Jeg elsker KLM!!!

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Fy flate så mye guffe jeg har slengt om KLM opp igjennom. Hadde til og med i en ansettelseskontrakt at jeg skulle slippe å fly dem. Alt etter noen MD11 flighter i eco på tidlig 2000-tall

Men nå... Jeg elsker KLM

Fjerde flighten på 2 dager. Alle i eco

Flight 1: on board upgrade til C etter take off så jeg skulle få bedre plass.

Flight 2: 2+2 seating og fullt.

Flight 3: on board upgrade av ene sidemannen, som også var Platinum, slik at begge skulle få bedre plass

Flight 4 (nå): nesten helt fullt. Jeg og en annen Platinum på 3A og 3C. En uten status på 3B. De hentet han i 3B til et annet sete og kom igjen tilbake til oss og sa de hadde ordnet det så vi skulle få ledig midtsete.

Det er så digg. Så inni granskauen digg. Aldri opplevd maken hos noen andre.
 
Sånn går det når ikke Elefanten er med. Ingen kriser han kan redde deg ut av ... Hold deg til BA, du ...
 
Helt uten status og bonus så var dette også min opplevelse i januar...ble faktisk litt småforelsket i KLM.
 
Og hva sier de som har betalt i dyre dommer for å fly premium når tomme seter fylles opp med økonomipassasjerer?
 
Ikke egne erfaringer, men de gamle reiste til TPE via AMS i går og var strålende fornøyd med selskapet. Tredje gang de tar turen OSL-TPE og det var vært bra både bak og nå foran gardinen. Ingen status foreløpig, men de får sølvkortet når de kommer hjem.

Og ikke trenger man å etterlyse miles og XP heller - for alt var godskrevet Flying Blue-kontoen et par timer før landing i TPE [emoji6]
 
Og hva sier de som har betalt i dyre dommer for å fly premium når tomme seter fylles opp med økonomipassasjerer?



Med mindre de har betalt for et ekstra sete og blir fratatt dette av den oppgraderte personen ,sitter de vel fint der de er?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Og hva sier de som har betalt i dyre dommer for å fly premium når tomme seter fylles opp med økonomipassasjerer?

Skjønner i og for seg hva du mener, men det er ikke USA-tilstander der selskapet blir saksøkt om en sølvkortholder skulle oppdage et ledig premiumsete uten at han har blitt tilbudt det.

De fyller ikke opp C. De sjonglerer litt. Iblant litt upgrade. I blant sender de midtsetemannen bakover til et vindus eller midtgangsete lenger bak. Litt ymse, men det er ordna forhold og god stemning.

Blir man oppgradert ender man stort sett også bakerst i C så jeg er usikker på om de andre pax engang merker det. Ikke alltid man får premium maten heller.

Ei heller (for å kaste en sten mot "bolag-X") virker det som om det er friends&family som fyller alle C-setene ;)

Så jeg synes det er fett.
 
Sånn går det når ikke Elefanten er med. Ingen kriser han kan redde deg ut av ... Hold deg til BA, du ...

Nød-elefanten min har faktisk litt Solskjær effekt tror jeg. Nå som primærelefanten er i Syden
 
Hadde selv meget god reiseopplevelse da jeg fløy med KLM til London sist høst. Reiste på økonomi +. God plass til mine lange bein, og et CC som var veldig oppmerksomme på at vi hadde betalt ekstra for å sitte der. For det var en som kom fra de bakerste rekker og satte seg ned på +. Men han ble kjapt høflig men bestemt bedt om å gå tilbake da vi som satt der hadde betalt ekstra for de plassene.
 
Ei heller (for å kaste en sten mot "bolag-X") virker det som om det er friends&family som fyller alle C-setene ;)

Nei, jeg er ikke blitt oppgradert på KLM siden FBU stengte. Og jeg har en del legs med dem siden da ...
 
