Januartallene for SAS Braathens

Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by CK

Tall er moro!

Så enig, så enig! Tenk at det finnes folk der ute som får angst av tall....:D
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Men hva sier alle disse tallene om yield'en, ask'en og alt dette? Har ikke satt meg inn i alle DE faktorene og skjønner heller ikke døyt'en av dem :zzz enda :up:

:lol
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by ENGM RAMP


Men hva sier alle disse tallene om yield'en, ask'en og alt dette? Har ikke satt meg inn i alle DE faktorene og skjønner heller ikke døyt'en av dem :zzz enda :up:

:lol

Vil du vite det..?;)
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

SAS Braathens transporterte 632.800 passasjerer i januar.

324.097 fløy Norwegian i januar.

Norwegian har 16 fly.

SASBraathens har 52!!!!!!!

Selv om sikkert begge har fly til vedlikehold i vinterhalvåret er dette et misforhold jeg ikke skjønner. SAS Braathens har i følge Boarding.no dobbelt så mange reisende med over tre ganger så mange fly.
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Hehe...MartinL,

Brekk det ned videre da, om ikke annet bare for morro skyld

DY fraktet da i Januar mnd: 21.375 pax pr.fly
SKBU fraktet da i samme mnd 12.169 pax pr. fly

:wow:

Det var som noen sa her inne.....Tall er morsomt

:lol
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

En liten korreksjon:
Norwegian hadde 13x 733er i januar
SAS Braathens hadde 51x 737er og 6x F.50er i januar
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by LN-KGL


En liten korreksjon:
Norwegian hadde 13x 733er i januar
SAS Braathens hadde 51x 737er og 6x F.50er i januar

Det bidrar jo til å desto mer klø seg i hodet når det gjelder fly utnyttelse!
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Merkelig nok er det mange som mener SAS Braathens bruker flyene sine like mye som Norwegian. Men husk at dette er antall passasjerer. Sier jo ingenting om hvor lenge dem egentlig fløy.
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Dersom DY er garantisten for laveflypriser i Noreg , så er fortsatt SAS gruppen garantister for
en komplett infrastruktur på flysiden.

altså SK flyr dit DY ikke finner grunnlag for det.

Pax tallene er ikke så interesante uten å se regnskapene.

Kunsten er ikke å fylle fly , men __________
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Det er mange interessante tall som man kan lese ut av rapporten til DY:
- Gjennomsnittlig 7,5 flighter pr. dag (over 3000 flighter utført i januar)
- Gjennomsnittlig lengde på en flight er rundt 700 km
- Innenlandsandelen har øket i forhold til hele 2005 med et par prosent (takket være problemene hos SAS Braathens?). Det må også nevnes at i januar 2005 utgjorde innenlandstrafikken 76% for DY
- Utnyttelsen av flyene har øket med mellom en halv og en flight pr. dag i forhold til hele 2005
- Gjennomsnittlig flight-lengde har gått ned med litt over 120 km i forhold til hele 2005

Å beregne tilsvarende tall for SAS Braathens er umulig med deres varierte flåte (forskjellig seteantall).
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by P.A. VIKING


Dersom DY er garantisten for laveflypriser i Noreg , så er fortsatt SAS gruppen garantister for
en komplett infrastruktur på flysiden.

altså SK flyr dit DY ikke finner grunnlag for det.

Pax tallene er ikke så interesante uten å se regnskapene.

Kunsten er ikke å fylle fly , men __________

Vel, det er sikkert riktig at uten DY (eller andre tilsvarende konkurrenter) så ville prisene på flyreiser i Norge vært høyere - det tror jeg er relativt lite kontroversielt å hevde. Det er sikkert også riktig at om SAS plutselig forsvant så ville det vært enkelte steder som ikke ville blitt betjent, iallefall i en overgangsfase. Det er enkelte destinasjoner som ikke er store nok for to operatører, men det betyr ikke at de ikke ville blitt betjent av DY om SAS plutselig forsvant. Kanskje er det akkurat lønnsomt nok for en aktør. Vi har vel sett mange eksempler på at LCC'ene finner nye destinasjoner som SAS og dets likesinnende i andre land ikke har funnet det lønnsomt å betjene.

