Jeg hadde trua

tiedomi

Newcomer
Jeg hadde "trua" på dette forumet , men desverre så har kun ett fåtall en virkelig innsikt i flybransjen og resten bare tipper seg frem til ett standpunkt. Det verste er at noen av dem er mine kolleger. Noen man skulle forvente mere av . Skremende spør du meg. Kompetansenivået for enkelte er høyt, men desverre veldig blendet. Det er vondt å se som foreløpig SAS ansatt at mange ønsker oss " god jul " med arbeidsløshet. Er folk klar over hva som skjer med Norge, Sverige og Danmark om SAS stanser ? Jeg tror få er klar over konsekvensen eller virkelig satt seg ned å sett i " krystall kula "

Personlig kjenner jeg at jeg ferdig med svensker i slips å at når denne runden er over så håper jeg at SGH har andere eiere. Jeg vet at vår VD er ansatt for å gjøre en forbanna dritt jobb. Spør du meg så er jobben hans for dårlig betalt . 8 mill nå ! Han er ansatt får å gjøre seg til en fiende for 16 000 skandinaviere. Med dette ønsker jeg dere en god jul og ett godt nytt år
 
Jeg hadde "trua" på dette forumet , men desverre så har kun ett fåtall en virkelig innsikt i flybransjen og resten bare tipper seg frem til ett standpunkt.

Vi som har vært med her noen år vet at dette aldri har vært noe 'ekspertforum', men et forum for alle.
Det har aldri vært noe krav at man skal ha 'virklig innsikt' i flybransjen for delta her.
 
Jeg hadde "trua" på dette forumet , men desverre så har kun ett fåtall en virkelig innsikt i flybransjen og resten bare tipper seg frem til ett standpunkt. Det verste er at noen av dem er mine kolleger. Noen man skulle forvente mere av . Skremende spør du meg. Kompetansenivået for enkelte er høyt, men desverre veldig blendet. Det er vondt å se som foreløpig SAS ansatt at mange ønsker oss " god jul " med arbeidsløshet. Er folk klar over hva som skjer med Norge, Sverige og Danmark om SAS stanser ? Jeg tror få er klar over konsekvensen eller virkelig satt seg ned å sett i " krystall kula "

Personlig kjenner jeg at jeg ferdig med svensker i slips å at når denne runden er over så håper jeg at SGH har andere eiere. Jeg vet at vår VD er ansatt for å gjøre en forbanna dritt jobb. Spør du meg så er jobben hans for dårlig betalt . 8 mill nå ! Han er ansatt får å gjøre seg til en fiende for 16 000 skandinaviere. Med dette ønsker jeg dere en god jul og ett godt nytt år
Som SAS ansat kan jeg ikke være uenig...
Der er nogen der ønsker SAS hen hvor peberet gror, og det modsatte.
Et eventuel stop for SAS flyvninger i Norge f.ex vil være en katastrofe...Mange tror at f.ex DY vil flyve mellem de større norske byer til en pris a f.ex NOK.399,- o/w(prisen er ikke checket og et rent gæt herfra), ja det må nok revidere deres opfattelse...Kjos er da ikke så dum heller, her får prisen et hop op af skalaen (tror jeg),, han vil jo tjene penge..
Og det kan godt være det er naivt, men OSL uden SAS vil så være reduceret til ingenting, tværtom masser af folk uden arbejde osv osv osv...
( og til dette kommer der helt sikkert en masser svar, om det modsatte) men det tager jeg mig ikke af...Alle har vel ret til en mening også os som er i fare for at miste job.:headbang:headbang
Hilsen Ole
 
Meningene her inn når det gjelder SAS er til dels ekstreme i begge retninger.
Jeg aner ikke hvorfor, men det ser ut til at ordet "SAS" enten tar frem det styggeste i oss eller gjør at vi setter på oss de største skyggelappene som er mulig å finne.

I tillegg har kanskje 80 % av oss her inne egentlig ikke peil på hva vi snakker om i det hele tatt, og slik vil det alltid være i et forum.