Nei, jeg er ikke blitt oppgradert på KLM siden FBU stengte. Og jeg har en del legs med dem siden da ...
Hm... det forsvant et "ikke" der et sted. Jeg må være trøtt. :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Jeg har også 4 turer med KLM de siste dagene, men de resulterte ikke i akutt forelskelse.

Dette var svindyre billetter til i overkant av 10000 i økonomi uten fleksibilitet for SVG - AMS - NWI (Norwich) - AMS - BGO
Har hatt alle nivå hos KLM innkludert platina noen år. Gjorde en omvendt klassereise via gull og sølv til basic, og er nå tilbake til sølv.

Hadde parallelt med gull og platina petroleum kortet noen år, men det ble jeg fratatt for et års tid siden fordi det var nye regler. Ikke lenger nok at en må jobbe innen industrien, en måtte også reise noen ganger til typiske petroleum destinasjoner...

Det positive med siste tur:
Ble tildelt sete langt bak ved bestilling.
I appen kunne jeg bytte sete til economy comfort uten tillegg i pris, når det var mindre enn 1 døgn til avgang. Mandag sist uke reiste jeg med kveldsforbindelsen OSL - AMS - MAN på fleksibel billett. Da prøvde jeg set samme, men måtte i så fall betale for å bytte sete...
Positivt også med Sky Team elite og prioritert boarding.
Service ombord OK med skive med hvitost og vin. På SVG - AMS ble jeg også tiltalt med navn.

Så det negative.
I lang tid har jeg både halvhjertet og helhjertet prøvd fortvilet å logge med inn på min Flying Blu konto. Passordet og PIN kode som jeg brukte før fungerer ikke. Ved å trykke tapt passord hjelper det heller ikke med navnet på favoritt hunden eller å trykke på bilder med motorsykler eller butikkfasader. Mailen for å bytte passord har uteblitt.

Da jeg så hadde 2 timer transitt i AMS benyttet jeg muligheten til å snakke til en levende representant fra KLM som sammen med 3-4 andre kollegaer satt i skranken til loungen.

Jeg spurte høflig om hun kunne hjelpe meg slik at jeg fikk tilbake Petroleum som jeg nå er overkvalifisert til, og fortalte at jeg i lang tid hadde mislykkes med å logge meg på Flying Blu kontoen.

Da hun så at jeg var et usselt sølvmedlem (som tross alt har loggført en 6-7 runder rundt jorden med KLM), himlet hun med øynene og sa at jeg ikke hadde tilgang til loungen, og hennes jobb var å bruke tiden sin på å slippe inn de som hadde tilgang.
Hun rablet ned et telefon nummer som jeg kunne ringe for hjelp til Flying Blu kontoen. Så trøstet hun meg med da jeg gikk, at det med pålogging til Flying Blu var et velkjent problem som mange hadde...
 
Last edited:
Hun rablet ned et telefon nummer som jeg kunne ringe for hjelp til Flying Blu kontoen. Så trøstet hun meg med da jeg gikk, at det med pålogging til Flying Blu var et velkjent problem som mange hadde...


Var ute for det samme, kunne ikke for mitt bare liv klare å finne ut av inlogginga mi.

Det fine med KLM, er at de er supereffektive på sosiale medier. Jeg fikk etter litt om og men fiksa det via facebook messenger, men hadde jeg vært smart, så hadde jeg gjort det via meldingsfunksjonen på twitter.

Fritt fra husken, så måtte jeg oppgi epostadresse, navn og telefonnummer, samt nåværende nivå.
Så fikk jeg en link, hvor jeg kunne oppdatere profilen og komme meg på nett igjen.

Men å prøve å få ordnet det via nettsidene, var bare å gi opp.
 
Flyr ca 6,5 ganger oftere med SAS enn med KLM men har fått langt flere oppgraderinger med sistnevnte, selv om jeg aldri har hatt status der. Så det skal de ha!
 
