Jeg er provosert

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Jeg har søkt på noen priser på SAS til Tyskland med tanke på en langhelg.

Og resultatet er at jeg lurer på følgende: Hvorfor skal det være så kraftige priser på å reise via CPH hjem istedet for å reise via OSL?? (Skal til KRS).

Fra DUS til KRS skal SAS ha ca tusenlappen via OSL, men via CPH skal SAs ha mer enne 2,5 lapper. Og da spør jeg hvorfor?

Det er ikke eneste helgen jeg har søkt, og det er samme hele veien!!

Vil SAS rute all trafikk via OSL, hvilket jeg HATER pga extra security, ta ut baggasje, sjekke inn på nytt osv i forhold til ?

Hvorfor skal det være så mye dyrere å fly CPH-KRS? Er det fordi det er Cimber som opererer flighten???

Alle flighter er (som er med Cimber) denne søndagen er satt opp med billigste pris 2593,-. Det er mer enn overpriset for en 45 minutter flytur!!!

Jeg er nok engang skuffet over SAS som skal trekke alt for mye profitt ut av folk som ikke bor i OSL område!!

BF:cool2
 
Jeg har også lurt lenge på det samme.

Får jo flere bonuspoeng via CPH da, men det blir liksom peanuts i forhold.
 
Denne var ny...ellers har vi vel stort sett hørt klager på hvor dyrt det er for nordmenn å fly. Nå har du jo et alternativ - enten rett hjem til en ikke alt for dyr pris - eller via Oslo til en billig pris. Flott med valg...
 
Vil SAS rute all trafikk via OSL, hvilket jeg HATER pga extra security, ta ut baggasje, sjekke inn på nytt osv i forhold til ?

Et element til også: En routing via OSL vil medføre at du får et innenriks-element på billetten og da får du heller ikke de bonus-poengene du ellers ville fått om du betaler med "co-branded" Diners eller Master-card. Ellers er jeg enig i at det er mye mer behagelig å slippe å tenke på bagasje, etc, før man er helt framme til bestemmelsesstedet.
 
Denne var ny...ellers har vi vel stort sett hørt klager på hvor dyrt det er for nordmenn å fly. Nå har du jo et alternativ - enten rett hjem til en ikke alt for dyr pris - eller via Oslo til en billig pris. Flott med valg...

Vel, EB. Om du leser posten til Bizflyer så klager han jo på at prisen er for høy på routing via CPH. Formuleringer som "Jeg er nok engang skuffet over SAS som skal trekke alt for mye profitt ut av folk som ikke bor i OSL område!!", "Hvorfor skal det være så mye dyrere å fly CPH-KRS?" og "Hvorfor skal det være så kraftige priser på å reise via CPH hjem istedet for å reise via OSL?? (Skal til KRS)." bør ikke være til å ta feil av.....;)
 
Bizflyer, det er veldig enkelt - det er to forskjellige flyselskaper som står bak, SAS NO og SAS DK, og dessuten det er bare å akseptere at den ekstra behageligheten å fly via CPH koster rett og slett så mye den dagen på den tiden.
 
Ja hvorfor gi bort noe som tydligvis andre vil betale for...
 
Du kan jo ta deg en kjøretur til Torp, og fly FR til DUS.... Sparer vel noe på det...??? Men du er kanskje ikke så interessert i å fly FR?
 
Og i Ryanair-tradisjon ligger deres Düsseldorf er ikke på DUS, men på Weeze flyplass (Flughafen Niederrhein NRN) rundt en time nord for Düsseldorf.
 
SAS Danmark operer nesten gjennomgående med høyere priser enn SAS Norge. Ofte er det billigere å reise Oslo-København-Destinasjon enn København-Destinasjon.
 
Hvorfor provosert? Prisene bestemmes av etterspørsel og marked. Hvis SAS har funnet ut av prisen du har fått gir best lønnsomhet vs. setebelegg, hvorfor skal dem da gi deg en billigere pris? For å være snille? Eller mener dere seriøst at forbrukerne selv skal bestemme hva som er en rimelig pris? :)
 
prisen er vel fastsatt av en ekstrem overkapasitet i det norske markedet som man ikke finner tilsvarende av på KRS-CPH som SK er eneoperatør på. sånn er det med den saken.
 
Dette er typisk SAS politikk, mest mulig trafikk fra Norge skal sluses/lokkes gjennom OSL og dette tilfellet er jo på en måte konkurranse mellom SAS NO og DK. Egentlig helt absurd at man skal konkurrere om de samme passasjerene innen samme selskap på denne måten.
 
Vel, saa spoers det hva belegget er paa CPH-KRS ruta..

Noen som vet sånn cirka hvordan belegget er? Fikk inntrykk av at den gikk ganske bra med Q400, men nå er det vel MD80 som går og da er det vanskeligere å få den full - noe som burde gjenspeile lavere priser.
 
Nevnte ikke noen her at det var Cimber-materiell som fløy, og da snakker vi om 50-setere og ikke 70+ seter Trety
 
Vel, saa spoers det hva belegget er paa CPH-KRS ruta..

De siste 5 gangene jeg eller noen jeg kjenner har flydd siste avgang fra CPH til KRS så har det vært under 20 pax ombord. Men det er jo ikke sikkert at det er representativt.

BF:cool2
 
Nevnte ikke noen her at det var Cimber-materiell som fløy, og da snakker vi om 50-setere og ikke 70+ seter Trety

Okei, da kan jo det i prinsippet forklare høyere pris, men dersom Bizflyers beretninger om 20 pax per flight er representativ skulle en tro at de forsøkte å få noen flere pax ombord.
 
Back
Top