For meg et dette her med SAS ganske enkelt. Jeg ønsker ikke SAS dit pepperen gror, men jeg har heller ikke noe religiøst forhold til SAS.
De bør klare å følge samme regler som resten av bedriftene i samfunnet ellers. Klarer de seg ikke økonomisk så er det ikke liv laga.

Kan ikke se at SAS er så unikt i forhold til andre store selskaper som har måttet kaste inn håndkleet eller har outsorucet hele dritten til China eller østblokk landene.

Liker jeg det ?
Nei. Men la oss putte fingeren i jorda. Slik fungerer markedet faktisk.
Og da vil dessverre mange berørte miste jobben hvis så skjer.

At ingen vil komme å ta over i så fall er bare tull.
Det vil alltid komme noen å ta over et marked som finnes.
 
Og det kan godt være det er naivt, men OSL uden SAS vil så være reduceret til ingenting, tværtom masser af folk uden arbejde osv
Passasjerene forsvinner ikke om en operatør forsvinner, og tross alt er en flyplass for passasjerer, ikke bare en plass for fly. Største operatør på OSL målt i antall passasjerer er ikke SAS, men Norwegian. Å si at flyplassen blir redusert til ingenting er bare tull. Faktisk så er det ingen tvil om hvilken av de tre store som vil lide mest, og det er CPH. 40% av inntektene til CPH i 2011 kom fra SAS. Også passasjermessig vil CPH lide sterkt siden 25% av passasjerene er transferpassasjerer, og en veldig stor andel av disse tilhører SAS sin aktivitet på flyplassen. Uten SAS vil disse transferpassasjerene finne andre veier enn via CPH. Uten SAS på CPH vil det heller ikke være noen Star Alliance hub der - og klart vil det bli en exit for Star Alliance partnere som trenger feed.

Det er en rekke flyplasser i Skandinavia det vil gå hardere utover. Et eksempel på det er Kristiansund som vil miste helt sin forbindelse til Oslo siden SAS er sole provider. Aarhus er det akkurat det samme for siden SAS er sole provider til CPH. Det samme som for de to forannvente er tilfelle for en rekke flyplasser i Sverige som bare har SAS som forbinder dem med Stockholm.

Verden vil ikke gå under hvis SAS går under. Det vil være utfordrende den første tiden på de fleste flyplasser. På enkelte plasser vil det bli varige endringer (les hovedsakelig CPH), og siden det er private investorer inne vil det uvegerlig nok medføre reduksjoner i antall ansatte.
 
Tiedomi har helt rett i dette!
Jeg syns at det er veldig trist sak dette!
At SAS har økonomiske problemer er en ting, men jeg syns at det er mer trist at media skriver så mye rart, propaganda kan man vel si om det!
Jeg flyr idag for air baltic siden det var helt umulig å få jobb i Norge eller Sverige! Men skal være helt ærlig med å si at drømmen har vært å komme til SAS i fremtiden med en fyldig logbook!
Vi ser alle fremgangen til Norwegian idag med billige billetter til nært og fjernt!Men uten SAS kommer ikke det å bli virkeligheten mer, blir dyrere billetter da må vi forstå!
Klart at et flyselskap kan drifte billigere, når man flyr med mannskap fra Spania på ruter ut fra Norge osv, men vil ikke ta det opp her!
Jeg syns at folk skal bestille billetter hos SAS hvis dem vil reise med dem, er ingen grunn til og stoppe på grunn av all media skriverier!
Det SAS trenger nå er folk som har trua,folk som ønsker at naboen som kanskje jobber i SAS skal ha en jobb og gå til.
Folk som bor og jobber i Skandinavia skal og må ha en lønn som gjør det at dem kan bo og leve der, om noen andre kan jobbe billigere så bor dem gjerne i et billigere land også!

Ønsker alle i flybransjen en koselig helg!
 
En liten 50 cent fra meg her:

Hvorfor er det slik at man hele tiden etterstreber etter å påpeke hvor lav kompetanse alle andre har? Det blir jo nesten litt dumt. Kan man ikke heller oppsøke de fora som innehar riktig kompetansegjennomsnitt, som passer en selv, istedet for å klage?

