Innenrikslounge i Norge

Hvorfor det? Det har jo vært mulig å kjøpe tilgang til OSL/CPH/ARN-utenlandsloungene lenge uten kaos (selv om folket her var sikker på at det ville bli det). Som sikkert skyldes at folk ikke får det med seg, men det er jo uansett "subject to availability", slik at dragene kan nekte folk kjøpetilgang hvis det nærmer seg fullt.

For min egen del har jeg satt stor pris på dette i CPH, hvor jeg har kjøpt tilgang et par ganger ved lang transfer. Når jeg reiser innenlands gidder jeg aldri å komme mer enn en time før avgang (30-40 min hvis jeg kun reiser med håndbagasje), og har null behov for lounge.

Du kan nok ha rett, håper det! Selv om det vel er en betraktelig høyere innlandstrafikk på OSL enn på CPH. Men kan være det bare er jeg som frykter at alle menn på 40+ som i dag drikker øl på OSL en vanlig ettermiddag (som virker som enormt mange) skal okkupere loungen. Men, som du sier, det har jo fungert godt på utland.

For min del kommer jeg til å elske en innlandslounge, og vil lett beregne 15-20 min ekstra for å få en rolig kaffekopp eller gratis øl på OSL, selv om jeg flyr innlands nesten hver uke. Er det rasjonelt? Nei. Men hadde jeg vært rasjonell, hadde jeg heller ikke vært flynerd. Gleder meg!

What?!? Det var da virkelig uventet. Hvor er det i sånn fall tenkt at den skal plasseres? Uansett, blir spennende å se hva som skjer.

Det har tidligere vært nevnt en plass at ny sikkerhetskontroll kommer på plass lenge før den nye terminalen er ferdig. Det er vel derfor mulig at det er rekkefølgebestemmelser i utbyggingen, og tidligere frist for sikkerhetskontrollen enn resten.

Fant dette på businessclass.se ifht access til innenriksloungen på ARN.. "Endast Star Alliance Gold-medlemmar som reser med SAS från denna terminal, gäller ej för Business Class-passagerare utan guldstatus."

Fant dette på businessclass.se ifht access til innenriksloungen på ARN.. "Endast Star Alliance Gold-medlemmar som reser med SAS från denna terminal, gäller ej för Business Class-passagerare utan guldstatus."
Man kommer vel også inn på de samme loungene med Diners-kort på ARN.

Ellers er det ifølge http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounges/ ingen innenrikslounger for *A på ARN, men det er godt mulig de ikke er oppdatert.

Jeg tipper de bare har sett på det som står om lounge på sas.no. Hvis de selger tilgang for 219 kroner på innenriks vil det jo lønne seg for _alle_ som tenker å konsumere noe på OSL å kjøpe tilgang. Det vil jo bli kaos.

Tilbyr de dette på innlandsloungen på ARN?

Nå står det vel i artikkelen i Dagbladet Loungen vil bli helt selvbetjent, uten at detaljene omkring adgangskontrollen er helt utredet.

Da vil det vel neppe la seg gjøre å kjøpe seg adgang.
Det er heller ikke mulig å kjøpe adgang til SAS Inrikeslounge på ARN

I følge http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/Tillgang-till-lounge/ har EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS* eller en Star Alliance-partner tillgång till SAS Inrikeslounge på Arlanda, Terminal 4.

Nå står det vel i artikkelen i Dagbladet Loungen vil bli helt selvbetjent, uten at detaljene omkring adgangskontrollen er helt utredet.

Da vil det vel neppe la seg gjøre å kjøpe seg adgang.
Det er heller ikke mulig å kjøpe adgang til SAS Inrikeslounge på ARN

I følge http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/Tillgang-till-lounge/ har EuroBonus Guldkort eller Star Guldkort och bokat en dagsaktuell resa med SAS* eller en Star Alliance-partner tillgång till SAS Inrikeslounge på Arlanda, Terminal 4.

