Det er N A S J O N A L S K A T T E N man her selger...(...og hvis vi har noen "slektninger" av scanair.no med et swissair.ch forum lenger sør så går nok diskusjonene høyt om flagg, nedleggelse, oppstart og nedleggelse, snille LCC`ere og slemme LCC`ere også der )
Ja enig i at dette var veldig uventet. Sveitserne er ganske nasjonalistiske av seg som nordmenn) så dette kom overraskende.
Er mest overraska over at Sveits ikke klarer å få et flyselskap til å være lønnsomt. Forretninger kan dem jo.....
Det er en vesentlig likhet mellom SWISS og NSB, EB. Begge driver innen passasjerbefordring og er i stor grad avhengig av kunder (helst fornøyde sådan) for å kunne overleve.
Ja det tror jeg også, men betviler sterkt på at nordmenn vil gå med på det. Tyskerne er "farlige"....henger nok fortsatt litt igjen. Svenskene er mer forretningsmenn og tenker mer med hjernen enn hjertet når det gjelder slike saker. Danskene de sier selvsagt "nei" og går til streik
sitter ikke Reinås i styret i Swiss da? Skal ikke se bort i fra at en nordmann har hatt en finger med i spillet. Neste gang bør SAS blir en del av Lufthansa.
Jeg trives best med mange aktører enn noen få store. Så en stor sammenslåing av selskaper har jeg egentlig ikke sansen for, men jeg kan skjønne at KL ble solgt, siden de ikke har noe hjemmemarked å støtte seg på. Swiss er jeg derimot ikke så kjent med. Har de noe hjemmemarked à la SAS/LH/BA, eller er de i samme kategori som KL?