Ja til salg av Swiss

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
http://www.boarding.no/art.asp?id=15816

Sveitsere flest sier ja til salg av Swiss.

Helt enig,det sier faktisk ikke så rent lite. Sveitsere har stort sett tro på at de klarer det meste selv, ikke ulikt et land et stykke lenger nord.

Det er N A S J O N A L S K A T T E N man her selger...(...og hvis vi har noen "slektninger" av scanair.no med et swissair.ch forum lenger sør så går nok diskusjonene høyt om flagg, nedleggelse, oppstart og nedleggelse, snille LCC`ere og slemme LCC`ere også der;) )

Ja enig i at dette var veldig uventet. Sveitserne er ganske nasjonalistiske av seg som nordmenn) så dette kom overraskende.
Er mest overraska over at Sveits ikke klarer å få et flyselskap til å være lønnsomt. Forretninger kan dem jo.....

sveitserne er vel lei av å kaste penger ut av vinduet - om noen kom og ville kjøpe NSB tror jeg ikke motstanden mot dét hadde vært så stor heller...

Jøss! Sammenligner du epler og bananer CK? Spørsmålet er vel NÅR Lufthansa kommer og kjøper noe annet her i Skandinavia?

PS! Tog derimot kan faktisk sveitsere meget godt...

Det er en vesentlig likhet mellom SWISS og NSB, EB. Begge driver innen passasjerbefordring og er i stor grad avhengig av kunder (helst fornøyde sådan) for å kunne overleve.

Originally posted by EB
Hadde det ikke vært riktigere å sammenligne SWISS og SAS?
Jo det hadde nok det, men for noen kan det være meget tungt ;) Nok lurt å gjøre dette forsiktig vettu...

Tror det kan være bra for mange at Lufthansa blir eier i SAS...:up:

Ja det tror jeg også, men betviler sterkt på at nordmenn vil gå med på det. Tyskerne er "farlige"....henger nok fortsatt litt igjen. Svenskene er mer forretningsmenn og tenker mer med hjernen enn hjertet når det gjelder slike saker. Danskene de sier selvsagt "nei" og går til streik;)

Et sterkt Lufthansa-SAS-SWISS (muligens Austrian) kan gi KLM/AF og BA meget sterk konkurranse...(...noe jo egentlig LH gjør alene i dag!)

Pressemelding fra SWISS:

http://www.swiss.com/web/IE6/about-swiss/sw-nw-pr-press-releases-05.htm?newsid=64758

sitter ikke Reinås i styret i Swiss da? Skal ikke se bort i fra at en nordmann har hatt en finger med i spillet. Neste gang bør SAS blir en del av Lufthansa.

Jeg trives best med mange aktører enn noen få store. Så en stor sammenslåing av selskaper har jeg egentlig ikke sansen for, men jeg kan skjønne at KL ble solgt, siden de ikke har noe hjemmemarked å støtte seg på. Swiss er jeg derimot ikke så kjent med. Har de noe hjemmemarked à la SAS/LH/BA, eller er de i samme kategori som KL?

At Swiss nå går inni Star alliance er vel ganske innlysende. Begynner å bli veeeldig mange flyselskap fra Tyskland,Østerrike,Sveits i alliansen.

Back