nydelig :)
 
Som L1011-500 sier vel nick'et det meste... Men ellers kommer MD-90 høyt på lista. Andre minneverdige flyturer har vært om bord i Il-62, DC-10 og MD-11.
 
C172! Finnes knapt noe bedre fly å fly, selv for uerfarne piloter. Stødig og "tilgivende"

Ellers av kommersielle airliners er jeg veldig glad i A330! Pent design, god komfort og virker som en fin arbeidsplass :)
 
A340-500. En spesiell flytype når det gjelder seating og hvilke ruter. I tillegg liker jeg 4 turbiner, og spesielt at den har større og mer proposjonale turbiner enn -300.
:)
 
Min må være CRJ900. Er efterhånden oppe på næsten 60 flyvninger med den og synes simpelthen at det er et utroligt flot fly , der er perfekt til korte og mellemlange flyvninger.
 
L1011-500 alla gånger med B757-200 som god tvåa. Bägge två gärna målade i BA färger. Trea kommer B747 (alla varianter)
 
Back
Top