• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innsjekk innen Star Alliance og separate billetter?

VirreVapp

ScanFlyer Silver
Vi skal på tur igjen. Sammensatt av 2 separate bestillinger.

1. leg er TRD-OSL med SAS (ventetid OSL til neste flight er 2 timer)

Neste bestilling og leg er da OSLO-Dubai via München med LH.

Tror dere det vil være mulig å få sjekket inn på Værnes helt frem til Dubai ?? Da sparer vi mye pes på OSL...

Re: Innsjekk innen Star Alliance..??..

Bagasje tenker du på? Skal ikke være noe problem. Om du fysisk får sjekket deg selv inn hele veien i skranka i Trondheim er jeg mer usikker på, kan være sperrer som gjør at de kun kan sjekke inn flyginger på gjennomgående billetter som starter på Værnes. Du kan jo sjekke inn på nettet.

Re: Innsjekk innen Star Alliance..??..

Det burde gå fint Møt opp i GOD tid på Værnes, ta med alle reisedokument, og forklar kva du ønskjer.

Har aldri hatt problemer med å sjekke inn for hele reisen når jeg flyr Star Alliance, selv om det er to separate billetter.

Jeg har en blandet opplevelse. F eks da jeg nylig reiste Tromsø-Praha-Tromsø måtte jeg få nytt boardingkort i Oslo for reisen med Swiss (og det var da på sammenhegende billett). På veien tilbake derimot fikk jeg både bagasjelappen og boardingkort hele veien til TOS i Austrians skranke i Praha. Men jeg har ingen erfaring med LH på dette området

Nytt boardingkort er ikke så unormalt, men bagasjen skal kunne sjekkes hele veien. (I tillegg vil jeg jo gjette at man får til en check-in ihvertfall til MUC all den tid LH er er handlet i SAS' eget system på OSL.)

Back