• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Islandsferder

Nei det var nok et litt for enkelt spørsmål til at vi kunne få svar, får prøve på "Scanairsk" :

GL 752 BOO-KEF 15.11.2008 ?

Muuuuulig dette er noe av grunnen... -.-

Vi beklager å måtte meddele at Reisegarantifondet har pålagt oss å avlyse ferden til Sagaøya for svært mange av våre reisende nå i julebordsperioden.

Dette medfører dessverre at Islandsferder er nå under avvikling, og tar følgelig ikke mot nye bestillinger.

www.islandsferder.no

Det er vel fordi de bruker FI til og fra Oslo? Rutetabellen ser veldig FI ut, i alle fall.

Ble vel for mye usikkerhet rundt Island til at dette gikk bra i år, skulle jeg tro.

Ja, kravet fra reisegarantifondet kom som en bombe på Islandsferder.

Eierne av Islandsferder er bekjente av meg, og jeg kan forsikre om at det er seriøse forretningsmennesker som jobber hardt. Utspillet fra reisegarantifondet har rot i en svært firkantet fortolkning av EU-reglene for garantistillelser i tilknytning til seriecharter.

I dette tilfelle var det businessreiser, så det er vanskelig å se begrunnelsen, men sånn er det nå engang. Dermed ble prosjektet skrinlagt.

Og forøvrig er det FI fra Oslo, helt korrekt.

Back