Jeres yndlingsflytype og hvorfor?

Lockheed L-1011 Tristar

Hvorfor? Se på det! Et vakkert fly med utrolig flotte linjer. Musikken som spilles under vingene og i halen er jo heller ikke å forakte. -500 versjonen er den jeg syns er finest, men nå liker jeg fly som er litt klumpete :colgate:

Videre var jo Tristaren også et veldig inovativt fly, bare litt dumt at det ikke ble den suksessen det kunne blitt..
 
MD-90, pga lavt støynivå i kabinen og færre midtseter enn i 737/320. Men får ikke akkurat fløyet det så mye nå for tiden.
 
Ingen tvil Concorde. Trenger det noen forklaring? Designet er jo helt nydelig.
 
727-200 ( til nød -100 ) .... Har aldri blitt produsert mer elegant flott fly.... Dessverre ikke fløyet siden 1994... Google opp Kingfisher 727 og se en dronning -100....

Nr 2 : DC 6 (B)... Fikk tårer i øynene da den fløy low-pass over Kjeller i juni. Har kun hatt den med NB og BU som ung guttehvalp...
 
Det har været lidt skiftende...

Igennem årene har jeg dog været mest 'hooked' på Dornier 328JET eller Boeing 757-200WL, men efter at have set Boeing 787-8 på billede må jeg sige at det nok er min nye yndlingstype! Jeg håber at jeg kommer til at flyve i den snart.
 
F-16 - å ha vokst opp ved siden av Rygge har satt sine spor. Hun har alt som en skikkelig flymaskin skal ha, et lekkert utseende (kan dog gå med på at fargene på de norske maskinene er heller kjedelige), masse kraft og noe jeg ikke kan helt sette fingeren på, jeg får den samme kriblingen i magen av å se en F-16 i full etterbrenner nå som jeg gjorde da jeg var liten og stod og så på dem ta av fra Rygge. Det blir en trist dag når de blir erstattet av F-35 her i landet, men heldigvis er det nok av andre land som både har kjøpt og ønsker å kjøpe de nyeste modellene, så hun blir ikke borte på mange år ennå.
 
Vanskelig denne her, men etter å ha jobbet tett med 757 i alle mulige og umulige sammenhenger, er det vanskelig å komme unna denne. Maken til effektivt 'allbruksfly' skal man lete lenge etter. Ellers er det aldri feil å sitte foran i en kjerre med motorer bak...
 
Kunne vært DC-8 eller Caravelle, men 757 vinner! Hvorfor? Lang og slank kropp, lange ben og to svære... Og ingen er i nærheten av å se så tøff ut rett forfra :)
 
Cessna 172. Den lett å fly, kan lande og ta av på korte baner. Dør på begge sider, vingen på taket så utsikten blir god også for de i baksetet. Kort sagt; nesten perfekt. Og så kan jeg fly den selv ;)
 
Cessna 172. Den lett å fly, kan lande og ta av på korte baner. Dør på begge sider, vingen på taket så utsikten blir god også for de i baksetet. Kort sagt; nesten perfekt. Og så kan jeg fly den selv ;)

Så hvorfor kaller du deg Piper :-) ?
 
Etter testet 787 for noen uker siden må jeg si jeg digger det flyet, formen, vingene osv. Bare toppers assa.
 
Back
Top