jcnorway on tour 2009 - Asia

En veldig bra rapport i mine øyne. Fine bilder og beskrivelser. AZ må absolutt testes ut snarest mulig!

Her er et lite knippe bilder som ikke har noe med fly å gjøre, men som er fra selve ferien :)

Hong Kong skyline by night
DSC_0940.jpg

"Symphony of Lights"
DSC_0984.jpg

Hong Kong fra Victoria Peak
DSC_1047.jpg

Fra veien fra Kowloon til Hong Kong Airport ^_^
DSC_1084.jpg

Fra Lanta Castaway Resort (beachbar til venstre, grill til høyre).
DSC_1138.jpg

Fra stranden i Koh Lanta. Er det rart man lengter tilbake? :)
DSC_1163.jpg

DSC_1150.jpg

5 kroner pr flaske :colgate:
DSC_1221.jpg

Kjempefin rapport og flotte bilder. Ser det var litt bedre vær i HK da du var der. Ser ikke så ille ut i Koh Lanta heller.

Flott rapport - annonseringen til SAS er jo veldig bra og bygger opp under det valget du selv har tatt.

Flott rapport - annonseringen til SAS er jo veldig bra og bygger opp under det valget du selv har tatt.

Joda, jeg forstår at SAS ønsker å informere. Men når man nå ikke tilbyr fullservice til hele kabinen, er det virkelig nødvendig å fortelle 100 stk hva de 2 i biz og de 8 i Y+ skal få servert? Hos de andre selskapene vi prøvde så fikk vi kun annonsert hva vi i vår klasse skulle få servert. Ingen lang tale om hva de helt foran hadde å se fram til... Vi i Y har vel ingen interesse i å vite hva de i Y+ og C får servert, eller er det bare meg? Hva ønsker SAS å oppnå ved å dele med hele kabinen hva de foran gardinen skal få av mat og drikke? :)

Last edited:
Takk for super rapport fra det fjerne Østen. Må si jeg gleder meg enda mer til å teste EK etter det lille glimtet du viste frem.

Flott og artig rapport, takker spesielt for flotte mat- og menybilder! Kan man spørre om selskapene og routingen ble bestemt slik for å teste mange ulike selskaper, eller var det pris som var avgjørende - eller begge deler? Spør fordi jeg har lyst til å prøve noe lignende til min neste tur til Asia, når den måtte komme (muligens til høsten, om jeg får beholde jobben..)..

Vi hadde ønske om å besøke Hong Kong, Bangkok og Krabi/Koh Lanta. Selskapene og routingen ble bestemt ut fra pris :) OSL-HKG-OSL ble bestilt som en separat booking, mens HKG-BKK-KBV-HKG ble bestilt i en annen booking.

Selvfølgelig spennende å få prøve flere selskaper og flytyper, men det var nok prisen som var avgjørende til slutt. Det ble kun 600 poeng fra SAS (OSL-LHR-OSL i mikroklasse) på denne turen. Reisen med Thai og Air New Zealand var i klasser som ikke ga poeng. Men for 8500 kr pr pers for 8 legs derav 2 longhaul så betyr ikke poeng så mye :)

Savner å ligge på en stranden i Thailand med en singa i hånden. *sukk*

Vurdere Koh Lanta neste gang. Har 2 turer til phuket bak oss. Begge fantastiske opphold.

Nå satt jeg på en rad der det var 2+4+2 siden kabinen "snevret" seg inn bak der.

Men et par rader foran meg var det jo 3+4+3 og det så ikke ut som det var nevneverdig ubehagelig trangt. Ser at setepitchen på EK sin 773 er 34" og bredden er 17". Til sammenligning så er setepitchen hos SK (A330 og A340) på 32" og bredden på 17,7". SK har altså 1,77 cm ekstra i bredden, men 5,08 cm mindre på benplassen. Kan ikke si at jeg led noen nød hos EK :)

Last edited:
Ehm... jeg er jo tilbake :D

Men jeg har noen kommende turer til London og Torino som det sikkert blir tripreports av. På disse turene blir kamera og laptop med så da ligger alt til rette for "live"-rapporter.

Flott rapport. Ser at du fløy NZ's "Dunedin" HKG-LHR. Har selv flydd med denne. Enig at NZ leverer et kjempeprodukt til tross for at 747'ene begynner å dra på årene. God benplass, bra service, god mat og drikke, samt et bra AVOD system gjør NZ til kanskje det beste jeg har flydd. Timesvis med Top Gear gjør flyturen langt kortere. Deres 777 er også meget bra, men her er benplassen redusert til 32 eller 33'.

Back