bardf
ScanFlyer Blue
Hvorfor det? Det har jo vært mulig å kjøpe tilgang til OSL/CPH/ARN-utenlandsloungene lenge uten kaos (selv om folket her var sikker på at det ville bli det). Som sikkert skyldes at folk ikke får det med seg, men det er jo uansett "subject to availability", slik at dragene kan nekte folk kjøpetilgang hvis det nærmer seg fullt.
For min egen del har jeg satt stor pris på dette i CPH, hvor jeg har kjøpt tilgang et par ganger ved lang transfer. Når jeg reiser innenlands gidder jeg aldri å komme mer enn en time før avgang (30-40 min hvis jeg kun reiser med håndbagasje), og har null behov for lounge.
Du kan nok ha rett, håper det! Selv om det vel er en betraktelig høyere innlandstrafikk på OSL enn på CPH. Men kan være det bare er jeg som frykter at alle menn på 40+ som i dag drikker øl på OSL en vanlig ettermiddag (som virker som enormt mange) skal okkupere loungen. Men, som du sier, det har jo fungert godt på utland.
For min del kommer jeg til å elske en innlandslounge, og vil lett beregne 15-20 min ekstra for å få en rolig kaffekopp eller gratis øl på OSL, selv om jeg flyr innlands nesten hver uke. Er det rasjonelt? Nei. Men hadde jeg vært rasjonell, hadde jeg heller ikke vært flynerd. Gleder meg!