Innsjekk Austrian på Gardermoen

ute_til_lunsj

ScanFlyer Blue
Innsjekk Austrian på Gardermoen

Hallo i forumet.
Jeg skal avgårde med første fly til Wien, kl. 0635. For min del er dette laaangt tidligere enn jeg pleier å stå opp.
Er det noen som vet når innsjekkingen på Gardermoen åpner? Jeg har fått en mail om at innsjekk er minimum 45 min før avgang. Men fra når er innsjekk mulig?

2

Re: Innsjekk Austrian på Gardermoen

Er web-innsjekk dagen før et alternativ for deg ?
Mener jeg brukte det på samme avgangen i mai, reiste da kun med håndbaggasje, møtte opp ved gate et kvarter før :)

Last edited:

Må i utgangspunktet sjekke inn en bag, med mindre Austrian er veeldig snille med carry-on. Det er vel begrenset med plass på fokker 100.

Skal ha web sjekk-inn i bakhodet når jeg pakker, klart det er fristene å spare tid så tidlig på morgningen.

Ville vel forsøkt å være på OSL ca 0515 for innsjekk av bagasje i økonomi. SAS åpner vel innsjekk senest 0500, om ikke allerede 0430.

Det er SAS som tar hånd om austrian , ja. Og så kan d vente en muffins som frokost. :-)

Svaret jeg håpet jeg aldri ville få... Takk for tilbakemeldinger. Så det er SAS som har innsjekk for Austrian?

Ja, SAS som har innsjekk. Men vet ikke om jeg hadde giddet å møte opp så tidlig som 05:15.....

Ja, SAS som har innsjekk. Men vet ikke om jeg hadde giddet å møte opp så tidlig som 05:15.....

Var på OSL sist fredag ved 5-tiden og da var det solid kø i economy bag-drop før første flytoget hadde tømt seg. Dvs. da ville første toget holdt, men neste ville blitt snaut ifht. 45-minuttersregelen med mindre man har status og kan "snike" i køen.

Uten status i økonomi kan noe annet bli knapt, selvom det bør la seg gjøre senere, kan det være et stressmoment. Personlig vil jeg først og fremst unngå å måtte stresse hvis jeg først må opp så tidlig...

Tar opp igjen denne tråden.

Noen som vet når bag drop åpner?

Skal fly med Austrian 06:30.

Spørs når du skal fly, SGS har handling i dag, men fra 15jan er det Menzies som har den og da åpner den 2 timer før avgang :)

Har Austrian egen skranke på OSL nå, eller er det SAS som håndterer innsjekk?

At SGH håndterer de behøver vel ikke bety at det ikke er separat skranke?
Jeg vet ikke hvordan det er med Austrian, men f.eks. Thai håndteres også av SGH selv om de har egne skranker.

Det enkleste er å gå på automat og levere bagasjen på bagdrop. Den regner jeg med er felles.

Det enkleste er å gå på automat og levere bagasjen på bagdrop. Den regner jeg med er felles.

Reiste OSL-VIE-SOF med Austrian i våres og mener å huske at de brukte SAS sin skranke på OSL (automaten skrev kun ut boardingkort og nektet av en eller annen grunn å skrive ut bagtag, så måtte gå i bemannet skranke).

Back