Intervju med Kjos i Teknisk Ukeblad

Flightdeck er vel i liten grad med på å klargjøre kabin og/eller laste flyet.

Pga. security har ikke crew lov til å røre innsjekket bagasje, så akkurat det kan de ikke være med på. Før dagens security-regime hørte jeg en historie om en fra cockpit som ville hjelpe til med å laste flyet for å ta igjen tapt tid. Det hele endte med at vedkommende strakk ryggen og ikke kunne fly videre :rolleyes: Så det er kanskje greit at man holder seg til sine egne definerte og prosedyrebestemte arbeidsoppgaver, og hvis hver enkelt får gjøre jobben sin i fred går det ganske på raskeste og sikreste måte likevel :)

Så det er kanskje greit at man holder seg til sine egne definerte og prosedyrebestemte arbeidsoppgaver, og hvis hver enkelt får gjøre jobben sin i fred går det ganske på raskeste og sikreste måte likevel :)

Det tror jeg nok du har rett i. Mitt poeng var bare at i og med at flight deck ikke er involvert i disse tingene, samt at deres runde rundt flyet ikke tar så lang tid, så skulle ikke en innkorting på turn-around ha den store innvirkningen på sikkerheten.:)

Det tror jeg nok du har rett i. Mitt poeng var bare at i og med at flight deck ikke er involvert i disse tingene, samt at deres runde rundt flyet ikke tar så lang tid, så skulle ikke en innkorting på turn-around ha den store innvirkningen på sikkerheten.:)

Eng i det jeg også. Så lenge man har god nok tid til å gjøre sine lovpålagte og nødvendige arbeidsoppgaver så har det ikke så mye å si hvor lang/kort tid man har på bakken.

Vil tro at DY ønsker 20mins turn også på OSL.
Kan ikke se vesentlige forskjeller på en T/A i SVG, BGO, TRD og OSL. Vil tro det definitivt er uproblematisk på rutene mellom disse byene der kjennetegnet er lite load og reisevante pax.
Ville faktisk gitt OSL en fjær i hatten som de sikkert ville skrytt av!

Back