Jeg synes dette er et fantastisk forum, kanskje fordi jeg er så lite kompetent selv :)
 
Tiedomi har helt rett i dette!
Jeg syns at det er veldig trist sak dette!
At SAS har økonomiske problemer er en ting, men jeg syns at det er mer trist at media skriver så mye rart, propaganda kan man vel si om det!
Jeg flyr idag for air baltic siden det var helt umulig å få jobb i Norge eller Sverige! Men skal være helt ærlig med å si at drømmen har vært å komme til SAS i fremtiden med en fyldig logbook!
Vi ser alle fremgangen til Norwegian idag med billige billetter til nært og fjernt!Men uten SAS kommer ikke det å bli virkeligheten mer, blir dyrere billetter da må vi forstå!
Klart at et flyselskap kan drifte billigere, når man flyr med mannskap fra Spania på ruter ut fra Norge osv, men vil ikke ta det opp her!
Jeg syns at folk skal bestille billetter hos SAS hvis dem vil reise med dem, er ingen grunn til og stoppe på grunn av all media skriverier!
Det SAS trenger nå er folk som har trua,folk som ønsker at naboen som kanskje jobber i SAS skal ha en jobb og gå til.
Folk som bor og jobber i Skandinavia skal og må ha en lønn som gjør det at dem kan bo og leve der, om noen andre kan jobbe billigere så bor dem gjerne i et billigere land også!

Ønsker alle i flybransjen en koselig helg!

Selvsagt, det er viktig å ha "troen" på arbeidsplassene, men la oss heller ikke glemme eierne, som risikerer å tape alt de har investert -- hvis det ikke realistisk kan snues, er det ingen vei utenom en konkurs, og det er best for alle parter.
 
Vi som har vært med her noen år vet at dette aldri har vært noe 'ekspertforum', men et forum for alle.
Det har aldri vært noe krav at man skal ha 'virklig innsikt' i flybransjen for delta her.

Enig , og det er viktig at alle merker seg!
 
Passasjerene forsvinner ikke om en operatør forsvinner, og tross alt er en flyplass for passasjerer, ikke bare en plass for fly. Største operatør på OSL målt i antall passasjerer er ikke SAS, men Norwegian. Å si at flyplassen blir redusert til ingenting er bare tull. Faktisk så er det ingen tvil om hvilken av de tre store som vil lide mest, og det er CPH. 40% av inntektene til CPH i 2011 kom fra SAS. Også passasjermessig vil CPH lide sterkt siden 25% av passasjerene er transferpassasjerer, og en veldig stor andel av disse tilhører SAS sin aktivitet på flyplassen. Uten SAS vil disse transferpassasjerene finne andre veier enn via CPH. Uten SAS på CPH vil det heller ikke være noen Star Alliance hub der - og klart vil det bli en exit for Star Alliance partnere som trenger feed.

Det er en rekke flyplasser i Skandinavia det vil gå hardere utover. Et eksempel på det er Kristiansund som vil miste helt sin forbindelse til Oslo siden SAS er sole provider. Aarhus er det akkurat det samme for siden SAS er sole provider til CPH. Det samme som for de to forannvente er tilfelle for en rekke flyplasser i Sverige som bare har SAS som forbinder dem med Stockholm.

Verden vil ikke gå under hvis SAS går under. Det vil være utfordrende den første tiden på de fleste flyplasser. På enkelte plasser vil det bli varige endringer (les hovedsakelig CPH), og siden det er private investorer inne vil det uvegerlig nok medføre reduksjoner i antall ansatte.

Tiltreder Knut Gorm's innlegg her.
Det er nok å se til hva som skjedde med Svissair og Sabena på vårt egen kontinent.
Etter en liten stund fungerte alt for både Sveits og Belgia.
Det samme vil skje om SAS opphører i den form det har idag.
Nå har jeg den oppfatning og tro at de ansatte kommer til enighet med sin ledelse og fortsetter driften ut fra markedsmessige realiteter.
 
Back
Top