ITA Nye Alitalia - Status

Eg personlig tror det vil fungere dårligt da det blir mindre fleksibelt å bruke flyene.
Det kan hende at ITA oppdager det samme, og da vil det være kort vei før man bruker Alitalia også på innenriks.
 
Flere og flere nettsteder melder om at Lufthansa kjøper 40% av ITA neste uke…så blir det nok en form for konsolidering i luftfarten i vårt andre hjemland.
 
Lufthansa gjorde jo et heller mislykket forsøk i Italia for en 10-12 år siden med Lufthansa Italia. Lærer aldri av gamle feil åpenbart. Siden den gang har jo enda et lavprisselskap dundret inn i Italia (wizz).
 
Lufthansa gjorde jo et heller mislykket forsøk i Italia for en 10-12 år siden med Lufthansa Italia. Lærer aldri av gamle feil åpenbart. Siden den gang har jo enda et lavprisselskap dundret inn i Italia (wizz).

…tja de har vel suksessen Air Dolomiti fortsatt da.
 
…tja de har vel suksessen Air Dolomiti fortsatt da.

Men suksessen der går jo ut på å feede sine egne tyske hubber med passasjerer fra Nord Italia. De har vel ikke en eneste italiensk innenriksrute igjen?
 

Attachments

  • Enroute.PNG
    Enroute.PNG
    324.2 KB · Views: 556
Men suksessen der går jo ut på å feede sine egne tyske hubber med passasjerer fra Nord Italia. De har vel ikke en eneste italiensk innenriksrute igjen?

Er det ikke rimelig å anta at LH's plan bare sekundært handler om domestic, men at dette egentlig er et intra-europe + continental play?

LH vil jo får et footprint og fleksibilitet med Roma + Milano som nye huber i tillegg til de andre.
 
Men suksessen der går jo ut på å feede sine egne tyske hubber med passasjerer fra Nord Italia. De har vel ikke en eneste italiensk innenriksrute igjen?

…og den strategien tror jeg så definitivt fortsetter med en eventuell aksjepost i ITA / Alitalia.
 
Lufthansa og shippingselskapet MSC Group skal være bekreftet som interessenter, og begge ønsker at den italienske staten fortsatt skal eie endel av selskapet

FJ4uppnX0AMTEn-
 
Og hvor lenge må vi vente før ItAlitaliaita er i Star? Fint pek til AF/KLM & co.


Det er ikke nødvendigvis automatikk at de går inn i Star, selv om Lufthansa kjøper seg inn. Det er jo flere selskaper de siste årene som har valgt å stå utenfor alliansene og heller inngå codeshare med selskap de ønsker samarbeide med
 
Det er ikke nødvendigvis automatikk at de går inn i Star, selv om Lufthansa kjøper seg inn. Det er jo flere selskaper de siste årene som har valgt å stå utenfor alliansene og heller inngå codeshare med selskap de ønsker samarbeide med

…men de forblir neppe i SkyTeam med Lufthansa på eiersiden:-)
 
Ifølge Corriere Della Sera har visst dette vært jobbet en god stund i det skjulte i frykt for at Air France skulle komme på banen sammen med DL.

Ellers mener Corriere å vite at "l’intesa non è dietro l’angolo", som vel i korte trekk betyr at det er en lang vei å gå før dette er i boks.

Artikkel (på italiensk)
 
Med MSC får de jo også inn en solid eier…de er ikke akkurat noen smågutter i transport og cruisebransjen.
 
Første A330-200 skal nå være sendt til maling til SNN, så dukker vel da opp i nye farger om en ukes tid
 
Back
Top