Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
Da var AOC på plass for det nye selskapet
https://www.flightglobal.com/airlin...-secures-operating-certificate/145132.article
Huh, ja så må jeg skynde mig til italia for at komme med Alitalia.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Da var AOC på plass for det nye selskapet
https://www.flightglobal.com/airlin...-secures-operating-certificate/145132.article
Så en note om at de ikke lenger selger billetter etter 15/10. De som har booket senere må refundere eller flytte reisen til før dette ...
Så ITA må starte fresh, uansett hvordan flyene blir seende ut.
The European Commission has found that Italia Trasporto Aereo S.p.A. (“ITA”) is not the economic successor of Alitalia and, hence, it is not liable to repay illegal State aid received by Alitalia. It also found that Italy’s capital injections of €1.35 billion into the new company are in line with market conditions, and therefore do not amount to State aid under EU rules.
Alitalia’s (AZ) proxy successor ITA is facing one more hurdle on its path toward starting operations on October 15: the London Heathrow (LHR)-Rome Fiumicino (FCO) slots
Et problem for ITA som har dukket opp er at de (og Alitalia) mangler LHR slots. Da det er Etihad som kjøpte de gamle Alitalia-slotene i 2017
https://airwaysmag.com/airlines/london-slots-hurdle-ita/
. https://www.facebook.com/104563622953080/posts/4380004192075647/ITA's FLEET / Airbus has been chosen to equip the fleet of Italia Trasporto Aereo (ITA), with the Italian flag carrier agreeing to buy 28 aircraft and lease others. ITA will buy 10 A330neo, 7 A220s and 11 A320neo-family aircraft.
Delivery of the planes will begin in the first quarter of 2022. ITA has also signed an agreement with Air Lease Corporation to lease 31 Airbus aircraft of various types, and will lease a total of 56 Airbus planes over the course of the business plan.
Uten at det er noen nedbrytning så er det snakk om at de 31 leaset fra ALC er en mix av A350-900, A320neo, A321neo og A220
	
	Eksperter på kreativ bokføring i Italia, så de har sikkert lurt en hel haug..Hvem tror de at de lurer?
Eksperter på kreativ bokføring i Italia, så de har sikkert lurt en hel haug..
Hvem tror de at de lurer?
	
	We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.