• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ITA ITA Nye Alitalia - Status

Historien gjentar seg…begge selskapers forgjengere Alitalia og Continental hadde jo et tett samarbeid.
 
Ser på Facebook at de to første maskinene nå har fått Star Alliance logo - på sin vante plass bak vinduene til cockpit.
 
Da har de søkt om å få bli endel av JV på transatlatisk sammen med Lufthansa, United og Air Canada.


Air Canada, Lufthansa, and United have been extending their existing transatlantic joint venture to include ITA Airways, following Lufthansa’s acquisition of a stake in ITA. On 30 September, Air Canada, Lufthansa and United submitted a formal application to the US DOT to include ITA in its antitrust-immune operations.
 
Kan ennå ikke skjønne at SAS aldri ble en del av Atlantic JV…
 
Hva er årsaken til at JV med Star selskapene så fort kan innføres for ITA, sammenlignet med JV for SAS med Sky selskapene?
 
Hva er årsaken til at JV med Star selskapene så fort kan innføres for ITA, sammenlignet med JV for SAS med Sky selskapene?

Nå vet vi ikke hvor lang tid det tar, da det de har gjort nå er å søke. Dog i begge tilfeller så tror jeg de først ville ha godkjenning av oppkjøpet på plass, og såvidt jeg vet er dette f.eks ennå ikke på plass for SAS og Air France-KLM.
 
Overskudd i Q3 og dermed hittil i år. Trolig tap i Q4, men ligger da an til å gå i omtrent null i år.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
…og det er jo rett og slett ganske kult. Et flyselskap som er inspirert av Alitalia og har fått skikkelig dreis på driften.
 
Back
Top