Jeju Air krasjet ved landing i Muan 29DES24

Vanskelig spå med det terrenget rundt.
Rett frem hadde den gått på ils strekningen.
Spørs hva vollen langs veien hadde gjort.

Sent fra min Pixel 8 Pro via Tapatalk
View attachment 55735

Jeg har vansker for å tro at et gjerde og noen antenner hadde hatt så fryktelig mye mer å stille opp med enn gresset med hastigheten maskinen hadde...

image.png
 
Foreløpig rapport indikerer birdstrike og double engine loss. Null elektrisitet gjorde at de ikke fikk ut hjul, spoilers, flaps etc.
Men jeg stusser egentlig mest på at CVR og FDR sluttet å fungere idet de mistet begge motorene? Er det vanlig på tidligere 737-modeller også?
https://avherald.com/h?article=52225189&opt=0

Hvis jeg husker riktig, er boksene på AC power. Hvis du mister begge motorene og ikke har startet APU, får de ikke strøm
 
https://www.thetimes.com/world/asia/article/south-korea-plane-crash-report-pilot-error-03drk6mgx?region=global

Errors by the pilots of a South Korean airliner preceded a crash last December that killed 179 people after its engines ingested birds, officials have reported.

Investigators said the pilots appeared to have switched off the wrong engine in the emergency after the bird strike as the Jeju Air Boeing 737 was approaching to land at the coastal Muan airport on a flight from Bangkok on December 29.

Officials took back copies of the interim findings from reporters after relatives of the victims disrupted a news conference on Saturday, accusing them of prematurely blaming the pilots for South Korea’s worst airline disaster.
 
Back
Top