Jeg er forøvrig enig i at det nok ikke er en kunst i å fylle flyene med passasjerer. Det er stort sett bare å sette lave nok priser så kommer folk (iallefall etterhvert).
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by P.A. VIKING



altså SK flyr dit DY ikke finner grunnlag for det.

__________

En litt drøy påstand kanskje. Tviler på at SAS flyr dit dem ikke finner grunnlag for.
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Dit SASBra flyr alene har de jo monopol, og det må de jo være fornøyd med?? Tror det trekkes inn noen kroner på f.eks ALS, MOL, KSU og KRS. Jeg tror det blir litt feil og si at de flyr på disse plassene fordi ingen andre gjør det....
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

:lol

Dersom noen her på forumet i det hele skulle ha noe positivt å si om SAS så gi beskjed dagen før slik at jeg får rigget meg til med Oxygenmaske.
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by Tu-154


Dit SASBra flyr alene har de jo monopol, og det må de jo være fornøyd med?? Tror det trekkes inn noen kroner på f.eks ALS, MOL, KSU og KRS. Jeg tror det blir litt feil og si at de flyr på disse plassene fordi ingen andre gjør det....

Nei SAS Braathens har IKKE monopol. Monpolet finnes ikke i Norge på flyruter. At ingen andre flyr på strekninger som SAS Braathens gjør betyr IKKE at dem har monopol. Monopol betyr jo at en har enerett. Hvem som helst kan fly hvorsomhelst i EØS-området.
Om Air France har lyst å starte fly Oslo - Ålesund så har dem full anledning til det.
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Dessuten så fløy vel Norwegian på AES, men trakk seg ut fordi de ikke fant ruten lønnsom.
DY valgte vel også å ikke starte opp i KRS, sannsynligvis også av samme grunn. På sistnevnte destinasjon fikk SK så hatten passet for at de ville legge ned formiddagsavgangen. Så vidt meg bekjent så tok SK dette til etterrettning og fortsatte med avgangen.
Hvis Sas hadde ønsket det så kunne de jo selvfølgelig halvert produksjonen med 50% prosent for å få opp kabinfaktoren på ruter hvor de er alene.

Hvor smart det hadde vært er en annen sak:spin:
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Originally posted by P.A. VIKING



:lol

Dersom noen her på forumet i det hele skulle ha noe positivt å si om SAS så gi beskjed dagen før slik at jeg får rigget meg til med Oxygenmaske.

Og allerede i morgen kan det skje!!

http://web3.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/article255680.ece

Enda mer positivt:
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=207804&cat=116
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Dersom noen her på forumet i det hele skulle ha noe positivt å si om SAS så gi beskjed dagen før slik at jeg får rigget meg til med Oxygenmaske.

Vel, skal overhodet ikke svare for andre, men slik jeg har opplevd SK og måten de til tider har drevet business på, har ikke jeg personlig så mye positivt å si om selskapet...

:spin:

På en annen side har det vel ikke vanket FLUSST med god-ord fra deg P.A Viking om DY heller?

:alien:

Men, er GODT vi har ytringsfrihet da....OGSÅ her inne på forumet

:lol
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

I forholder til DY er jeg vel for det meste svært nøytral, eller likegyldig.

Har fløyet med de og har uttalt at det var helt greit.

Og det enesete jeg "kicker" på er bruk av billige Svenske desser, men det er jo en diskusjon
Ola "Jeg vil ha alt billig , meg , meg , meg " Dunk ikke vil gå inn i siden man tror at konsekvensen av denne utsettingen ikke vil ramme en selv noen gang.

/G
 
Replying to Topic 'Januartallene for SAS Braathens'

Billige svenske desser?
Har ikke kabinansatte de samme lønningene i Dy eller har noe gått meg totalt husforbi?
 
Back
Top