• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

IT-systemet til Lufthansa nede

Det er gjerne etter slike linjer spesifikasjonen av "redundans" oppdateres til "geografisk adskilte linjer".
Har selv jobbet i ett selskap som har brent seg på akkurat den der.

Jeg husker vi hadde en episode ved Høgskolen i Finnmark for lenge siden. Jeg tror det må ha vært på slutten av 90 tallet. Da var det et firma som gravde i stykker både telefonkabel og internetkabelen. Den gang fantes det ikke backup linjer. Det fantes ikke deler for å ordne dette i Finnmark og det tok faktisk 4-5 dager før de fikk fikset det. Jeg tror aldri det har blitt ryddet så mye på kontorene til de ansatte som disse dagene.

Tidligere gikk datalinjene til SAS per kabel nedover Oslofjorden til Danmark, og det forekom at disse ble kuttet og alt gikk i svart hos oss på FBU. Men den gangen hadde vi jo manuelle backup-prosedyrer for alt.

Etter shitshowet tyskerne viste med BER så er det ingenting som overrasker meg lenger. Fiberkabel kuttet på ett enkelt sted skal liksom ett av verdens største flyselskap på bakken. Det er helt utrolig

Dette skulle ikke kunne skje. Vi vil gjennomgå våre interne rutiner og vi beklager det inntruffne overfor våre gjester og samarbeidspartnere.

Folk er jo stuck fortsatt der nede i FRA med tanke på streiken som er i dag også.

Har man krav på noe annet enn mat, hotell og 1 x EU komp i denne situasjonen?

Ikke bra omtale for Lufthansa dette.

Back