Island blir medlem i Eurocontrol

Det er mye CTOTs ut fra MAN fordi det aller meste av flighter klemmes ut gjennom Sentral-Europa. Altanteren er liksom CTOT-fristedet, men nå må jeg gi dårlige nyheter til noen den veien også ;)
 
Last edited:
Forklarer du nærmere?:p

CTOT/regulering blir håndtert av CFMU i Brüssel (i samarbeid med aktuell FIRs FMP), som igjen er en del av Eurocontrol. Når BIRD FIR plutselig blir en del av Eurocontrol er det nærliggende å tro at også flow blir håndtert fra Brüssel. Antar det er hva MFM sikter til.

Når det er sagt er vel sjansen for regulering grunnet kapasitet ekstremt lav i BIRD FIR, det eneste må vel eventuelt være trafikk med DEST BIKF. Mye av trafikken til BIRD er vel uansett transit og i stor grad via OCA-sektorer, og regulering i disse skjer vel aldri (?). At all trafikken stort sett går to veier (hvor hovedvekt gjerne er en vei, avhengig av tid på døgnet) gjør også at trafikkkompleksiteten faller og kapasiteten dermed øker.
 
Back
Top