Innsjekk med SAS

Innsjekking på tvers av allianser?

Pga. streik i Lufhansa har jeg blitt booket om til SAS + Air Berlin. Har prøvd sjekke inn hos SAS, men der får jeg bare booket inn for den første flighten som er med SAS. Hos Air Berlin får jeg bare feilmeldingen "CARRIER_UNSUPPORTED".

Noen ideer om hvordan jeg skal få sjekket inn? Support hos Air Berlin skjønner lite.

Re: Innsjekking på tvers av allianser?

Pga. streik i Lufhansa har jeg blitt booket om til SAS + Air Berlin. Har prøvd sjekke inn hos SAS, men der får jeg bare booket inn for den første flighten som er med SAS. Hos Air Berlin får jeg bare feilmeldingen "CARRIER_UNSUPPORTED".

Noen ideer om hvordan jeg skal få sjekket inn? Support hos Air Berlin skjønner lite.

Innsjekkings- eller transferskranken på flyplassen?

Re: Innsjekking på tvers av allianser?

Normalt skal innsjekk på gjennomgående legs gjøres hos første carrier, derfor funker det ikke å sjekke inn på nett hos Air Berlin (systemet forventer at SAS fikser det). Kan være de fikser det i skranken på OSL, evt. må du ta det ved transfer. (Dette er uavhengig av allianse, men har med interlining å gjøre, og kanskje det at du har en billett som er endret m.v.)

Tenkte det var en dårlig idé å begynne å gå landside under transit og så stille seg i en innsjekkingskø samtidig som man kanskje får dårlig tid. For ikke å glemme at jeg jo har lounge-status hos One World som skal brukes i mens jeg er i transit. ;)

Om SAS fikser det på Gardermoen er jo alt i orden, men om ikke er det noen vits i å prøve seg hos BA på Gardermoen?

Hvorfor gå landside? Gå til transferdesk eller rett til gate. Interline Through Check In (ITCI) er en kostbar programmeringsjobb og man linker seg ikke alltid til selskaper man ikke har direkte samarbeid med. BA kan nok intet gjøre. De jobber i andre datasystemer.

Jeg fikk sjekket inn bagasjen hele veien da jeg fløy AB-SK i fjor, men måtte få nytt boardingkort av SAS på transferflyplassen.

Hvorfor gå landside? Gå til transferdesk eller rett til gate. Interline Through Check In (ITCI) er en kostbar programmeringsjobb og man linker seg ikke alltid til selskaper man ikke har direkte samarbeid med. BA kan nok intet gjøre. De jobber i andre datasystemer.
Tenkte av BA og AB var i samme allianse slik at det kunne være en løsning.

Tenkte av BA og AB var i samme allianse slik at det kunne være en løsning.

Naturlig tanke, men selv om man jobber i samme systen, er man i forskjellige partisjoner. Så derfor kan f.eks. heller ikke SAS sjekke inn direkte på en ren Lufthansaflight selv om begge bruker Amadeus.

Normalt skal innsjekk på gjennomgående legs gjøres hos første carrier, derfor funker det ikke å sjekke inn på nett hos Air Berlin (systemet forventer at SAS fikser det). Kan være de fikser det i skranken på OSL, evt. må du ta det ved transfer. (Dette er uavhengig av allianse, men har med interlining å gjøre, og kanskje det at du har en billett som er endret m.v.)
Det klarte ikke SAS på Gardermoen.

Hvorfor gå landside?
Derfor
attachment.php

Attachments

• ab.jpg
    ab.jpg
    251.5 KB · Views: 1,021
roger said:
Trudde SAS har ei godt gøymt teneste slik som widerøe for bekreftelse på gjennomført reise. Kansje ikkje?

Det hadde vært praktisk, men har altså ikke funnet noe. Norwegian sender det jo automatisk på e-post, som kanskje er litt i overkant.
Argument on at dette er vanskelegare enn det bør vere, går i /dev/null. ;)

Hører man på slike argumenter er man jo ikke drage, men en kollega. "Men der får gå bra denne gangen, da."

Boardingpass som vedlegg til reiseregning? Det tror jeg det ble slutt på for ca 20 år siden i firmaet jeg er ansatt i...

Sent from my iPad using Tapatalk

Det hadde vært praktisk, men har altså ikke funnet noe. Norwegian sender det jo automatisk på e-post, som kanskje er litt i overkant.

Hører man på slike argumenter er man jo ikke drage, men en kollega. "Men der får gå bra denne gangen, da."
Skulle tru vi jobba på nøyaktig same plassen. :)

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Finner ikke svaret selv om det er her inne: Hvor tidlig kan en sjekke inn på automat på osl? Er grensen der også 22 t før?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, men du kan ikke levere bagasje før samme dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nei, men jeg kan få registrert bonuskortet på en bonustur[emoji6]. Blir nok en tir inn til Oslo S og automatene der i ettermiddag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skal på weekendtur med SAS idag, bestilt med min samboers bonuspoeng. Jeg har et skarve sølvkort, så tenkte at vi ihvertfall kunne nyte godt av å gå i fast track. Men når jeg sjekket inn på appen, var det ikke mulighet for å få legge inn bonuskort, ei heller når jeg gikk inn på sas.no etterpå.

Noen som vet hvordan man kan løse dette? Må det manuelt registreres på flyplassen?

Blir veldig takknemlig for svar.

Back