Japan Airlines lar deg unngå babyer ombord

Polaris

Free Luigi
Japan Airlines lar deg unngå babyer ombord

CNN melder:

https://edition.cnn.com/travel/article/baby-seat-map-scli-intl/index.html

Every traveler has their pet peeves, but crying babies are almost guaranteed to grate.
Now Japan Airlines has revealed a new tool that lets you dodge infants when you book your seat.
"Passengers traveling with children between 8 days and 2 years old who select their seats on the JAL website will have a child icon displayed on their seats on the seat selection screen," reads the airline's website.

Se foto og beskrivelse i artikkelen.

Interessant, ikke dum idé IMO. Gagner alle pax.

Re: Japan Airlines lar deg unngå babyer ombord

Jeg skjønner egentlig ikke problemet med små barn ombord. Folk må akseptere at det er barn ombord, selv om de gråter eller er urolige. Jeg har selv hatt små urolige og gråtende barn sittende nær meg på 10-12 timers turer, uten at jeg har har blitt sur av den grunn.

Men: det er jo ikke sikkert at alle med barn har valgt sete når du gjør det. Hva skjer hvis noen med barn sjekker inn etter deg og velger sete ved siden av deg?

At vi er mange som kan finne det slitsomt med et/flere skrikende barn ombord på et fly må da være greit. Selvfølgeglig så vil vi ikke nekte de å fly, en gang kan det jo være vår tur. Men at flyselskapene prøver å gjøre det lettere å få en avslappende tur, er jo bare bra for alle. På et fly kan man jo ikke rømme.

På både SAS og Swiss (som jeg har erfaring med) innen Europa kan man uansett ikke forhåndsreservere seter med infant og gjerne ikke velge heller

Bør det ikke være en aldersgrense for barn på fly? Type 2-3år.

Egoistiske småbarnsforeldre tar med seg barn under 1år for å leve livet sitt.

Jeg er helt enig i at det er mange egoistiske foreldre som "tar med seg barn under 1 år for å leve sitt", men å sette en aldersgrense mener jeg er både urimelig, umulig og urealistisk. Jeg kjenner flere som har måttet fly langt med barn, bl.a. fordi de skal i en begravelse.
Vi må akseptere at små barn må få lov til å være ombord i et fly, og at de ikke klarer å være/sitte stille i timesvis. At det finnes foreldre som gir f... i hvordan barna deres oppfører seg, er noe barna ikke kan noe for. Da er det foreldrene som må strammes opp.

Støttet. Og på den åttende dag, etter å ha fløyet feriecharter til Mallorca, oppfant Gud BOSE ....

Vil heller ha øvre grense for å fly, f.eks. 60 år. Over det må man ha med støttekontakten for å få lov.

Sist jeg fløy med spedbarn, hjem fra Berlin nå i høst, satt vi ved siden av et godt voksent ektepar (eventuelt levde de i synd, men de så gift ut). De bøtta nedpå sprit med en gang tralla kom, sovnet kjapt og snorket høyt. Basert på dette går jeg inn for forbud for eldre! De burde heller spist fyrstekake og kamferdrops på den lokale gamleheimen enn å forsøke å leve livet sitt med å fly rundt og plage oss andre!

/rant done

Støttet. Og på den åttende dag, etter å ha fløyet feriecharter til Mallorca, oppfant Gud BOSE ....
Det der er så ubeskrivelig sant. Fløy Transavia fra Amsterdam til Palma for litt siden, and I kid you not; Det var en liten en på hver eneste treseter, min egen inkludert. Mine Marshalls fikk kjørt seg da :D

I tillegg til spedbarn og folk over 60 så synes jeg at det skal være forbud mot folk som drikker seg amøbefulle når de skal på en ørliten flytur til Utlandet. Å havne i nærheten av slike folk er noe skikkelig pes! De skråler høyt som en gjeng babyer og skal ustanselig på do, slik som 60 åringer ofte må. Hvis ikke det går an så bør iallefall flyselskapene kunne lage et eget ikon når man velger sete. Der kunne man hake dersom man planlegger å feste på flyet. Dermed kan vi andre som er edrue og mellom 1 og 60 år styre unna alle disse plagsomme gruppene.

På den (litt) mer seriøse siden foreslår jeg en stillesone på fly. Sett en lydtett skillevegg mellom røkla og de mer stillegående.

Kan ikke alle bare leie hvert sitt privatfly?

På den (litt) mer seriøse siden foreslår jeg en stillesone på fly. Sett en lydtett skillevegg mellom røkla og de mer stillegående.

Denne hadde jeg likt, å gjerne betalt endel ekstra for det!

Den ideen likte jeg! For små barn på fly er et herk (og spesielt når foreldrene ikke tar ansvar).

Urgkh, ja. Orker ikke alle disse unge "globetrotterene" som bruker barselspermisjonen til "6 mnd på Mauritius", "1 år i Australia og Sør-Øst-Asia". Barselpermisjonen er for å bli kjent med barnet ditt og knytte sterkere bånd til det, det kan man fint gjøre hjemme. Hverken barnet, eller foreldrene, har behov for å rase rundt i verden. Særlig ikke til land hvor barnet kan få farlige (myggbårne) sykdommer eller liknende - det er bare egoisme. Ja, hver og en får lov å gjøre hva de vil, men slike folk dømmer jeg rett ned i min "skuffe av fordommer" for de som er egoistiske og tror at reise er mer verdt enn barselstiden sin :D

Forøvrig: hittil har jeg ikke hatt étt eneste noise cancelingsett som tar ungeskrik VEKK. Det dempes, gjøres mer om til bakgrunnsstøy, men bose tar det ikke vekk... Iallefall ikke de Bose jeg har hatt :)

Ja, hver og en får lov å gjøre hva de vil, men slike folk dømmer jeg rett ned i min "skuffe av fordommer" for de som er egoistiske og tror at reise er mer verdt enn barselstiden sin :D

Jeg irriterer meg over folk som skal bry seg med hva andre gjør. Jeg har ikke mye erfaring med det å skulle bli kjent med et barn, men kan ikke folk få lov til å gjøre det på Mauritius da, om de har mulighet til det?

Hvorfor det? Barn og foreldre er da også mennesker.
Hva med å innføre krav om renslighet eller generell folkeskikk i stedet?
Hadde gleden av å sitte på raden bak en mor i ca 9 timer på en langrute forrige måned, hun hadde med seg ungen på et knapt år (far var ikke med). Helt uproblematisk. Man kommer ofte langt med å ha litt positiv innstilling. ;)

Jeg irriterer meg over folk som skal bry seg med hva andre gjør. Jeg har ikke mye erfaring med det å skulle bli kjent med et barn, men kan ikke folk få lov til å gjøre det på Mauritius da, om de har mulighet til det?

Jo, klart de kan det. Men kom ikke her og si det er for ungens del, det er for egen del. Barnet trenger trygge rammer, kjærlighet og omsorg. Babyen trenger ikke 6mnd på Mauritius for å digge seg selv og poste bilder på facebook/instagram. Det er - i selve essensen av ordet - egoistisk å reise dit av foreldrene. Fordi det er foreldrenes egoistiske behov, deres egne behov for "eksotisk reise", som settes som prioritet for en periode som er gitt av den norske stat for å ta vare på et barn. Ikke for å ta vare på egne interesser.

Som sagt: fri verden, men jeg dømmer de rett i egoismeskuffa ;)

Back