Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Status
Not open for further replies.
Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016)

Hei

Hong Kong til Japan er sonebytte, fra South East Asia til Central &
Far East Asia. Så da får du ekstra drivstoffavgift samt at prisen er 50/75/100, en vei 30/45/60.

Hong Kong Airlines fly for 3800 til NRT i Business, ellers er Etiopian et godt alternativ til 1600kr i økonomi, men med avang litt tidlig på dagen (13:50). Etiopian har 787 på denne ruta. Ellers så er jo avgangstiden til Hong Kong Express 23:30 noe å vurdere om dere vil ha dagen i Hong Kong.
Ok, takk! :)
Ja, Ethiopian i økonomi er absolutt et alternativ. Så ut som det var mulig å booke om den billetten også, om alt skulle bli veldig forsinka.

Jeg trodde det var samme sone, men da er det noe jeg ikke har fått med meg?

---
Central Asia & Far East Asia

China (incl. Hong Kong & Macau), Japan, Kazakstan, Kyrgyzstan, Mongolia, South Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan and Uzbekistan.
---

Jeg trodde det var samme sone, men da er det noe jeg ikke har fått med meg?

---
Central Asia & Far East Asia

China (incl. Hong Kong & Macau), Japan, Kazakstan, Kyrgyzstan, Mongolia, South Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan and Uzbekistan.
---

Ja selvfølgelig er det det, her så jeg helt feil (Stusset på det selv..). beklager! :)

Prøv å lek med denne. Du kan ikke booke herfra, men får en ide om hvor du kan lete. matrix.itasoftware.com

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Hei,

Jeg har funnet mange godt ruter jeg ønsker å booke. Jeg har sjekket med Tickets, og det ser ut til at de kan booke, men ikke til samme pris.

Er det noen som har gode tips til reisebyrå som kan booke basert på en skjermdump av de resultatene man finner på Matrix ?

Spent på svar :-)

Jørn.

Last edited:

Det finnes en side som heter: bookwithmatrix.com
Men, hvordan kvaliteten på den er, vet jeg ikke.

Takk, hører gjerne flere erfaringer.

Skal sjekke ut bookwithmatrix.com

Jørn.

Vi er 2 familier som vurderer å dra til Antigua juni 2017, planen er å fly OSL til LA for å fly videre til Antigua.
Søker priser hos LH, men der får jeg ikke legge inn 7 pax 4 voksne og 3 barn fra 9-12 år. Har LH satt en begrensning på maks 6 pax?

Noen som har tips på fly fra LA til Antigua 14 dager også tilbake til LA der vi tar 1 uke?

Vi er 2 familier som vurderer å dra til Antigua juni 2017, planen er å fly OSL til LA for å fly videre til Antigua.
Søker priser hos LH, men der får jeg ikke legge inn 7 pax 4 voksne og 3 barn fra 9-12 år. Har LH satt en begrensning på maks 6 pax?

Noen som har tips på fly fra LA til Antigua 14 dager også tilbake til LA der vi tar 1 uke?

Via LA? Det var da veldig omvei..
Kanskje United OSL-EWR-ANU-EWR-LAX-EWR-OSL hadde vært det beste alternativet?

Last edited:
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016)

Tolker jeg rett at du skal fly til LA også videre til Antigua med en gang? Det er en relativt grei omvei da du vel uansett må vi Østkysten for å fly fra LA til Antigua.
Men uansett høres det vel kanskje lurest ut og gå for en eller annen open-jaw løsning?

Tolker jeg rett at du skal fly til LA også videre til Antigua med en gang? Det er en relativt grei omvei da du vel uansett må vi Østkysten for å fly fra LA til Antigua.
Men uansett høres det vel kanskje lurest ut og gå for en eller annen open-jaw løsning?

Helt korrekt, var det som var planen helt til vi fant ut at vi må mest sannsynlig via Miami begge veier. Så en open-jaw løsning er nok det lureste ja.
Men kan man ikke booke flere en 6 personer hos LH?

Ser BA har greie priser også.

Tips på Routing tas i mot med takk :up:

Via LA? Det var da veldig omvei..
Kanskje United OSL-EWR-ANU-EWR-LAX-EWR-OSL hadde vært det beste alternativet?

Sjekket den, men vi planlegger å reise 23 juni og da får vi ikke opp noe hos UA fra OSL til EWR.

Det går fint å kopiere fra Matrix til bookwithmatrix. Det er 3 valg, 2 av dem ser ut til å fungerer.

Er det noen som har erfaringer med www.priceline.com er de seriøse. Kan jeg trygt booke en Biz tur der?

Det går fint å kopiere fra Matrix til bookwithmatrix. Det er 3 valg, 2 av dem ser ut til å fungerer.

Er det noen som har erfaringer med www.priceline.com er de seriøse. Kan jeg trygt booke en Biz tur der?
Jeg fikk svært god hjelp hos Finnair (Gold service) på ruta. De presenterte eksakt oppsett i løpet av en halv dag. Ticket presenterte samme oppsettet 2 dager senere, men til ca. kr. 1.000,- mindre, men da hadde jeg bestilt fra Finnair. Jeg har aldri sett oppsettet fra Ticket, men noe sier meg at de trolig er minst like rimelige som Finnair.

