Japan Airlines på Flesland

Rossiyskie Avialinii

ScanFlyer Gold
Japan Airlines på Flesland

Idag kom Japan Airlines jumbojet til Flesland. Og JA, den var STOR.

Big Mama nærmer seg
Flesland200709010.jpg

Her var det like før jeg falt ned fra den lille haugen jeg stod på, så ut som den skulle lande på hode mitt:p
Flesland200709011.jpg

Så kom den litt videre!
Flesland200709012.jpg

Touch down
Flesland200709016.jpg

See you next time, Big Mama.

Det var alt.

Mvh Aleksander.

Re: Japan Airlines på Flesland

Flesland200709016.jpg

Ser jo nesten ut som flyet lager den dumpa det er nedi :drunk:

Vanvittig bra bilder! Det siste var heftig! Hvor lang er rullebanen på Flesland?

Total lengde på RWY (ende til ende) er 2990 meter.

Declared distances:

RWY17 TORA 2550, ASDA 2550, TODA 2850, LDA 2550

RWY35 TORA 2795, ASDA 2795, TODA 3095, LDA 2525

Mvh,

Last edited:

Flotte bilder! Utrolig kult med alle 747'ene I Norge naa! :D

Blir nesten misunnelig når jeg ser slike bilder - gratulerer!
By the way - vil du røpe eksakt hvor du sto, og hvordan man kommer seg dit? (I tilfelle jeg er i området når det skjer noe spennende).

Utrolig bra serie :) Får bare ikke nok av de store maskinene. Får melde meg inn på et AA møte = Aircraft avhengig :D

Og her kommer noen av mine bilder av denne ...... ;)

Attachments

• Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_a_.jpg
    Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_a_.jpg
    24 KB · Views: 1,351
  • Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_b_.jpg
    Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_b_.jpg
    35.6 KB · Views: 1,346
  • Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_c_.jpg
    Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_c_.jpg
    59.2 KB · Views: 1,345
  • Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_d_.jpg
    Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_d_.jpg
    40.5 KB · Views: 1,326
  • Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_e_.jpg
    Japan_Airlines_JA8086_20-07-2009_e_.jpg
    31.1 KB · Views: 1,315

Blir nesten misunnelig når jeg ser slike bilder - gratulerer!
By the way - vil du røpe eksakt hvor du sto, og hvordan man kommer seg dit? (I tilfelle jeg er i området når det skjer noe spennende).

Når du kjører nedover på veien på Søreide fra nord mot sør er det vel, sving av til høyre på Grimstadveien og følg den mer eller mindre så langt inn du kommer, da er du helt opp til rullebanen nesten, du ser flyene som lander hele tiden, så du skjønner fort mer eller mindre hvor du skal bare ved å følge innkommende fly.

Aleksander

Når du kjører nedover på veien på Søreide fra nord mot sør er det vel, sving av til høyre på Grimstadveien og følg den mer eller mindre så langt inn du kommer, da er du helt opp til rullebanen nesten, du ser flyene som lander hele tiden, så du skjønner fort mer eller mindre hvor du skal bare ved å følge innkommende fly.

Aleksander
Tusen takk, skal legge det i navigatoren - d.v.s. NAF's Veibok

Og her kommer noen av mine bilder av denne ...... ;)
G-COLE, du må ha brukt mange timer på BGO i går - når jeg ser resultatet, er det verdt å bruke litt tid på dette. Gratulerer til deg også!

Dette var veldig bra, Alex:) ligte spesielt bilde nr. 2 og 4..Noen som vett om den er ventet tilbake noen gang?

Aleksander

Sånn rundt her ca?
Gule sider kart

Synd at jeg ble flyspotter etter 2008 for denne skulle jeg ha opplevd. Da får vi håpe at vi kan få besøk av en 747 snart

Burde du vel klart, den kom jo ikke før i '09:p

Jeg dro for første gang opp på flesland for å ta bilder i 2012, men før det har jeg egentlig bare sett på fly som dro over der jeg bor. Det var først i år jeg begynte å dra opp på flesland ofte.

Jeg dro for første gang opp på flesland for å ta bilder i 2012, men før det har jeg egentlig bare sett på fly som dro over der jeg bor. Det var først i år jeg begynte å dra opp på flesland ofte.

Aldri forseint. Jeg angret på at jeg ikke visste at der ville komme noe som het Flyforum når jeg begynte i branjsen i '77. Har passert mange godbiter uten å få de festet annet enn på netthinna, og den begynner å sløves:old

Back