Innenrikslounge i Norge

Billettkontroll til utenriksdelen ble avskaffet i fjor: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3460509.ece

Er dette blitt gjeninnført eller er det varierende praksis mellom flyplasser her? Så noen vakter som så ut som de kontrollerte billetter ved inngangen til utland på SVG for noen uker siden.

Er det gjort noe for å hindre folk i å bruke fleksibel billett til å handle kvota slik Bizflyer beskriver?

Er det gjort noe for å hindre folk i å bruke fleksibel billett til å handle kvota slik Bizflyer beskriver?

Hvordan skal en billettkontroll ved inngangen til utlandsdelen stoppe det? De sjekker bare evt. om du har en gyldig billett - om du faktisk går om bord i flyet ditt på andre siden, eller kaster/kansellerer billetten og går ut igjen får vel ikke de sjekket på forhånd?

Er dette blitt gjeninnført eller er det varierende praksis mellom flyplasser her? Så noen vakter som så ut som de kontrollerte billetter ved inngangen til utland på SVG for noen uker siden.

Pkt 1: Varierende praksis ved forskjellige plasser pga. infrastrukturen.

Pkt. 2: Kvote, taxfree m.v. hører evt. hjemme i en annen tråd ;)

Vel, så lenge de i loungen slipper deg inn....

Så lenge du har en dagsaktuell billett kan de vel ikke nekte deg, har jo vært en tråd på FT om dette og hvor man skal gå for å komme seg til ankomsthallen fra loungen.

Billettkontroll til utenriksdelen ble avskaffet i fjor: http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3460509.ece

Det bygges i disse dager om på SVG ved slike enveisdører som finnes på OSL. Da blir billettkontroll på utland fjernet.

Fra sas.no

Adgang til Lounge i Oslo når du har en dagsaktuell utreisebillett på en internasjonal avgang med SAS, Star Alliance-partner eller annen SAS-partner

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/For-reisen/Lounger/Adgang/

Det står under Business Lounge, for Scandinavian Lounge står det følgende:
SAS Scandinavian Lounge på avreiseflyplass:
EuroBonus Gull-medlemmer på alle billettyper med SAS, Star Alliance-partner eller annen SAS - partner
Star Gold-medlemmer på alle billettyper med SAS, Star Alliance-partner eller annen SAS-partner

Bumper denne - det kan vel bli aktuelt igjen nå som bonusforbudet i Norge er opphevet. Det har vel også blitt nevnt fra SAS sin side at "det kommer".

Hvorfor er dette mer aktuelt nå? Innenrikslounge kunne de vel ha tilbudt til kunder som reiser på full fleks i dag om det var kapasitet på OSL.

Hvorfor er det ikke mer aktuelt nå? Flere grunner for å fly med SAS, spesielt nå som bonus er tilbake.

SAS har vel også allerede sagt at dette skal komme.

Bumper denne - det kan vel bli aktuelt igjen nå som bonusforbudet i Norge er opphevet. Det har vel også blitt nevnt fra SAS sin side at "det kommer".

Ryktene vil ha det til at SAS prøver å få til innenrikslounge på OSL fra høsten, og deretter komme etter med de andre "store" byene.

Og i classy Dagbladet bekreftes det at SAS skal aapne lounge paa OSL i tillegg til "snikekoeer" innenriks paa OSL, TRD og SVG

GARDERMOEN (Dagbladet): Innen tre måneder er også såkalt fasttrack, på folkemunne kalt snikekø, på plass på både Stavanger lufthavn, Sola, og Trondheim lufthavn, Værnes.

I løpet av året er tilsvarende tilbud også på plass på Bergen lufthavn, Flesland.

Selvbetjent
Etter at bonusforbudet ble opphevet for tre uker siden, har SAS på rekordtid satt loungeutbyggingen ut på anbud.

Før året er omme, skal loungen med plass til 350 passasjerer stå klar ved gate 16.

http://www.dagbladet.no/2013/06/06/tema/reise/flyplasser/fly/gardermoen/27540846/

Og BGO... før utbyggingen er ferdig! Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt. Lurer på hvor de skal få plass til det.

Og BGO... før utbyggingen er ferdig! Det hadde jeg ikke forventet i det hele tatt. Lurer på hvor de skal få plass til det.
What?!? Det var da virkelig uventet. Hvor er det i sånn fall tenkt at den skal plasseres? Uansett, blir spennende å se hva som skjer.

Med fri adgang til øl ? Da kan man jo fort spare litt. :cool:

Jeg tipper de bare har sett på det som står om lounge på sas.no. Hvis de selger tilgang for 219 kroner på innenriks vil det jo lønne seg for _alle_ som tenker å konsumere noe på OSL å kjøpe tilgang. Det vil jo bli kaos.

Tilbyr de dette på innlandsloungen på ARN?

Jeg tipper de bare har sett på det som står om lounge på sas.no. Hvis de selger tilgang for 219 kroner på innenriks vil det jo lønne seg for _alle_ som tenker å konsumere noe på OSL å kjøpe tilgang. Det vil jo bli kaos.
Hvorfor det? Det har jo vært mulig å kjøpe tilgang til OSL/CPH/ARN-utenlandsloungene lenge uten kaos (selv om folket her var sikker på at det ville bli det). Som sikkert skyldes at folk ikke får det med seg, men det er jo uansett "subject to availability", slik at dragene kan nekte folk kjøpetilgang hvis det nærmer seg fullt.

For min egen del har jeg satt stor pris på dette i CPH, hvor jeg har kjøpt tilgang et par ganger ved lang transfer. Når jeg reiser innenlands gidder jeg aldri å komme mer enn en time før avgang (30-40 min hvis jeg kun reiser med håndbagasje), og har null behov for lounge.

Back