Uansett: Som følge av at Finnair Plus har kampanje på doble bonuspoeng over Atlanteren frem til 31.01.17 om du flyr med AY, BA, AA eller IB, så booket jeg denne turen.... og for de som mener jeg er "gal"...ja, så er jeg det.

Utreise 28.01.17, hjemreise 29.01.17 (Oslo +1) Alt i BIZ;

Oslo, Gardermoen - London, Heathrow (Terminal 5)
lørdag 28 januar 2017
AY5901 I 07:25 - 09:05
Business kabin

London, Heathrow (Terminal 3) - Las Vegas, McCarran International (Terminal 3)
lørdag 28 januar 2017
AY5425 I 12:15 - 14:55
Business kabin

Las Vegas, McCarran International (Terminal 1) - Phoenix, Sky Harbor International (Terminal 4)
lørdag 28 januar 2017
AA458 A 16:30 - 18:46
Først kabin

Phoenix, Sky Harbor International (Terminal 4) - Los Angeles, Los Angeles International (Terminal 0)
lørdag 28 januar 2017
AA657 A 19:59 - 20:45
Først kabin

Los Angeles, Los Angeles International (Terminal 0) - New York, John F Kennedy International (Terminal 8)
søndag 29 januar 2017
AY5734 I 07:00 - 15:30
Business kabin

New York, John F Kennedy International (Terminal 7) - London, Heathrow (Terminal 5)
søndag 29 januar 2017
AY5474 I 18:55 - 06:45(ma)
Business kabin

London, Heathrow (Terminal 3) - Helsinki, Helsinki Vantaa (Terminal 2)
mandag 30 januar 2017
AY832 I 10:20 - 15:15
Business kabin

Helsinki, Helsinki Vantaa (Terminal 2) - Oslo, Gardermoen
mandag 30 januar 2017
AY659 I 16:05 - 16:35
Business kabin

AY5901 3F AY5425 61K AA458 4A AA657 2A
AY5734 6A AY5474 13K AY832 4L AY659 1C

===> Neste år blir det familietur til BKK i BIZ med AY - alt med poeng :-)

Re: Klarer ikke å poste

Ok. Jeg vet helt ærlig ikke hvor posten min passer, men jeg prøver meg;

Hei alle!
Jeg har et litt prekært problem som jeg tenkte at det kanskje var noen kloke utenfor-boksen flyhoder her på forumet som kunne ha svar på:

Lørdag kveld 25. Februar må jeg komme meg fra Tromsø til Oslo, mellom kl 22.15 og 07.00 (neste dag) da jeg skal fly videre fra OSL søndag morgen, men jeg har jobb i Tromsø fram til kl 22 kvelden før.
Med konvensjonelt rutefly på strekningen TOS-OSL er dette bare å glemme, da siste avgang går på ettermiddagen en gang. Jeg har også prøvd å sjekke muligheten for haik med frakt-fly på natten, men så vidt jeg forstår er det ingen slike på strekningen natt til søndag.

Er det noen som har tips? Enten til en flyavgang jeg ikke kjenner til, eller til en måte å snekre i hop en routing via bil til en nærliggende flyplass etc? Eller noe helt annet? All hjelp mottas med stor takk.

Last edited:
Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

WF-380; jepp det er lørdag, men takk, Bardufoss er absolutt en mulighet om det går noe derfra på natta.

Voipe: den flighten hadde gått meg hus forbi. Finnes det no oversikt over flighter fram i tid som ikke kun viser flighter med ledige billetter? Jeg sliter rett og slett med å søke opp SK4430.

Min fulle reiseplan er at jeg må være i LA ila søndags-ettermiddagen. Så om SK4430 er en mulighet så kan det hende jeg når KLM via AMS som går kl 0920 fra OSL. Litt synd at det ikke er star alliance men det må jeg bare tåle :)

Det beste hadde såklart vært å komme seg til Arlanda før direkteavgangen til LA derfra søndag morgen kl 0955.

Jeg tenker at det er en mulighet å evnt få haik med post/frakt-fly sørover natt til søndag, enten fra TOS, Bardufoss eller Evenes. Men aner ikke hvor jeg finner oversikt over om det i det hele tatt er noen aktuelle avganger.

Vet ikke hvor tidlig på ettermiddiagen du må være i LAX, men i Star Alliance er det jo mulig med
SK4403 TOS-OSL 0600-0805
SK4759 OSL-MUC 0845-1100
LH452 MUC-LAX 1200-1526
Tighte connections, men mulig å booke gjennomgående gjennom Egencia

Vet ikke hvor tidlig på ettermiddiagen du må være i LAX, men i Star Alliance er det jo mulig med
SK4403 TOS-OSL 0600-0805
SK4759 OSL-MUC 0845-1100
LH452 MUC-LAX 1200-1526
Tighte connections, men mulig å booke gjennomgående gjennom Egencia

Takk for den - den flighten fant jeg ikke når jeg lette. Ringte SAS nå, de lar meg ikke booke den. Egencia må man vel være bedriftsabonnement på? Kanskje bergHansen har samme, der har jeg tilgang så jeg skal sjekke dem.

Status
Not open for further replies.
Back