Ingen vekterstreik

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1323051.ece

Med avtale med piloter og vektere på jobb går det mot flyt i flytrafikken. Er de flere hindre igjen?

Replying to Topic 'Ingen vekterstreik'

Ja, hvordan kunne jeg glemme dem. Jeg tror de blir sittende med tidenes svarteper om de ikke kommer frem til en avtale der.

Frem mot 10. juni skal vi fortsatt leve i spenning... Hva skjedde med teknikerne i SK og DY?

Greitt nok at de ikke streiker, men er det da "plutselig" blitt underbemanning?

Hørte på radioen i morges at pax måtte forvente HALVANNEN TIME ekstra for å komme gjennom sikkerhetskontrollen i morgenrushet.

Noen som har en formening om hvor lenge dette vil fortsette? Man må jo stå opp før sola for å være sikker på å rekke flyet. Hvordan skal en stakkar gjette seg til hvor lange køene blir den dagen man skal reise?

Er det ikke det ene så er det det andre. :baeh :baeh :baeh

Og en av forumets utskremte meldte om kø tvers gjennom avgangshallen i ettermiddag.

Tja satt selv og så på køen kl 17 i dag. Da sto den også langt inni hallen men ventetiden var vel ca. 10 min. Ikke moro å stå i kø så lenge men fult overkommelig. Ellers har jeg lagt merke til at en del folk har begynt å bruke sikkerhetskontrollen som en fin unskylding for å komme veldig sent på gate. På en uke nå har de fleste av de faktisk vært ID pax! :naughty:
Men sikkerhetskontrollen har blitt et stort problem for pax og ansatte og jeg fatter ikke hvorfor.

En en snodig ting er at KEF har blitt stemplet som usikker flyplass så nå må det stå folk fra sikkerhetskontrollen ved flyet under hele bakkestoppen. Crew har ikke lov til å komme på gate og vi kan ikke gå ombord uten følge fra Adecco. I tillegg må Adecco gjennomsøke flyet rett etter ankomst. For et sirkus! :lol

hilsen,
Laurenz

Back