Flight: SK874, OSL-ARN
Flytype: B737-705
Sete: 3A
Klasse: Economy Extra\Business
Etter en drøye halvannen time i loungen, begynte jeg sånn smått å lure på om jeg ikke skulle bevege på meg, ca. halvtimen før avgang. Måtte samtidig på toalettet, og en iherdig leteaksjon til tross, kunne jeg ikke finne dette i loungen (kan noen bekrefte at det faktisk ikke er toaletter i SAS Business lounge?), og derfor gikk turen først to etasjer ned, deretter en etasje opp igjen, i retning gate 48. Farende bortover på et rullefortau, så jeg tilfeldigvis Learjet, som kom gående andre veien. Hørte et "hvilken gate skal du på?", og i frykt for å avsløre for mye, pekte jeg, og svarte "der borte"
.
Kom meg fram til gate 48, som forøvrig er en kombigate, som ligger litt bortgjemt, hvertfall når den brukes som Schengen-gate. Ble stående og vente litt, og etterhvert ble det boarding. Tuslet så ombord, og fant sete 3A på en LN-TU*-registrert maskin (Noen som vet den siste bokstaven?).
Economy Extra hadde 18 seter, fordelt på 3 rader, og jeg kunne høre crewet der fremme konstatere at det var "16 foran", så greit belegg på Extra i dag. Lenger bak, aner jeg ikke.
Vi kom oss opp, og crewet som var kvinnelig, kom med trallene sine, og jeg fikk en liten boks med en liten salat, bestående av salat
rolleyes
, tomat, salami, og fetaost. Helt greit. Ved siden av var det et par skiver med det jeg tror var rugbrød (som ikke er noe godt en gang!), og en liten sjokoladebit. Ble også en øl til dette.
Jeg fikk spist opp, og det var strengt tatt noe man ikke ble mett av, og - som jeg har sagt tidligere - ikke noe jeg gidder å betale mer for billetten for å få. Bortsett fra det, et helt greit måltid, som er akkurat passe når flytiden ikke er lengre.
Landet på 01R på ARN, og taxet den ikke akkurat korte veien, rundt til Terminal 5, og inn til gate 1. Ble passe imponert, da bestningen ropte opp "Passasjerer som skal til <dit Martin skal>, klokken <klokkeslettet for Martins neste flight>, skal gå til gate <gaten for denne flighten>. Dette var den eneste connectionen som ble ropt opp, og fåglarna vet om det var flere enn meg som skulle videre med akkurat den flighten, så mest sannsynlig gjorde de det kun for meg
. Før landing gjorde forøvrig styrmannen også et lite nummer ut av det at vi kom til å lande et par minutter før rute, og at de hele tiden gjorde det de kunne form å være Europas mest punktlige flyselskap
Kom meg av, ellers fornøyd med flighten, rent bortsett fra at jeg akkurat da hørte fint lite på det ene øret, etter at det tydeligvis ikke likte å fly i trykkabin. Mulig at gårsdagens lille snev av forkjølelse hadde skylda for det.
Kikket meg litt rundt, men siden jeg ikke kunne finne noe skilt som viste veien til lounge, fant jeg heller veien til gaten, og satte meg ned der. Her så jeg og at Learjet hadde forsøkt å ringe meg, så jeg fikk ringt han tilbake, og forvirret han litt ang. hvor jeg skulle
.
Flytype: B737-705
Sete: 3A
Klasse: Economy Extra\Business
Etter en drøye halvannen time i loungen, begynte jeg sånn smått å lure på om jeg ikke skulle bevege på meg, ca. halvtimen før avgang. Måtte samtidig på toalettet, og en iherdig leteaksjon til tross, kunne jeg ikke finne dette i loungen (kan noen bekrefte at det faktisk ikke er toaletter i SAS Business lounge?), og derfor gikk turen først to etasjer ned, deretter en etasje opp igjen, i retning gate 48. Farende bortover på et rullefortau, så jeg tilfeldigvis Learjet, som kom gående andre veien. Hørte et "hvilken gate skal du på?", og i frykt for å avsløre for mye, pekte jeg, og svarte "der borte"

Kom meg fram til gate 48, som forøvrig er en kombigate, som ligger litt bortgjemt, hvertfall når den brukes som Schengen-gate. Ble stående og vente litt, og etterhvert ble det boarding. Tuslet så ombord, og fant sete 3A på en LN-TU*-registrert maskin (Noen som vet den siste bokstaven?).
Economy Extra hadde 18 seter, fordelt på 3 rader, og jeg kunne høre crewet der fremme konstatere at det var "16 foran", så greit belegg på Extra i dag. Lenger bak, aner jeg ikke.
Vi kom oss opp, og crewet som var kvinnelig, kom med trallene sine, og jeg fikk en liten boks med en liten salat, bestående av salat


Jeg fikk spist opp, og det var strengt tatt noe man ikke ble mett av, og - som jeg har sagt tidligere - ikke noe jeg gidder å betale mer for billetten for å få. Bortsett fra det, et helt greit måltid, som er akkurat passe når flytiden ikke er lengre.
Landet på 01R på ARN, og taxet den ikke akkurat korte veien, rundt til Terminal 5, og inn til gate 1. Ble passe imponert, da bestningen ropte opp "Passasjerer som skal til <dit Martin skal>, klokken <klokkeslettet for Martins neste flight>, skal gå til gate <gaten for denne flighten>. Dette var den eneste connectionen som ble ropt opp, og fåglarna vet om det var flere enn meg som skulle videre med akkurat den flighten, så mest sannsynlig gjorde de det kun for meg

Kom meg av, ellers fornøyd med flighten, rent bortsett fra at jeg akkurat da hørte fint lite på det ene øret, etter at det tydeligvis ikke likte å fly i trykkabin. Mulig at gårsdagens lille snev av forkjølelse hadde skylda for det.
Kikket meg litt rundt, men siden jeg ikke kunne finne noe skilt som viste veien til lounge, fant jeg heller veien til gaten, og satte meg ned der. Her så jeg og at Learjet hadde forsøkt å ringe meg, så jeg fikk ringt han tilbake, og forvirret han litt ang. hvor jeg skulle
