• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jeg skal gi dere en "Quize"..

Re: Jeg skal gi dere en

Å Google slike ting er som å bruke dop i idretten....:p

Når det er quiz på gang gjelder det å bla i egne bilder, gamle blader, bøker og annet.
(Internett er for enkelt...)^_^

EDIT: litt ironi her da, så er det nevnt.

Google klarte brasene!

Men hvilken motor satt i nesen? Og da bruker vi ikke Google eller noe sånt.Motoren har fløyet på flytyper i Norge.Det burde rekke! Hvilke fly,forresten?

Jeg tipper på en Pratt & Whitney R-985 Wasp Junior.Den brukes også på Beech 18,DHC-2 Beaver og ble vel også brukt på C-5 Polar.Muligens noen flere men er ikke sikker.P.S Har ikke googlet!:smile2

Edit:Kom plutselig på C-5 Polar.

Godt forslag LN-MEH,men svaret er feil.Stjernemotor på 400 hk.På de "norske" flyene ble det brukt 350 og 375 hk varianter.

Fant noe interessant i Jane's All The World's Aircraft 1945: Kan det være Armstrong Siddeley Cheetah 7 syl.?

Hvilke "norske" fly den har stått i får andre finne ut.....^_^

Originally posted by LN-SSL

Fant noe interessant i Jane's All The World's Aircraft 1945: Kan det være Armstrong Siddeley Cheetah 7 syl.?

Og hvis du hadde sagt Mk. X så hadde det vært innertier!

Originally posted by FBU 4EVER

Originally posted by LN-SSL

Og hvis du hadde sagt Mk. X så hadde det vært innertier!

Heeeyyy...!!! Det var mange Mk.'er i den boka, men ingen var rated til 400 HK bent, så det var litt vanskelig å velge....:colgate:

Hvilke "norske" fly brukte den der da....?

Sh**!!! Hadde Oxford i bakhodet.....:drunk:

Ja, ja...., can't win'em all...!!^_^

Back