Last edited:
Siste gangen jeg fløy med en 747 var i 03/96 med KLM's PH-BUH, en -206BM (Stretch Upper Deck) fra Toronto til Amsterdam hvor hele nederste kabinen var gjort om til economy. Var heldige nok til å få seter på andre rad (jeg husker vi satt ved det tredje vinduet forfra)

Plenty av benplass, omtrent ingen motorlyd eller vindsus -sov nesten hele turen :zzz

Like før landing spilte de Candy Dulfers "Lily was here" -da vet man at en har kommet til Nederland...

-og ikke bare det, siden vi satt så langt fremme så kom vi faktisk til Amsterdam før cockpitcrewet.

Scooter01
 
Var ute for det samme, kunne ikke for mitt bare liv klare å finne ut av inlogginga mi.

Det fine med KLM, er at de er supereffektive på sosiale medier. Jeg fikk etter litt om og men fiksa det via facebook messenger, men hadde jeg vært smart, så hadde jeg gjort det via meldingsfunksjonen på twitter.

Fritt fra husken, så måtte jeg oppgi epostadresse, navn og telefonnummer, samt nåværende nivå.
Så fikk jeg en link, hvor jeg kunne oppdatere profilen og komme meg på nett igjen.

Men å prøve å få ordnet det via nettsidene, var bare å gi opp.

Takk for tipset.
Prøvde først WhatsApp og fikk raskt svar helt til de fant ut at de likevel ikke kunne behandle saken siden fødselsdato måtte bli oppgitt.
Så ringte jeg kundeservice, og fyren skulle sende mail med midlertidig passord og ville vente i telefonen til jeg hadde mottatt mailen. Mens vi ventet på mailen så spurte jeg om Flying Blue Petroleum. Han sa at det var lang venteliste på å få søknad behandlet, og medlemskapet forutsatte regelmessig reise, ca 1 gang per måned, til en av en rekke petroleumdestinasjoner som Ålesund og Billund - ja faktisk de fleste steder. I ettertid oppdaget jeg at det han sa var feil. Det er tilstrekkelig med 1 langtur i året eller 2 kortere turer og at en jobber i bransjen.

Så kom etter 15 minutter mailen og etter diverse runder med trafikklys, forgjengerfelt, butikkfasader og så skifting av browser fikk jeg endelig skiftet passord.
Da jeg kom inn på kontoen oppdaget jeg at jeg hadde fått gullkort i løpet av natten - så da kan petroleum vente til 29 februar 2020
 
Jeg har en Flying Blue konto jeg ikke har vært inne å sjekket på år og dag. Er en god stund siden jeg har fløyet KLM. Men har skiftet navn siden den gang. Men lurer nå på om det er rimelig lett og få bytta navn i systemet til Flying Blue. Potensiell amerikatur på gang til høsten og KLM/DL er et meget aktuelt alternativ over dammen.
 
Så kom etter 15 minutter mailen og etter diverse runder med trafikklys, forgjengerfelt, butikkfasader og så skifting av browser fikk jeg endelig skiftet passord.

trafikklys, skilt og sykkler er en gjennganger, kjenner jeg blir litt irritert på det der, men det er sikkert ikke så dumt..
 
Jeg flyr Sky Team og KLM 30+ årlig. Har gullstatus for ellevte året nå, tror jeg. Intra Europa har jeg kanskje blitt 'oppgradert' en håndfull ganger. Det virker som om KLM ikke overbooker flyvningene sine, noe som selvfølgelig er bra for kundene når alle dukker opp på gate, men gir en liten tapt gevinst ved et tomt sete for selskapet.
 
Last edited:
Han sa at det var lang venteliste på å få søknad behandlet, og medlemskapet forutsatte regelmessig reise, ca 1 gang per måned, til en av en rekke petroleumdestinasjoner som Ålesund og Billund - ja faktisk de fleste steder. I ettertid oppdaget jeg at det han sa var feil. Det er tilstrekkelig med 1 langtur i året eller 2 kortere turer og at en jobber i bransjen.

Når en bor i en Petroleum destinasjon, slik som f.eks Stavanger, så vil vel alle reiser regnes som en "Petroleum reise", siden reisen starter i en oljeby, og ofte avsluttes der også.
 
Back
Top