Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017)

Status
Not open for further replies.
Turkish, Qatar eller Emirates til Asia Eco

Tenker på en tur østover i mars. Det blir først bort til Bangkok og retur fra Saigon. Prismessig kommer Turkish best ut, for ca 500 kr mer får jeg Qatar eller Emirates.

Har lyst til prøve Qatar eller Emirates, Turkish vet jeg er rimelig bra. Hva ville folket her velge? Bonuspoeng spiller null rolle (har dog Miles og Smiles i Turkish).

Noen som har noe som helst peiling på hvilket selskap som gir størst sjanse til å få ledig sete ved siden av seg? :) Hører at Emirates har noe smalere seter, stemmer dette, mon tro? Liker god mat og ubegrenset med drikke.

Ellers er det et must at jeg får velge sete (og det helst ved booking).

Qatar hadde nylig tilbud, og jeg var akkurat for sein der. Om det er noen som kjenner til nye tilbud på gang, hadde det vært fint å vite.
 
Re: Turkish, Qatar eller Emirates til Asia Eco

Hvis bonusprogrammer ikke spiller noen rolle, tror jeg personlig jeg ville valgt Qatar.
Det kommer litt an på flyene, men grunnen er at Emirates vel flyr 777 med 10 i bredden. Jeg opplever det som litt bedre plass med 9 i 787.
Det går vel mye A380 videre til bangkok både med qatar og emirates.

Ellers synes jeg også Finnair kan være verdt å bruke når de har billige kampanjebilletter, eller Thai direkte.
Eco i turkish er et lotteri, og det tror jeg at jeg kommer til å holde meg unna for fremtiden. De har vel dog problemer med å fylle fly etter situasjonen i landet, og det kan vel komme enda billigere billetter derifra.
 
Re: Turkish, Qatar eller Emirates til Asia Eco

Takk, ja, det er sant, jeg får jo både Dreamliner og A380, så det trekker klart opp. Thai direkte var et alternativ, men kampanjeperioden er over. Føler litt mer for å prøve de uprøvde. Får vel bare bestille, 5.500 er vel ikkje så gale pris.
 
Re: Turkish, Qatar eller Emirates til Asia Eco

Qatar til BKK via DOH med 787 og 380 syns jeg var helt topp i januar. Ledig treseter på første flight og ellers ingenting å utsette. Ligger tilogmed en rapport her inne :)
 
Re: Turkish, Qatar eller Emirates til Asia Eco

biz hos Qatar i 787 er heller ikke helt galt.
De har ofte noen greie kampanjer helt nede i omkring 10 000 til BKK
5500 for eco til thailand er ikke kjempepris, men ikke helt galt
 
Raskest fra OSL til BWI

Skal til Baltimore på jobbreise i februar. Avreise 20/21 FEB og hjem 23/24 FEB.
Etter hva jeg kan se er det bare BA som flyr direkte til BWI fra Europa, med bytte på LHR og vente 4.5 time etter flyet fra OSL ankommer.

Er det noen som har noen erfaring med reiser til Baltimore og hva som lønner seg? Slik jeg ser det er det enten BA til BWI, eller SK/KLM eller annet nettverksselskap til IAD eller EWR for så å ta shuttle. I så fall, hvor lang tid tar disse shuttlene? Ønsker å bruke minst mulig tid på reisen.

Takk for tips :)

LN-AND
 
Re: Raskest fra OSL til BWI

Hva med Icelandair - de flyr til BWI og som regel de raskeste når de flyr....
 
Re: Raskest fra OSL til BWI

Det er et godt forslag, men jeg tror ikke Icelandair flyr til BWI lenger. Kan ihvertfall ikke finne BWI i bookingsystemet deres.
 
Re: Raskest fra OSL til BWI

WOW air flyr til BWI, men de flyr ikke til OSL. Hvis du kan komme deg til CPH, så er det greie flytider derfra. 1,5 time layover på Island på ut- og returreisen.

Det raskeste er vel dog antagelig direkte til EWR, og så Amtrak i 2,5 time til Baltimore derifra.

Alternativt OSL-CPH-IAD, taxi IAD-Union Station DC (45-50 minutter), og tog til Baltimore (30-40 minutter)
 
Re: Raskest fra OSL til BWI

Jeg skal til byen. Skal bo på Baltimore Marriott Inner Harbor at Camden Yards.
Om det ikke blir BA til BWI, heller jeg litt mot å fly til IAD og reservere bil med sjåfør derfra. Det kan vel ikke koste all verden. Limo service er jo ofte billigere enn taxi i USA. Ihvertfall min erfaring. Eller en super-shuttle. Men det kan jo ta sin tid som man vet.
 
Re: Raskest fra OSL til BWI

Jeg skal til byen. Skal bo på Baltimore Marriott Inner Harbor at Camden Yards.
Om det ikke blir BA til BWI, heller jeg litt mot å fly til IAD og reservere bil med sjåfør derfra. Det kan vel ikke koste all verden. Limo service er jo ofte billigere enn taxi i USA. Ihvertfall min erfaring. Eller en super-shuttle. Men det kan jo ta sin tid som man vet.

Nå har jeg ikke sjekket tidene, men bør det ikke være greit tidsmessig og fly til EWR også hoppe på toget (Acela) derfra?
 
Re: Raskest fra OSL til BWI

Takk for tipset. Ser ut som det tar ca to timer, men da kommer man nesten dør til dør.
Er 9 minutter med taxi fra Penn Station, Baltimore til hotellet.
 
