Jeres yndlingsflytype og hvorfor?

Av fly jeg har fløyet med:

1. B757
Desidert peneste flymaskin av de jeg har fløyet med. Lang, smal og elegant.

2. CRJ900
Morsom liten maskin, kun 2 seter ved siden av hverandre, store vinduer. Samt at jeg synes fly med motorer bak og vinge på toppen av halen er veldig pene fly.

3. DC9/MD80/90 varianter
Samme årsak som jeg liker CRJ900 sitt utseende. Samt at de har kun 2 seter på ene raden.

4. B727
Utseende som er nokså lik de to overnevnte

Jeg kan selv sige, at jeg er mest til Boeing 767-300 (med winglets, naturligvis). De store winglets er virkelig flotte og elegante.

Yndlingsflyet må vel være Concorde, grunnen er vel fordi det var det eneste sivileflyet som nådde en supersonisk hastighet. Kan forsåvidt nevne at fuglens design er helt bedårende nydelig :)

Som L1011-500 sier vel nick'et det meste... Men ellers kommer MD-90 høyt på lista. Andre minneverdige flyturer har vært om bord i Il-62, DC-10 og MD-11.

C172! Finnes knapt noe bedre fly å fly, selv for uerfarne piloter. Stødig og "tilgivende"

Ellers av kommersielle airliners er jeg veldig glad i A330! Pent design, god komfort og virker som en fin arbeidsplass :)

A340-500. En spesiell flytype når det gjelder seating og hvilke ruter. I tillegg liker jeg 4 turbiner, og spesielt at den har større og mer proposjonale turbiner enn -300.
:)

Min må være CRJ900. Er efterhånden oppe på næsten 60 flyvninger med den og synes simpelthen at det er et utroligt flot fly , der er perfekt til korte og mellemlange flyvninger.

L1011-500 alla gånger med B757-200 som god tvåa. Bägge två gärna målade i BA färger. Trea kommer B747 (alla varianter)

Back