Det blir nok samme opplegg som på Arlanda, uten resepsjon - men med en ansatt som rydder og ordner mat og drikke. Må si det er litt imponerende hvordan lounge og fast track på innenriks "plutselig" har kommet. Sammen med egen klasse om bord på innenriks blir det jo et utrolig mye bedre tilbud til reisende med Plus-billetter eller gullkunder. Kan ikke helt skjønne hvorfor man ikke har sett potensiale for dette tidligere.

Noen bilder fra SAS Business Lounge i Terminal 4:
http://www.businessclass.se/artikla...nge-stockholm-arlanda-terminal-4-inrikes.html

Hm, nå som det er blitt vanskelig å booke om i gate, hadde det kanskje vært lurt med bemannet lounge.

Mat och dryck
Läsk, kolsyrat vatten, bryggkaffe samt en kaffemaskin som gör Espresso och använder riktig mjölk finns tillsammans med frukt, kakor och wienerbröd eller bullar på buffén. Ingen mat eller alkoholhaltiga drycker.

Nu har de installerat en 3,5% ölkran också. För den som vill ha lite folkis innan flyget.

Ikke et sted å ha vorspiel eller middag altså, men mer et rolig(?) hjørne fra de som skal til og fra jobb.

Blir spennende å se hvordan det blir, jeg tipper at jeg fremdeles kommer til å havne på O'Learys på kveldstid :drink
Siden jeg sjelden "har mulighet" til å komme for sent til flyet ut fra OSL, har jeg alltid god tid på flyplassen. Lounge blir derfor et flott tilbud.

Tänkte bara upplysa om att denna lounge inte längre accepterar andra Star Alliance-gold medlemmar utan är öppen endast för Eurobonus Gold innehavare.

Litt spent på hvem som får tilgang, om det blir både Plus og EBG. Helst burde det være krav at man har begge :p

Ikke et sted å ha vorspiel eller middag altså, men mer et rolig(?) hjørne fra de som skal til og fra jobb.

Blir spennende å se hvordan det blir, jeg tipper at jeg fremdeles kommer til å havne på O'Learys på kveldstid :drink
Siden jeg sjelden "har mulighet" til å komme for sent til flyet ut fra OSL, har jeg alltid god tid på flyplassen. Lounge blir derfor et flott tilbud.

Litt spent på hvem som får tilgang, om det blir både Plus og EBG. Helst burde det være krav at man har begge :p

Skal de ha 350 plasser, så kan det ikke bare være til EBG i hvert fall. Det blir nok garantert for Plus også.

Vi bør vel alleredd nå rakke ned på sas for manglende ølservering slik at dette kanskje kommer på plass til åpningen...

Gratis øl? Kan ikke styre meg... kan bli noen interessante jobbturer til Bergen :lol:
SAS har jo stadig vært på leting etter en identitet. Hva med å bli det alkofrie flyselskapet? Kun Munkholmen som øl i lounge og på fly. De kunne sikkert spart en god del på en slik omlegging og det ville sikkert også gitt endel oppmerksomhet. "Fly med SAS, kom edru til møtet".

Alkohol er jo også vanndrivende så de som reiser vil få mindre hodepine og mindre problemer med jetleg.

SAS har jo stadig vært på leting etter en identitet. Hva med å bli det alkofrie flyselskapet? Kun Munkholmen som øl i lounge og på fly. De kunne sikkert spart en god del på en slik omlegging og det ville sikkert også gitt endel oppmerksomhet. "Fly med SAS, kom edru til møtet".

Alkohol er jo også vanndrivende så de som reiser vil få mindre hodepine og mindre problemer med jetleg.
Nå tror jeg ikke det å ytterlig innskrenke kundemålgruppen er veien å gå for SAS, med tanke på ny identitet...

Robert: Denne identiteten er fortiden opptatt i Star Alliance av Egypt Air ;)

Takk, Fluxie, hadde tenlkt meg Cairo neste år...;) Vet hva jeg ikke skal ta...:lol:

Back