Re: ITA priser vs virkeligheten.

Nok et tilleggsspørsmål; Aeroflot kommer veldig rimelig ut (18.500), er tilgjengelig og går kjapt total reisetid. Her er aberet at Dragen nekter plent.

Hvor ille er det?



Missed connection, uvær eller annet snadder i en by der du ikke får gå ut pga visumregler. Med kone og tre barn? Du får gå noen runder med deg selv, men ikke stopp før du innser at det er en dårlig plan dersom du sparer mindre enn 10000kr. [emoji6]

Ita viser noen billetter med noen selskaper som ikke kan bookes. Sett dette med både turkish og Qatar.
 
Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016)

Takk for tipsene angående BWI. Jeg tror valget faller på BA til BWI, bare for å slippe reisetid. Velger heller en god bok på Heathrow og slå ihjel noen timer der, enn å stresse til og fra IAD eller EWR.
 
Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016)

Hei!

Vi skal til Japan i mars/april neste år. Det var mye billigere til Hong Kong da jeg bestilte, så det ble Hong Kong ut og Narita hjem. Ser på enveisbilletter til Japan nå, og synes ikke det var veldig billig. HK Express er billig nok, men så kommer jo bagasje og sånt i tillegg.

Har aldri bestilt bonusreise med Star Alliance, og lurer litt på bonusreise fra Hong Kong til Japan. Ser på tabellen på sas.no at det koster 60% av t/r (25000/50000/70000) med Star Alliance. Stemmer det at det da er 30000 poeng for en enveis fra Hong Kong til Japan i business? (Og 15000 i økonomi?)

Er det en ok deal?

HK Express tar rundt 1.300,- uten bagasje. Ethiopian rundt 4.500,- i business.

Vi lander i Hong Kong 26/3 rundt syv på morgenen med flyet fra Stockholm. Vi skal til Kyoto og Tokyo. Også mulig med stopover med tid til sightseeing i Seoul, Osaka, eller Fukuoka.
Flyr gjerne sent søndag 26/3, eller tidlig mandag 27/3. Tar gjerne tog mellom de japanske byene, så det viktigste er i grunn å komme seg over vannet...

3 voksne

Skal jeg bare bestille billigste billett med HK Express, eller er det en ide å sjekke mulighet for bonusuttak?

Jeg har Expertflyer men er ikke så dreven der...

:)
 
Last edited:
Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016)

Hei!

Vi skal til Japan i mars/april neste år. Det var mye billigere til Hong Kong da jeg bestilte, så det ble Hong Kong ut og Narita hjem. Ser på enveisbilletter til Japan nå, og synes ikke det var veldig billig. HK Express er billig nok, men så kommer jo bagasje og sånt i tillegg.

Har aldri bestilt bonusreise med Star Alliance, og lurer litt på bonusreise fra Hong Kong til Japan. Ser på tabellen på sas.no at det koster 60% av t/r (25000/50000/70000) med Star Alliance. Stemmer det at det da er 30000 poeng for en enveis fra Hong Kong til Japan i business? (Og 15000 i økonomi?)

Er det en ok deal?

HK Express tar rundt 1.300,- uten bagasje. Ethiopian rundt 4.500,- i business.

Vi lander i Hong Kong 26/3 rundt syv på morgenen med flyet fra Stockholm. Vi skal til Kyoto og Tokyo. Også mulig med stopover med tid til sightseeing i Seoul, Osaka, eller Fukuoka.
Flyr gjerne sent søndag 26/3, eller tidlig mandag 27/3. Tar gjerne tog mellom de japanske byene, så det viktigste er i grunn å komme seg over vannet...

Skal jeg bare bestille billigste billett med HK Express, eller er det en ide å sjekke mulighet for bonusuttak?

Jeg har Expertflyer men er ikke så dreven der...

:)

Hei

H̶o̶n̶g̶ ̶K̶o̶n̶g̶ ̶t̶i̶l̶ ̶J̶a̶p̶a̶n̶ ̶e̶r̶ ̶s̶o̶n̶e̶b̶y̶t̶t̶e̶,̶ ̶f̶r̶a̶ ̶S̶o̶u̶t̶h̶ ̶E̶a̶s̶t̶ ̶A̶s̶i̶a̶ ̶t̶i̶l̶ ̶C̶e̶n̶t̶r̶a̶l̶ ̶&̶
F̶a̶r̶ ̶E̶a̶s̶t̶ ̶A̶s̶i̶a̶.̶ ̶S̶å̶ ̶d̶a̶ ̶f̶å̶r̶ ̶d̶u̶ ̶e̶k̶s̶t̶r̶a̶ ̶d̶r̶i̶v̶s̶t̶o̶f̶f̶a̶v̶g̶i̶f̶t̶ ̶s̶a̶m̶t̶ ̶a̶t̶ ̶p̶r̶i̶s̶e̶n̶ ̶e̶r̶ ̶5̶0̶/̶7̶5̶/̶1̶0̶0̶,̶ ̶e̶n̶ ̶v̶e̶i̶ ̶3̶0̶/̶4̶5̶/̶6̶0̶.̶ ̶

Hong Kong Airlines fly for 3800 til NRT i Business, ellers er Etiopian et godt alternativ til 1600kr i økonomi, men med avang litt tidlig på dagen (13:50). Etiopian har 787 på denne ruta. Ellers så er jo avgangstiden til Hong Kong Express 23:30 noe å vurdere om dere vil ha dagen i Hong Kong.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top