Innsjekk SK-operert med Swiss nummer

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg skal en tur til Athen til helgen med Swiss. På returen skal vi codeshare med SK ZRH-OSL. Får jeg sjekket inn på dette legget på online check in på sas.no? Er det andre alternativer for web-check in?

Med EBG-kort kunne jeg egentlig ha reservert sete på SK-flyvninger, men lar dette seg gjøre i praksis når en er på code-share?

Mener også å ha hørt rykter om at en ikke får Eurobonuspoeng i det hele tatt når en flyr zrh-osl på SK-metall og LX-flight nummer. Stemmer dette? Ikke så viktig denne gangen da returen uansett er i 25% klasse, men greit å vite til en annen gang.

Ser uansett frem til å prøve Swiss Biz nedover på fredag, håper bare at det ikke blir generalstreik blant flyvelederne der nede også.

Hei. Jeg jobber for Menzies på OSL, og jobber blandt annet på inncheck for Swiss. Etter min erfaring, skal det gå ann å reservere sete med EBG kortet ditt, men er ikke 100% sikker. Dette sier jeg fordi de som checker inn hos meg og som har EBG/EBS kort har som regel reservert setet alerede.
Når det gjelder til online inncheck med code share, er jeg veldig usikker, men siden det er LX flight nummer ville jeg ha prøvd å checke inn på swiss.com, og jo, du skal få eurobonus poeng, da Swiss er i *A. Hadde ikke swiss vært i *A men hadde hatt code share, da hadde du ikke fått de poengene.

Håper du fikk svar her :D

Snakker om kjappe svar! Takk for hjelpen.

Angående Eurobonuspoeng på SK-flight med LX-nummer, har det tidligere vært problemer vet jeg. Det blir en kjempeoverraskelse når en finner ut at en ikke får poeng selv om begge er med i *. Håper de har rettet opp i dette.

Innsjekk SK-operert med LH nummer

Hei!

Noen som vet hvorfor jeg ikke får sjekka inn på LH6105 OSL-FRA i morra. Den kommer opp som SK 4757 på sas.no og jeg får sjekka inn på SK 4417 TOS-OSL. SK 4757 sier "sjekk inn kunne ikke utføres for denne strekningen". Det samme står på LH 3852 FRA-FCO, men den har jeg sjekka inn på lufthansa.com.

Tips?

Vet ikke hva som har skjedd .. har forsøkt web-chekin både med resaid og Amadeus-ref'en din ... det er et eller annet med codeshareflightene som har skapt konflikt. Men du har sete, så det er bare å finne en automat eller gå på servicesenteret så fikser de et b/p til deg.

Jeg skal en tur til Athen til helgen med Swiss. På returen skal vi codeshare med SK ZRH-OSL. Får jeg sjekket inn på dette legget på online check in på sas.no? Er det andre alternativer for web-check in?

Sist jeg fløy SWISS til Zürich og videre med SAS til Oslo (code-share) sjekket jeg inn på SWISS' nettsider.

Med EBG-kort kunne jeg egentlig ha reservert sete på SK-flyvninger, men lar dette seg gjøre i praksis når en er på code-share?

Jeg tror ikke du får søkt opp SWISS-referansenummer på sas.no, og det blir derfor vanskelig å reservere sete, med mindre SWISS tilbyr det på sine nettsider. Men SWISS tilbyr vel ikke valg av sete på forhånd, eller?

Mener også å ha hørt rykter om at en ikke får Eurobonuspoeng i det hele tatt når en flyr zrh-osl på SK-metall og LX-flight nummer. Stemmer dette? Ikke så viktig denne gangen da returen uansett er i 25% klasse, men greit å vite til en annen gang.

Dette stemmer selvfølgelig ikke. Du får flere EuroBonus-poeng i Economy Class hos SAS enn hos SWISS, det vil si 385 poeng hos SAS om du også har gullkort.

Pä returen din , gä inn pä Swiss.com eller sjekk inn pä flyplassen, der er jeg 95 prosent sikker at du kan fä sjekket inn for SAS strekningen . Handling Agenten til SAS i Zuerich er Swissport og de bruker samme insjekks system som Swiss !
Lykke til

Back