Innskjekk på SAS.no

Fluren

ScanFlyer Blue
Innskjekk på SAS.no

Jeg prøvde å sjekke meg og samboeren inn på SK907 i morgen akkurat nå, det vil si nøyaktig 22 timer før. Men det var ingen ledige seter sammen til å begynne med, og vi må sitte sammen da min samboer er ekstremt lite glad i å fly. Ringte SAS og hørte med de, men de kunne ikke gjøre noe som helst. Nå har det derimot dukket opp to seter sammen midt på en firesetersrad, men vi vil helst ha en toseter for oss selv.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg synes det er veldig rart at det kun er 3 ledige spredte seter som går ann å velge når man sjekker inn 22 timer før.

Re: Innskjekk på SAS.no

Paa langruter kan man reservere seter naar man gjoer bestillingen. Saa hvis belegget er hoeyt, er antall ledige seter tilsvarende lavt ...

Nå er det for sent, men det du burde gjort var å reservere seter når du bestilte som er mulig med intercontinentale flygninger med SAS. Hvis dere må sitte sammen må dere da velge de midtsetene inntill videre, også forklare situasjonen ved innsjekk og spørre om noen andre seter er tilgjenglige da

Takk for kjapt svar :) Da velger jeg de setene inntil videre, og satser på at vi kan få byttet i morgen.

Takk for kjapt svar :) Da velger jeg de setene inntil videre, og satser på at vi kan få byttet i morgen.

Som et lite tips: Hvis du ender opp med å stå ombord, og måtte spørre andre passasjerer om de vil bytte, så er ikke de to midterste setene på en fireer de mest attraktive setene man kan bytte bort.

Paa langruter kan man reservere seter naar man gjoer bestillingen. Saa hvis belegget er hoeyt, er antall ledige seter tilsvarende lavt ...

Det er en sannhet med mods. Jeg bestilte i høst på samme rute den 12. mai, og fikk ikke opp mulighet for å booke sete. Med det resultat at jeg, når jeg ble klar over dette, ender opp på midtsete. SAS imponerer meg ikke for tiden.

Jeg kan heller ikke huske å ha fått noe mulighet til å velge sete, hadde jeg fått det så hadde jeg jo selvfølgelig valgt det. Bestilte også på sas.no.

Slik det ser ut nå får vi midtseter sammen på turen til NY, men spredte seter tilbake. Kjipt, men det er jo ikke noe å gjøre med det nå. Vet ihvertfall hvordan jeg skal gjøre det neste gang :)

Det er en sannhet med mods. Jeg bestilte i høst på samme rute den 12. mai, og fikk ikke opp mulighet for å booke sete. Med det resultat at jeg, når jeg ble klar over dette, ender opp på midtsete. SAS imponerer meg ikke for tiden.

Samme skjedde med meg tidligere en gang. Hver gang jeg skulle sjekke booking og velge sete senere fikk jeg bare noe "midlertidig feil, forsøk senere" de neste 6 månedene.

Samme skjedde med meg tidligere en gang. Hver gang jeg skulle sjekke booking og velge sete senere fikk jeg bare noe "midlertidig feil, forsøk senere" de neste 6 månedene.

Det kom aldri opp som alternativ. Oppdaget først at det var mulig da jeg bestilte en billett til til reisefølget. Da kom det opp som mulighet, men da var stort sett alt av seter tatt. Gikk da tilbake på min booking men bildet som kom opp på reisen var ikke likt i forhold til sete. Jeg måtte få mitt sete via telefon, og har forstatt ikke mulighet til å endre dette. Det kan jeg gjøre på reisefølget (Nettopp sjekket).

Jeg var aldri klar over at man kan velge seter allerede ved booking på IC. Ser det er en tråd et annet sted her om SAS og produkt/pris. Så lenge det er umulig å vite om man kan booke sete, få gratis frokost osv kan SAS annonsere så mye de vil. Det bli ikke kundeservice når man ikke aner hva servicen er på de forskjellige deler av selskapet. (Beklager avsporing)

Back