• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Innesøndag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Innesøndag:-)

Kaffe, forum, D2 og gullvafler…slett ingen dårlig start på det som i en god del timer ser ut til å bli en fin innedag. Nyt!

Re: Innesøndag:-)

God morgen fra Hvalstad. Det regner her og, men Yr påstår det kanskje skal gi seg i tide til å fyre opp grillen, så culotten får seg nok timer på den. Dessuten bør det løpes litt i veld også. Ha en fin dag

God morgen fra Grønland. Litt småuggen etter gårsdagens festligheter, men ikke værre enn at det kan repareres med kaffe og en lett frokost. Skikkelig gråvær ute, og om ikke lenge skal man bevege seg bort på Lorry for en brunch og 50-års feiring. Ha en fin søndag, uansett vær- og føreforhold[emoji3]

Innesøndag ja. Den skal tilbringes inne i en håndballhall uti «Someone land». Får trøste meg med at det ikke dr fotball og ute i «store nedbørsmengder» som meteorologene har varslet.

God morgen fra Fort Knaus. Lift småforkjølet som sammen med speller nye bihuler faktisk er litt dempende. Morgendagens tur vestover måtte flyttes så det er ut på OSL i kveld. Da blir det pensjonist-tidlig middag med nydelige andelår på menyen. Er fint lite happy med å jobb-reise på søndager, men Bergen Børs og fem veldig spennende møter i Bergen redder det inn.

IMG_7177.jpeg

God dag fra hølet STN. Alt har gått på skinner hit, så jeg var her tidlig, så da tenkte jeg å teste kantinen. Det kunne jeg bare glemme, for der var det halvannen times venteliste. Hvem har tid til det på en flyplass? Møkkaplass.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

God ettermiddag fra SVG. Har vært her med ungene denne helga for å feire en uforskammet sprek 90 åring. Min mormor er fortsatt i full vigør, så man må ha ett mål om å ende opp like sprek når man er 90 år.

Hjemover i ettermiddag med WF445 til TRF.

Ønsker alle en flott søndag!

God ettermiddag har det blitt fra Oslo. Ikke så mye spesielt på agendaen bortsett fra en tur ut senere i ettermiddag for å rigge ned noe greier etter å ha jobbet som frivillig under studiestarten her i Oslo. I går hadde jeg en dagvakt på sykehuset som egentlig skulle vært en kveldsvakt, men det får man jo ekstra betalt for. Og på toppen av det hele så blir jeg jo passe opptatt de kommende ukene om å ta imot forhåndsstemmer her i Oslo, skal blant annet besøke litt sykehjem og andre steder hvor folk har litt vanskeligheter med å komme seg til et stemmelokale. Kan ikke de komme til oss kommer vi til dem. Det er jo forsåvidt en viktig oppgave, at også de gamle og syke får stemme.

Men jeg er jo egentlig mer spent på om det finnes et slags regelverk hvor mye eller hvor lite samtykkekompetent man kan være for å stemme. Jeg har sett en del sykehjemspasienter og mange av dem vet knapt hvor dem er eller vet hvem de er (demens er en helt jævelig sykdom) Men antagelig finnes det neppe noe sånt regelverk og det er jo egentlig bra. Å nekte folk og stemme er jo antidemokratisk. I USA feks er det jo veldig intrikrate regler ofte iverksatt av Republikanske delstater, ja rett og slett for å ramme velgere som heller mot Demokratene. Det er neppe en tilfeldighet at de statene hvor det er lettest å stemme er D-styrte. Vi skal være glad det ikke er store krangler om dette i Norge og at systemet er nogenlunde automatisert.

God dag fra Lillestrøm. Her har jeg gjort noe så spennende som å programmere garasjeportåpnere for beboere i sameiet vårt. Etter hvert skal vi opp til opphavet for å feire bursdagen min noen dager på etterskudd. Men det blir med brunsaus, poteter, noe kjøtt, en fjong 2008 Champagne og en minst like fjong Riesling fra 2009.

Ellers diller jeg med de fjonge golfkøllene jeg handlet på Losby på fredag. Fete greier. Men klarer ikke få en episode av Solsidan ut av hodet.

Fredde kjøper en hjemmekino og skal til å betale i kassen når selgeren sier; "så saknas bara en sak... kabelasj... kablar.... OM man skulle ville spara lite så har vi forstås denna standard kopparkabelasjen. Men om man önskar rättovisa utrusningen så är det förstås denna från Nordost. Utvecklat för rymdforskning. 100% rent silver... Nordost Valhalla, baby".

Fredde kjøper så klart Nordost Valhalla (ja, jeg har et sett i skuffen bak kontorstolen selv).

Men i retrospekt føler jeg meg litt som Fredde når jeg kjøpte klubber. ".... meeeen, om du känner til Hovland så spelade ju han blahblahblah-turneringen med denna Ping klubban. blah blah grafitt blah blah... Men så klart. Om man vil spara åt sig så kan man ....".

HOVLAND!!!

Herregud så dum man blir når man er man 50+ og nybegynner.

Ha en fin søndag.

Husk Dolby.

G’morgen fra Tronen. Valpen er hyperaktiv, så vi må nok ta oss en tur ….

Back