• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Internet paa SK937

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Idag, 14. desember, skal vaere jomfrutur for SAS' internet-ombord. Systemet fra Boeing, som naa er installert i en av selskapets A340'er skal foreloepig tilbys paa CPH-SEA.

Pris: USD 29.95 ...

Replying to Topic 'Internet paa SK937'

Blir spennende... Jeg skal i allefall prøve dette neste gang jeg flyr SAS. Icelandair ligger vel litt lenger bak i løypa?

Ingen som slår SAS:)
Bra at de kommer med dete. Blir nok mer og mer vanlig i alle selskaper eterhvert. Selv om Icelandair ikke har dette ennå, så er de vel ikke så langt etter.

SAS er da ikke først... Men det er godt at angrepsspiller`n er klar....;)

.. nei, SAS er ikke foerst med internett ombord, men de er vel foerst med et Boeing-produkt i en Airbus! :D

Det er stilig kombinasjon. Lufthansa har vel hatt dette systemet i drift en stund. Singapore har vel også startet... BA skal starte - men SAS er absolutt tidlig ute. Og det er bra enten man liker selskpet eller ikke!

Og hadde det bare vært litt mer akseptabel pris (sett med mine øyne og lommebok), skulle jeg gjerne prøvd det jeg og... Får vel vente til enten prisen synker, eller økonomien stiger. :p

NOK 185,- for en 9 timers flyreise... Ikke dyrt!!! Har du råd til billletten - har du råd til dette!

Originally posted by Exiz

Og hadde det bare vært litt mer akseptabel pris (sett med mine øyne og lommebok), skulle jeg gjerne prøvd det jeg og... Får vel vente til enten prisen synker, eller økonomien stiger. :p
Med den utviklingen U$ Pesos...mener Dollar har saa er det ikke lenge foer USD29.95 ikke er mere enn en Poelsemeny hos Narresen

Priset är absolut inte dåligt...men har det blivit så otroligt mycket att fördriva tiden med på flygningar att jag måste finna resor som tar längre tid än 8-9 timmar :p

Originally posted by EB

Det er stilig kombinasjon. Lufthansa har vel hatt dette systemet i drift en stund. Singapore har vel også startet... BA skal starte - men SAS er absolutt tidlig ute. Og det er bra enten man liker selskpet eller ikke!

LH har kun på to ruter, men skal utvide fra April neste år. Rart de ikke har det på NY ruten?

Med liten langdistanseflåte blir vel SAS det første selskapet som får systemet opp på 100% av langrutene...:p

Originally posted by EB

NOK 185,- for en 9 timers flyreise... Ikke dyrt!!! Har du råd til billletten - har du råd til dette!

Dette er elt klart ikke en avskrekkende pris. Er maskinen som flyr på SEA (nokså) dedikert til denne ruten, eller kan man risikere at man sitter ombord klar til å skrive sin første posting in flight for å oppleve at det ikke er tilgjengelig....?:(

Jeg har ankommet flere ganger til København med SAS og da skal samme maskin "snu" for å fly tilbake til Seattle. Men hvis det i utgangspunktet kun er en maskin som har dette systemet er jeg ikke sikker på at de klarer (...eller bør) ha 100% dekning. Bør jo vises frem på andre ruter også...

er det ikke et spørgsmål om, at der nu er så mange maskiner opbygget, at de kan garantere at det er en internetmaskine der flyver 937-938? De har jo bygget maskiner om i SNN siden udgangen af october.

Alle maskinen til SAS skal vel være ferdig ombyggd i slutten av Feb-05.

/G

Hvordan foregår surfingen i praksis? På småskjermene i hvert sete? I så fall, hvilke type browser og klarer den vise alle type websider? Og finnes det uttak til egne laptoper?

Det er WiFi, saa egen laptop med traadloest kort er tingen......

Back