Inntektskollaps for Air France-KLM

Jeg mistenker at det igjen må være store hull i journalistenes regnekunnskaper.. om ikke annet når det gjelder prosentregning ..
Har vanskelig for å tro at BA har hele 90 prosent fall i inntektene ..

"Inntektene fra april til juni var 59 prosent lavere enn i samme periode i fjor, samtidig som utgiftene til drivstoff har steget med 24 prosent.

I forrige uke opplyste British Airways at selskapets inntekter falt med 90 prosent i perioden fra april til juni, mens tyske Lufthansa meldte om et inntektsfall på 60 prosent i løpet av årets første seks måneder. (©NTB) "

Jeg mistenker at det igjen må være store hull i journalistenes regnekunnskaper.. om ikke annet når det gjelder prosentregning ..
Har vanskelig for å tro at BA har hele 90 prosent fall i inntektene ..

"Inntektene fra april til juni var 59 prosent lavere enn i samme periode i fjor, samtidig som utgiftene til drivstoff har steget med 24 prosent.

I forrige uke opplyste British Airways at selskapets inntekter falt med 90 prosent i perioden fra april til juni, mens tyske Lufthansa meldte om et inntektsfall på 60 prosent i løpet av årets første seks måneder. (©NTB) "

Jag tror det är en sammanblandning av intäkter och vinst. Vinsten kan nog ha fallit 90 % för BA, men inte intäkterna....
Det är väl begrepp som net income och revenue som ställer till det. Net income är inte intäkt utan vinst. Revenue är intäkter...

Jeg tror denne journalisten skal finne seg en annen sommerjobb. Det er selvsagt gevinst vi snakker om, ikke inntektene..

Mest sannsynlig så sliter også journalisten med engelsken. Tipper at vedkommende har oversatt income til inntekt, selv om income i disse tilfellene betyr gevints.

Back