Irland og fly-sikkerhet

Og hvorfor er det en seier for RPG, de er ikke trukket for retten? Det er det en enkelt pilot som er, i følge artikkelen.

Vel, nå er det slik at i Ryanair så eksisterer det et ganske stramt fryktregime, og man kan jo se konsekvensen av dette når de går til det skritt å sparke den piloten med lengst fartstid i Ryanair.... Hver eneste rettssak Ryanair nå må bruke tid og penger på er bra, for den dagen advokatregningen blir dyrere enn å følge vanlige etikk og utvise normal bedriftsmoral, så slutter de å havne i alle disse rettssakene!

Goss og RPG gjorde èn feilvurdering; Det er ikke fuel som er hovedproblemet i Ryanair, det er "management-by-fear" og de psykologiske effektene det har på crewet.

Last edited:
Vel, nå er det slik at i Ryanair så eksisterer det et ganske stramt fryktregime, og man kan jo se konsekvensen av dette når de går til det skritt å sparke den piloten med lengst fartstid i Ryanair.... Hver eneste rettssak Ryanair nå må bruke tid og penger på er bra, for den dagen advokatregningen blir dyrere enn å følge vanlige etikk og utvise normal bedriftsmoral, så slutter de å havne i alle disse rettssakene!

Goss og RPG gjorde èn feilvurdering; Det er ikke fuel som er hovedproblemet i Ryanair, det er "management-by-fear" og de psykologiske effektene det har på crewet.
Og "fear by management" kan og må ikke føre til noget...Det vil gå galt på et eller andet tidspunkt, hvis det her "FBM" fortsætter...
Men jeg må indrømme, at jeg har svært ved at forstå, hvorfor piloter i det nævnte selskab accepterer noget sådant...Det må da være meget stressende hele tiden at arbejde i frygt for at din side mand vil rapporterer en eventuel udtalelse om selskabet videre...
Hilsen Ole

Management by fear og Flyselskap hører ikke sammen i samme setning, og det gjør det enkelt når jeg velger transportør til mine reiser.
Management by fear hører for så vidt ikke hjemme noen plasser etter mine standarder, spesielt ikke innen luftfart og andre sikkerhetskritiske bransjer.

Management by fear og Flyselskap hører ikke sammen i samme setning, og det gjør det enkelt når jeg velger transportør til mine reiser.

Det er en bra innstilling! Regner med at du da heller ikke flyr med f.eks Emirates om anledningen skulle by seg? :)

Det er en bra innstilling! Regner med at du da heller ikke flyr med f.eks Emirates om anledningen skulle by seg? :)

Nettopp!
Og hvordan står det til hos feks Qatar, Thai og Singapore?
Tror mange vil bli svært rasket over over vilkårene...

Emirates i denne tråden blir litt OT da den handler om Irland og flysikkerhet, rettet mot europeisk luftfart. Men du må gjerne dele med oss hvordan ledelseskulturen er i Emirates. Den kjenner jeg ikke til og har heller ikke lagt merke til at det har vært noe stort tema her inne. Hjemmebase i en diktaturstat hvor emiren styrer med jernhånd gir vel uansett ikke de beste forhold for arbeidstaker. Jeg legger for øvrig merke til at Emirates er åpne på betingelsene de tilbyr på sine hjemmesider.

https://www.emiratesgroupcareers.com/english/Careers_Overview/default.aspx

Hjemmebase i en diktaturstat hvor emiren styrer med jernhånd gir vel uansett ikke de beste forhold for arbeidstaker. Jeg legger for øvrig merke til at Emirates er åpne på betingelsene de tilbyr på sine hjemmesider.

At de er aapne med betingelsene sine har ikke stort med hvordan ting foregaar internt i selskapet, ogsaa mellom ansatte.

Jeg tror det er endel selskap, ogsaa i Europa, som synes det er helt greit at Ryanair faar saa mye oppmerksomhet. De tar dermed oppmerksomhet vekk fra hvordan de selv driver.

Back